Menü

Egészséges-e a joghurt?

Igen, egészséges, úgyhogy csak rajta, és adjuk hozzá a joghurtot az egészséges ételeink listájához, ha eddig nem tettük meg. Mindegy, hogy natúr, görög vagy alacsony zsírtartalmú joghurt mellett tesszük le a voksunkat, mindenképpen értékes fehérjeadaggal, B-vitaminnal és ásványi anyagokkal, többek között káliummal, foszforral és magnéziummal leszünk ellátva.

A joghurt tejből készül, melyet Lactobacillus bulgaricus és Streptococcus thermophilus nevű baktériumok fermentálnak. Ezek a baktériumok – gyakran probiotikumként is említik őket - segítenek megőrizni a joghurt állagát, és javítják az ízét. A többi probiotikum, melyek részt vehetnek a joghurtkészítésben, gyakran a mikrobiális közeg részét képezik, de a fentebb említett két baktérium feltétlenül szükséges, hogy jelen legyen a szervezetben.

A probiotikumok segítségünkre vannak, hogy könnyebben megemésszük a tejcukrot, vagyis a laktózt, így a joghurt azok számára is sokkal emészthetőbb, akiknek egyébként gondjaik támadnának a tejtermékek fogyasztásával. A joghurt tehát javítja az emésztést, e mellett a kutatók azért javasolják a joghurtfogyasztást, mert növelheti az immunrendszer ellenálló-képességét.

Ha most szeretnénk belekezdeni a joghurtfogyasztásba, döntsünk a görög joghurt mellett, ami körülbelül kétszer annyi fehérjét tartalmaz, mint a hagyományos natúr joghurt, mert a szűrési folyamat során eltávolítják belőle a folyékony tejsavót.

Azok a joghurtok, amelyek teljes értékű tejből készülnek, sokkal több telített zsírsavat tartalmaznak, azonban felhívják a figyelmet a tejzsírra, ami így lehet, hogy mégsem befolyásolja annyira negatívan az egészségünket. Kutatási eredmények is elérhetőek már, amelyek alátámasztják ezt a feltételezést. Egy tanulmányban ugyanis kimutatták, hogy a tejtermékekből származó magasabb telített zsírsav bevitel csökkentette a kardiovaszkuláris (szív- és érrendszeri) betegségek kialakulási kockázatát, míg a húsból származó telített zsírsav bevitel növelte azt. Mindenesetre az biztos, hogy a zsír megnöveli az elfogyasztott kalóriamennyiséget.

Akármilyen joghurtot is választunk, tartózkodjunk azoktól, amelyeknek az alján gyümölcsréteg vagy más édességek vannak, ezek ugyanis kétszer vagy háromszor annyi cukrot tartalmaznak, és így az egészséges joghurtunkat egy magas kalóriatartalmú desszertté varázsolják. Helyette inkább tegyünk bele a saját friss gyümölcseinkből, hogy természetes édesítővel növeljük az íz hatást és a rosttartalmat.

Forrás: edition.cnn.com

A félelmetes lámpaláz

Élete során minden ember kerül olyan helyzetbe, hogy egy kisebb csoport vagy tömeg előtt kell, szerepeljen és kiállnia nézetei mellet. Ez nem mindig megy zökkenőmentesen, hiszen ránk telepedhet a stressz és a lámpaláz.

Filléres trükkök a tartós fogyáshoz!

Köztudott, hogy a nyári alak télen készül. Ezért bizonyára már többen dolgoznak alakjuk formálásán, vagy legalábbis gondolkoznak, hogyan kezdjenek bele. Az étrend és a mozgás mellett azonban vannak apróbb trükkök, melyeket bevethetünk a vágyott forma eléréséhez vezető - és egyáltalán nem egyszerű - úton.

A böjt régen és ma, avagy a tisztítókúrák eredete

Nagyböjt, kisböjt, léböjt, böjtök mindenütt. De vajon mit is takarnak ezek a kifejezések? Mit jelentett a böjt régen, és mennyiben változott ez manapság?

Már most tegyél a nyári szép lábakért!

Hamarosan előkerülnek a nyitott cipők, és előtérbe kerülnek a lábujjaink, a sarkunk. Hogy ne kirepedezett sarokkal keresd fel nyár elején a pedikűröst, télen is figyelni kell a megfelelő lábápolásra. A tél vége még ideális időszak, hogy észbe kapjunk és „formába hozzuk” lábfejünket.

Mit tehetünk influenza ellen?

Most már hivatalosan is járvány van. A kórházak sorra vezetnek be látogatási tilalmat, a betegek száma folyamatosan nő. Szinte nincs olyan, akinek a családjában, kollégái közt nincs érintett. Mit tehetünk egészségünk megőrzése érdekében?