Menü

Milyen színű autóval utazzunk?

Szingapúrban felmérést készítettek a taxik színe és a baleseti kockázat összefüggésének vizsgálatára. Kiderült, hogy az autók színe befolyásolja a baleseti kockázatot.

A 36 hónapos vizsgálati időszakban a sárga taxik 9%-kal kevesebbszer karamboloztak, mint a kék színűek. A tanulmány szerzői szerint ez a felfedezés a jövőben jelentős szerepet játszhat a közlekedési eszközök színének megválasztása során, e mellett életeket menthet, és rengeteg pénzt is spórolhatunk vele.


Hoppá! A kék taxik kevésbé biztonságosak!

Korábbi vizsgálatokban is bebizonyosodott már, hogy bizonyos színű autók kevesebbszer szenvednek balesetet. Habár ezeknek a kutatásoknak van egyfajta fő sodorvonaluk, ugyanis nem tudnak különbséget tenni a valódi biztonságosság és az önbeteljesítő jóslatok között. Ha az emberek azt gondolják, hogy a fehér autók biztonságosabbak, mint a pirosak, akkor a biztonságtudatos vezetők inkább fehér színű járműveket fognak vásárolni, és valóban kevesebb alkalommal szenvednek balesetet, mint a gyorsaság kedvelői, akik inkább piros autót választanak.

Szingapúrban két taxitársaság versenyzett egymással, az egyik sárga, a másik kék autókat használt, a kettő azonban egybeolvadt. Azok a sofőrök, akik mindkét színű autót vezetni szokták, sokkal kevesebbszer szenvedtek balesetet a sárga színű autókban.


A sárga színű taxikkal ritkábban szenvednek baleseteket

2012 és 2014. között 1000 sárga színű taxira 65,6 balesetet jutott havonta, a kék színűek esetén ez a szám 71,7 volt. A kutatóknak sikerült korrigálniuk az átlagsebességre és arra az időre, amit az autók ténylegesen az úton töltöttek, tehát ezeket a befolyásoló faktorokat ki tudták zárni. A szerző azzal magyarázza a helyzetet, hogy a sárga színű autókat az emberek jobban észreveszik. Ha a biztonságra törekedve innentől kezdve mindenki sárga színű autót fog választani, akkor ez az összefüggés el fog tűnni.

A sárga taxik 1907 óta népszerűek, amikor rájöttek, hogy kifejezetten feltűnőek a fekete színű Ford T modellek között, amelyek akkor domináltak az utakon. A sárga színű autókkal így könnyebb volt utasokat találni, és az utasok maguk is könnyebben kiszúrták a taxikat.

Ha ezt követően túl sok ember választ sárga autót, akkor egy idő után a kék járműveket lesz könnyebb észrevenni, így azok válnak biztonságosabbá. Most még viszont nagyon távol vagyunk attól a ponttól.

Forrás: www.iflscience.com

Adventi készülődés kívül-belül

Ahogy a második gyertyát is meggyújtottuk, kétségbeesve tapasztalhatjuk, hogy milyen kevés időnk maradt karácsonyig. Két hét gyorsan elrepül, ezért, ha még nem tettük meg, ideje egy kicsit magunkra koncentrálni, és a testi és szellemi egészségünkkel, megtisztulásunkkal foglalkozni.

Igazi fenyő vagy műfenyő?

Minden évben találkozunk azzal a kérdéssel, hogy milyen fenyőfát vásároljunk. Igazi legyen? Ha igazi, akkor melyik? Ha műfenyő, akkor mekkora? Honnan szerezzük be? Most ehhez adunk egy kis segítséget.

Energiavámpírok kíméljenek

Az energiavámpír fogalma nem ismeretlen fogalom, mindannyian ismerünk ilyen embereket, ők legendabeli rokonaikkal szemben azonban nem vérrel, hanem mások energiáival, táplálkoznak. Mit tehetünk ellenük?

Decemberi jótékonykodás

Bár a szeretetnek elméletben nemcsak decemberben vagy karácsonykor kellene léteznie – nyilván nem is csak akkor létezik -, mégis a legtöbben ilyenkor figyelünk oda jobban egymásra, illetve embertársainkra. Használjuk ki ezt az időt, hogy tegyünk valami jót másokkal, akiknek még annyi sincs, mint nekünk.

Miért jön a Mikulás? És mit mondjunk a gyerekeknek?

December 5-én este vagy 6-án reggel a legtöbbünket meglátogatja a Mikulás, ez így megy akár egészen kicsi gyerekkorunk óta. De miért is fontos, hogy jöjjön? Mit mondjunk a gyerekeknek róla?