Menü

Tavaszi alakstart

Itt a tavasz, csicseregnek a madarak, és láthatjuk a napfényt… Végre szekrénybe tehetjük a nagykabátokat és bedobozolhatjuk a vastag harisnyákat! Igen ám, de a kevesebb ruha árulkodik, hogy mit tett a tél az alakunkkal. Ha elkényelmesedtél az otthon töltött hónapokban, és felkúszott rád néhány pluszkiló, akkor íme egy kis segítség a diéta elkezdéséhez!

Mikor? Most!

Az első legfontosabb kérdés, hogy mikor érdemes nekikezdeni a fogyókúrának. Talán rossz hír, de most azonnal… A leggyakoribb hiba, hogy mindig mindenki „holnaptól” diétázik, majd mindig jön egy újabb holnap. Legalább a felkészülést és az apró változtatásokat érdemes mielőbb elkezdeni, a halogatással nem érünk el semmit. Szintén gyakori hiba, hogy utoljára még megeszünk mindenféle finomságot, ami a szekrényben van, és jól teletömjük a bendőnket. Ezzel sajnos csak nehezítjük a diéta elkezdését. Ilyenkor ugyanis tágítjuk a gyomrunkat, megemeljük a vércukorszintünket, ezért a fogyókúra nehezebbnek tűnhet az elején, mint amilyen egyébként lenne. Akik már a legelején „elvéreznek”, azoknál ez a gyakori téves cselekvés áll a háttérben.

Határozott döntés

Dönts vagy hagyd az egészet, de ne végezz félmunkát! Ha elhatározod magad, hogy igenis fogyni szeretnél, akkor tedd meg a szükséges lépéseket! Segíthetnek az alábbiak:

- Írj bevásárlólistát a diétás ételekről, és tűzd ki a bevásárlás napját!
- Tölts le egy okostelefon alkalmazást, vagy vezess egy füzetet, amibe feljegyzed a jelenlegi súlyodat, és azt is, hogy mennyit szeretnél fogyni! Természetesen nem csak a kilókkal szabad játszani, azt is meghatározhatod, hogy hány centivel szeretnél kisebb hasat, vagy vékonyabb combokat. Persze maradj a realitás talaján, ne próbálj meg úgy kinézni, mint Keira Knightley, ha sosem voltál olyan alkat.
- Vegyél bérletet egy fittness terembe, szerezz be DVD-t, amire tornázhatsz, vagy ments el olyan YouTube linkeket, amikre mozoghatsz! Vezess edzésnaplót és írd le, hogy hetente hányszor, mikor szeretnél sportolni.

A nulladik napon

Nos, ha döntöttél, nevezd ki nulladik napnak a mait, és máris vezesd fel a www.kaloriabazis.hu weboldalon a mai étkezésed eredményeit. Ebből láthatod, hogy hány kalóriát, mennyi szénhidrátot fogyasztasz egy áltagos napon, amikor nem figyelsz oda, és hogy min kell változtatnod. Ez jó támpontot képezhet a továbbiakra nézve.

Miért?

Sok ember azért adja fel idejekorán a diétát, mert nem jelenik meg a gondolataiban rendszeresen, hogy mit miért áldoz fel. Fogd magad, és írd össze! Például: „Azért nem eszem többé cukros kekszet, csak egészséges süteményt, mert jobban akarok kinézni bikiniben. Nem ér nekem annyit egy-egy adag sültkrumpli, hogy testem egészségtelen legyen a túlsúly miatt.” Ha van olyan képed, amelyen neked tetszően néznél ki, tedd ki a hűtőre, hogy ez a célod! Ha nincs, akkor kérd meg egy barátodat, hogy Photoshoppal készítsen rólad egy ilyen képet, de az is elég lehet, ha olyan alakú hölgyek fotóid teszed ki, akikhez hasonlítani szeretnél. Ismét hangsúlyozzuk: légy reális, és ne gazellának akarj kinézni, csak csinosnak és egészségesnek.

Hasznos diétás trükkök tárháza

Ha korábban nem figyeltünk oda a táplálkozásunkra, akkor egy fogyókúra jelentős kihívás elé állíthat minket. Néhány egyszerű, mégis fontos ötlet segíthet minket a sikeres diéta (vagy még jobb, ha életmódváltás!) véghezvitelében, hiszen nem csak az a fontos, hogy mit eszünk...

Egyszerű módszer fittséged utánkövetésére

Minden ember életében eljön legalább egyszer az a pillanat – de legtöbbünk esetében ez a szám egynél nagyobb -, amikor elhatározza magát, hogy igen, rendszeresen fogok sportolni. Mégis sokszor túl gyorsan elengedjük a fonalat. Hogyan könnyíthetünk ezen?

Edzés egyedül

Edzésnaplóm legújabb részében az önállósodásról lesz szó. Rászántam magam, hogy egyedül is elkezdjek edzeni. Számomra ennek nagy jelentősége van, komoly lépcsőfoknak tekintem, hogy saját motivációmból, és nem a megbeszélt időpont miatt vagyok ott a teremben.

Hogyan „kell” jól futni?

Ha érezzük, hogy a szervezetünknek mozgásra van szüksége, de nem a mi terepünk a konditerem vagy az aerobik-szerű edzések, esetleg nincs társunk, akivel sportolni lenne kedvünk, jusson eszünkbe a futás!

A futás hétköznapi hőse

Történet egy háromgyermekes Édesanyáról, aki egész életében egy pozitív, energikus nő volt, azonban a napi 12-13 óra munka és az előzetes egészségügyi problémái megakadályozták abban, hogy súlyfeleslegét leadja. Mégis változtatott!