Menü

Egészséges-e a joghurt?

Igen, egészséges, úgyhogy csak rajta, és adjuk hozzá a joghurtot az egészséges ételeink listájához, ha eddig nem tettük meg. Mindegy, hogy natúr, görög vagy alacsony zsírtartalmú joghurt mellett tesszük le a voksunkat, mindenképpen értékes fehérjeadaggal, B-vitaminnal és ásványi anyagokkal, többek között káliummal, foszforral és magnéziummal leszünk ellátva.

A joghurt tejből készül, melyet Lactobacillus bulgaricus és Streptococcus thermophilus nevű baktériumok fermentálnak. Ezek a baktériumok – gyakran probiotikumként is említik őket - segítenek megőrizni a joghurt állagát, és javítják az ízét. A többi probiotikum, melyek részt vehetnek a joghurtkészítésben, gyakran a mikrobiális közeg részét képezik, de a fentebb említett két baktérium feltétlenül szükséges, hogy jelen legyen a szervezetben.

A probiotikumok segítségünkre vannak, hogy könnyebben megemésszük a tejcukrot, vagyis a laktózt, így a joghurt azok számára is sokkal emészthetőbb, akiknek egyébként gondjaik támadnának a tejtermékek fogyasztásával. A joghurt tehát javítja az emésztést, e mellett a kutatók azért javasolják a joghurtfogyasztást, mert növelheti az immunrendszer ellenálló-képességét.

Ha most szeretnénk belekezdeni a joghurtfogyasztásba, döntsünk a görög joghurt mellett, ami körülbelül kétszer annyi fehérjét tartalmaz, mint a hagyományos natúr joghurt, mert a szűrési folyamat során eltávolítják belőle a folyékony tejsavót.

Azok a joghurtok, amelyek teljes értékű tejből készülnek, sokkal több telített zsírsavat tartalmaznak, azonban felhívják a figyelmet a tejzsírra, ami így lehet, hogy mégsem befolyásolja annyira negatívan az egészségünket. Kutatási eredmények is elérhetőek már, amelyek alátámasztják ezt a feltételezést. Egy tanulmányban ugyanis kimutatták, hogy a tejtermékekből származó magasabb telített zsírsav bevitel csökkentette a kardiovaszkuláris (szív- és érrendszeri) betegségek kialakulási kockázatát, míg a húsból származó telített zsírsav bevitel növelte azt. Mindenesetre az biztos, hogy a zsír megnöveli az elfogyasztott kalóriamennyiséget.

Akármilyen joghurtot is választunk, tartózkodjunk azoktól, amelyeknek az alján gyümölcsréteg vagy más édességek vannak, ezek ugyanis kétszer vagy háromszor annyi cukrot tartalmaznak, és így az egészséges joghurtunkat egy magas kalóriatartalmú desszertté varázsolják. Helyette inkább tegyünk bele a saját friss gyümölcseinkből, hogy természetes édesítővel növeljük az íz hatást és a rosttartalmat.

Forrás: edition.cnn.com

Mennyire jó eszköz a BMI testalkatunk meghatározására?

Amikor elemezni kezdjük testi adottságainkat, sokszor hívjuk segítségül a BMI-t vagy a testtömeg kalkulátort, ami egyszerű, de frappáns módon egy táblázat alapján besorol minket egy kategóriába. Magasságunk és testtömegünk alapján dönti el, hogy kórosan soványak, normál testalkatúak, elhízottak vagy túlsúlyosak vagyunk-e.

Kutyák és macskák – a pozitív és negatív energia képviselői?

Tanulmányok mutatták ki, hogy az emberek és az állatok között láthatatlan érzelmi kötelék alakul ki, és a macskák a gazdáik segítségére sietnek betegség idején.

Mosolyogjunk többet, hogy megnyerőbbek legyünk!

Nagyon kevés erőfeszítéssel is lehetünk sokkal megnyerőbb beszélők. A titok csak annyi, hogy mosolyogjunk többet! Egy nagyon rövid ideig tartó mosolygós időszak is befolyásolhatja az emberek döntéseit.

Magyarország-szerte terjed a chi futás

Rohanó világunkban újabb és újabb edzésformákkal találkozhatunk, miközben mi csak sietünk tovább a mindennapokban, és talán ha olvasunk is az opciókról, nem szorítunk időt arra, hogy kipróbáljuk őket. Álljunk meg most egy percre, és vessünk egy pillantást a chi futásra!

Az olvasólámpád - pihentető alvásod egyik záloga

Az alvási ciklusunk megzavarására és az alvás minőségének rontására nem csak a képernyők, hanem az annyira szerethető esti olvasás is alkalmas. Fényforrásaink helyes megválasztásával azonban nem zavarjuk meg napi alvási ciklusunkat, és pihentetően alhatunk.