Menü

Jelentősen emelkedett a zöldségek ára

Aki szokott zöldséget vásárolni, tapasztalhatta, hogy a legtöbb dolog nagyon megdrágult ezen a télen. Noha a szezonon kívül mindig felmennek az árak, s ezzel szemben az ízhatás romlik a természetes napfény hiánya miatt, ebben az évben az átlagosnál jelentősebb emelkedést tapasztalhattunk, akár a háromszorosát is fizethetjük egy-egy kiló zöldségért.

A helyzet kialakulásáért elsősorban a hideg időjárást teszik felelőssé: a kereslet ugyanaz lenne, de a kínálat csökken, sok minden elfagy, és kevesebb ideig tárolható, valamint lassabban érik. Szükséges a melegházak fűtése, extra tápanyagozás, valamint körültekintőbb szállítási és tárolási módok. Mindez érthető, de mit tegyünk vásárlóként, mondjunk le a zöldségvásárlásról a szezon kezdetéig...?

Noha ilyenkor alacsonyabb a zöldségek vitamintartalma, és az ízük sem olyan, mint nyáron, azért nem teszünk jót az egészségünkkel, ha teljesen lemondunk róluk. Egyébként is jellemző, hogy a téli időszakban több tésztát, péksüteményt és zsíros dolgot fogyasztunk, és ritkábban kerülnek könnyedebb fogások a tányérunkra. A szervezetünk is nagyobb előszeretettel raktároz a hideg időben. Gyakori, hogy ilyenkor hízunk, aztán tavasszal, a fürdőruhaszezon és a nyaralások előtt igyekszünk leküzdeni a plusz kilókat.

Fogyasszunk ilyenkor is zöldséget, még ha csak mértékkel is - a kicsi is számít! Keressük a szezonális dolgokat, vagy más néven azt, aminek aktualitása van, de lehetőség szerint egészítsük ki friss zöldségekkel az étrendünket, amennyire tehetjük. Tény, hogy ez nem a zöldségek-gyümölcsök időszaka, és nem tudunk óriási kínálatból válogatni, valamint az áremelkedések miatt telepakolni velük a kosarunkat, de azért érdemes mérlegelni: a drágulások mellett is még mindig alig kerül többe 1 kiló zöldség mondjuk 1 kg csirkemellnél.

Ez zsír!

A zsír a barátunk. Hallani gyakran. Mondjuk én azért ezt így soha nem jelenteném ki, de tény, hogy bizonyos zsírsavak nagyon jótékony hatásúak számunkra, míg más zsírok igencsak kerülendők! Most akkor, hogy is van ez?

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Rostban gazdag ételek

A növényi rostok a szervezet számára nem hasznosítható anyagok közé tartoznak, fogyasztásuk mégis elengedhetetlen azok számára, akik egészségesen szeretnének étkezni. Mutatok pár ötletet, ha nem tudod, hogyan fedezd a napi rostbeviteledet.

Mindennapi, egészséges kenyerünk

Sok rémhírt hallani, hogy színezik a teljes kiőrlésű kenyeret, kakaóval. Ha az ember nem olvassa el az összetevők listáját a kenyér csomagolásán, akkor könnyen lehet, hogy egy színezett fehér lisztes kenyeret emel le a polcról. Az egészség pedig, amúgy is drága…vagy talán mégsem az?

Egészséges édességek

Sokan azt hiszik, az egészséges táplálkozás egyet jelent azzal, hogy kizárjuk a finom ételeket, különösen az édességeket. De ennek nem kell így történnie. Ha pár dolgot megváltoztatunk az étkezési szokásainkkal kapcsolatban, akkor továbbra is fogyaszthatjuk a kedvenc édességeinket.