Menü

Tavaszi alakstart

Itt a tavasz, csicseregnek a madarak, és láthatjuk a napfényt… Végre szekrénybe tehetjük a nagykabátokat és bedobozolhatjuk a vastag harisnyákat! Igen ám, de a kevesebb ruha árulkodik, hogy mit tett a tél az alakunkkal. Ha elkényelmesedtél az otthon töltött hónapokban, és felkúszott rád néhány pluszkiló, akkor íme egy kis segítség a diéta elkezdéséhez!

Mikor? Most!

Az első legfontosabb kérdés, hogy mikor érdemes nekikezdeni a fogyókúrának. Talán rossz hír, de most azonnal… A leggyakoribb hiba, hogy mindig mindenki „holnaptól” diétázik, majd mindig jön egy újabb holnap. Legalább a felkészülést és az apró változtatásokat érdemes mielőbb elkezdeni, a halogatással nem érünk el semmit. Szintén gyakori hiba, hogy utoljára még megeszünk mindenféle finomságot, ami a szekrényben van, és jól teletömjük a bendőnket. Ezzel sajnos csak nehezítjük a diéta elkezdését. Ilyenkor ugyanis tágítjuk a gyomrunkat, megemeljük a vércukorszintünket, ezért a fogyókúra nehezebbnek tűnhet az elején, mint amilyen egyébként lenne. Akik már a legelején „elvéreznek”, azoknál ez a gyakori téves cselekvés áll a háttérben.

Határozott döntés

Dönts vagy hagyd az egészet, de ne végezz félmunkát! Ha elhatározod magad, hogy igenis fogyni szeretnél, akkor tedd meg a szükséges lépéseket! Segíthetnek az alábbiak:

- Írj bevásárlólistát a diétás ételekről, és tűzd ki a bevásárlás napját!
- Tölts le egy okostelefon alkalmazást, vagy vezess egy füzetet, amibe feljegyzed a jelenlegi súlyodat, és azt is, hogy mennyit szeretnél fogyni! Természetesen nem csak a kilókkal szabad játszani, azt is meghatározhatod, hogy hány centivel szeretnél kisebb hasat, vagy vékonyabb combokat. Persze maradj a realitás talaján, ne próbálj meg úgy kinézni, mint Keira Knightley, ha sosem voltál olyan alkat.
- Vegyél bérletet egy fittness terembe, szerezz be DVD-t, amire tornázhatsz, vagy ments el olyan YouTube linkeket, amikre mozoghatsz! Vezess edzésnaplót és írd le, hogy hetente hányszor, mikor szeretnél sportolni.

A nulladik napon

Nos, ha döntöttél, nevezd ki nulladik napnak a mait, és máris vezesd fel a www.kaloriabazis.hu weboldalon a mai étkezésed eredményeit. Ebből láthatod, hogy hány kalóriát, mennyi szénhidrátot fogyasztasz egy áltagos napon, amikor nem figyelsz oda, és hogy min kell változtatnod. Ez jó támpontot képezhet a továbbiakra nézve.

Miért?

Sok ember azért adja fel idejekorán a diétát, mert nem jelenik meg a gondolataiban rendszeresen, hogy mit miért áldoz fel. Fogd magad, és írd össze! Például: „Azért nem eszem többé cukros kekszet, csak egészséges süteményt, mert jobban akarok kinézni bikiniben. Nem ér nekem annyit egy-egy adag sültkrumpli, hogy testem egészségtelen legyen a túlsúly miatt.” Ha van olyan képed, amelyen neked tetszően néznél ki, tedd ki a hűtőre, hogy ez a célod! Ha nincs, akkor kérd meg egy barátodat, hogy Photoshoppal készítsen rólad egy ilyen képet, de az is elég lehet, ha olyan alakú hölgyek fotóid teszed ki, akikhez hasonlítani szeretnél. Ismét hangsúlyozzuk: légy reális, és ne gazellának akarj kinézni, csak csinosnak és egészségesnek.

Pillangó hadművelet 2.0-3. Számok és mozgás

A mai bejegyzésben arról lesz szó, hogy milyen számszerű célokat tűztem ki magamnak az életmódváltásom során. Illetve, hogy hogyan állok neki a mozgásnak a régi rossz iskolai emlékek után…

Életmódváltás buktatókkal - semmi baj, megyünk tovább

Akinek nem ismeretlen fogalom a diéta, életmódváltás, akinek voltak már kitűzött célok az életében, aki elindult már valaha is az önmegvalósítás útján, az pontosan tudja, hogy ez a göröngyös út tele van buktatókkal, és bizony meg is botlunk időnként. Azt gondolod, ezért lelkiismeret furdalást kell érezned? Elmondom neked, hogy egyáltalán nem!

Hosszabbítsd meg az életed! Íme, öt dolog!

A Harvardi Egyetem kutatói közöltek egy mindenre kiterjedő tanulmányt, melyből kiderült a hosszabb élet öt kulcsa. A szakemberek szerint ezzel az öt szabállyal, évekkel is tovább élhetünk. Íme...

Pillangó hadművelet 2.0.-2. Alapelvek és motivációk

Mit használok cukor helyett? Milyen ételeket imádtam? Fogok-e enni édességet? Hol vezetem majd a fogyásom alakulását? Mik a spéci trükkjeim, amelyek segítenek a falásrohamok ellen? Ma, ezek derülnek ki fogyókúrás naplómból.

A testmozgás 6 meglepő előnye

Persze mindenki tudja, hogy a testmozgás egészséges és jó hatással van a szervezetünkre, de van néhány igen meglepő előnye is.