Menü

Tavaszi alakstart

Itt a tavasz, csicseregnek a madarak, és láthatjuk a napfényt… Végre szekrénybe tehetjük a nagykabátokat és bedobozolhatjuk a vastag harisnyákat! Igen ám, de a kevesebb ruha árulkodik, hogy mit tett a tél az alakunkkal. Ha elkényelmesedtél az otthon töltött hónapokban, és felkúszott rád néhány pluszkiló, akkor íme egy kis segítség a diéta elkezdéséhez!

Mikor? Most!

Az első legfontosabb kérdés, hogy mikor érdemes nekikezdeni a fogyókúrának. Talán rossz hír, de most azonnal… A leggyakoribb hiba, hogy mindig mindenki „holnaptól” diétázik, majd mindig jön egy újabb holnap. Legalább a felkészülést és az apró változtatásokat érdemes mielőbb elkezdeni, a halogatással nem érünk el semmit. Szintén gyakori hiba, hogy utoljára még megeszünk mindenféle finomságot, ami a szekrényben van, és jól teletömjük a bendőnket. Ezzel sajnos csak nehezítjük a diéta elkezdését. Ilyenkor ugyanis tágítjuk a gyomrunkat, megemeljük a vércukorszintünket, ezért a fogyókúra nehezebbnek tűnhet az elején, mint amilyen egyébként lenne. Akik már a legelején „elvéreznek”, azoknál ez a gyakori téves cselekvés áll a háttérben.

Határozott döntés

Dönts vagy hagyd az egészet, de ne végezz félmunkát! Ha elhatározod magad, hogy igenis fogyni szeretnél, akkor tedd meg a szükséges lépéseket! Segíthetnek az alábbiak:

- Írj bevásárlólistát a diétás ételekről, és tűzd ki a bevásárlás napját!
- Tölts le egy okostelefon alkalmazást, vagy vezess egy füzetet, amibe feljegyzed a jelenlegi súlyodat, és azt is, hogy mennyit szeretnél fogyni! Természetesen nem csak a kilókkal szabad játszani, azt is meghatározhatod, hogy hány centivel szeretnél kisebb hasat, vagy vékonyabb combokat. Persze maradj a realitás talaján, ne próbálj meg úgy kinézni, mint Keira Knightley, ha sosem voltál olyan alkat.
- Vegyél bérletet egy fittness terembe, szerezz be DVD-t, amire tornázhatsz, vagy ments el olyan YouTube linkeket, amikre mozoghatsz! Vezess edzésnaplót és írd le, hogy hetente hányszor, mikor szeretnél sportolni.

A nulladik napon

Nos, ha döntöttél, nevezd ki nulladik napnak a mait, és máris vezesd fel a www.kaloriabazis.hu weboldalon a mai étkezésed eredményeit. Ebből láthatod, hogy hány kalóriát, mennyi szénhidrátot fogyasztasz egy áltagos napon, amikor nem figyelsz oda, és hogy min kell változtatnod. Ez jó támpontot képezhet a továbbiakra nézve.

Miért?

Sok ember azért adja fel idejekorán a diétát, mert nem jelenik meg a gondolataiban rendszeresen, hogy mit miért áldoz fel. Fogd magad, és írd össze! Például: „Azért nem eszem többé cukros kekszet, csak egészséges süteményt, mert jobban akarok kinézni bikiniben. Nem ér nekem annyit egy-egy adag sültkrumpli, hogy testem egészségtelen legyen a túlsúly miatt.” Ha van olyan képed, amelyen neked tetszően néznél ki, tedd ki a hűtőre, hogy ez a célod! Ha nincs, akkor kérd meg egy barátodat, hogy Photoshoppal készítsen rólad egy ilyen képet, de az is elég lehet, ha olyan alakú hölgyek fotóid teszed ki, akikhez hasonlítani szeretnél. Ismét hangsúlyozzuk: légy reális, és ne gazellának akarj kinézni, csak csinosnak és egészségesnek.

Súlyzókat a magasba!

Sokáig keresgéltem, hogy mi az a sport, amit szeretek, és még hosszabb ideig tartott, amire sikerült rávennem magam, hogy valóban elkezdjek mozogni. De beleugrottam a mélyvízbe, pontosabban a súlyok közé, és vettem egy kondibérletet, valamint fogadtam egy személyi edzőt. Cikksorozatom révén velem jöhettek a sport világába.

Így ehetsz kevesebbet

Mindannyian tudjuk, hogy a diéta, valamint alakunk megőrzésének titka, hogy nem esszük túl magunkat, és normális mennyiségű ételt fogyasztunk. Igen ám, de a társadalom többsége "túlfogyasztó", azaz többet eszik, mint amennyire valójában szüksége lenne. Hogyan érhetjük el, hogy kevesebbet tudjunk enni?

A diétázás pszichológiája

Miért nehéz a fogyókúra? Mert jelentős mentális odafigyelést és önuralmat igényel. Viszont több feltétel együttállása szükséges ahhoz, hogy a megfelelő akaraterőt felhasználva sikeresen végigvigyük kitűzött diétás céljainkat. Éppen ezért érdemes lelki felkészüléssel megelőzni a fogyókúra kezdetét!

Kardiót vagy súlyzókat válasszunk, ha fogyni szeretnénk?

Évtizedek óta ismert az a hagyományos felfogás, miszerint a kardió edzés a legjobb, ha fogyni szeretnénk. Közben megismerkedhettünk a súlyzós edzésformával is. De vajon melyik a hatékonyabb?

Nincs jó vagy rossz diéta – a jojó effektus egyik oka

Végre tudományos bizonyíték is van arra, amit mi már régóta sejtettünk! Egy tanulmány szerint ugyanis minden ember egyéni módon reagál arra, amit eszik. Az a fontos, hogy az egyes emberek szervezete egyénileg hogyan reagál a különböző ételekre.