Menü

Jelentősen emelkedett a zöldségek ára

Aki szokott zöldséget vásárolni, tapasztalhatta, hogy a legtöbb dolog nagyon megdrágult ezen a télen. Noha a szezonon kívül mindig felmennek az árak, s ezzel szemben az ízhatás romlik a természetes napfény hiánya miatt, ebben az évben az átlagosnál jelentősebb emelkedést tapasztalhattunk, akár a háromszorosát is fizethetjük egy-egy kiló zöldségért.

A helyzet kialakulásáért elsősorban a hideg időjárást teszik felelőssé: a kereslet ugyanaz lenne, de a kínálat csökken, sok minden elfagy, és kevesebb ideig tárolható, valamint lassabban érik. Szükséges a melegházak fűtése, extra tápanyagozás, valamint körültekintőbb szállítási és tárolási módok. Mindez érthető, de mit tegyünk vásárlóként, mondjunk le a zöldségvásárlásról a szezon kezdetéig...?

Noha ilyenkor alacsonyabb a zöldségek vitamintartalma, és az ízük sem olyan, mint nyáron, azért nem teszünk jót az egészségünkkel, ha teljesen lemondunk róluk. Egyébként is jellemző, hogy a téli időszakban több tésztát, péksüteményt és zsíros dolgot fogyasztunk, és ritkábban kerülnek könnyedebb fogások a tányérunkra. A szervezetünk is nagyobb előszeretettel raktároz a hideg időben. Gyakori, hogy ilyenkor hízunk, aztán tavasszal, a fürdőruhaszezon és a nyaralások előtt igyekszünk leküzdeni a plusz kilókat.

Fogyasszunk ilyenkor is zöldséget, még ha csak mértékkel is - a kicsi is számít! Keressük a szezonális dolgokat, vagy más néven azt, aminek aktualitása van, de lehetőség szerint egészítsük ki friss zöldségekkel az étrendünket, amennyire tehetjük. Tény, hogy ez nem a zöldségek-gyümölcsök időszaka, és nem tudunk óriási kínálatból válogatni, valamint az áremelkedések miatt telepakolni velük a kosarunkat, de azért érdemes mérlegelni: a drágulások mellett is még mindig alig kerül többe 1 kiló zöldség mondjuk 1 kg csirkemellnél.

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Energiaital a gyerekek kezébe nem való?

A tinik nagy része gyakran iszik energiaitalt, és sajnos a termékek marketingkampánya is egyre jobban a fogyasztásukra buzdít. Azzal pedig, hogy milyen következményei lehetnek ennek hosszú távon csak kevesen foglalkoznak.

Szíverősítő ételeket a mindennapokba!

A szív- és érrendszeri megbetegedések már-már népbetegségnek számítanak Magyarországon, bármelyik társadalmi rétegről is legyen szó. Pedig az étkezés odafigyelésével, és néhány finomsággal könnyen csökkenthetjük a kockázatát.

Badacsonyi bortriatlon

Ha valaki eddig is fontolgatta, hogy részt vesz a bortriatlonon, de még nem tette, az sajnos idén már lemaradt róla. De reméljük, hogy egy élménybeszámoló meghozza a bátorságát, és jövőre az elsők közt csap le a lehetőségre, hogy részt vegyen.