Menü

A közös családi vacsorák ereje

Sokan emlékeznek a gyermekkori családi vacsorákra, és fel tudunk idézni nagyszerű emlékeket a konyhában töltött estékről, esetleg éjszakákról. Talán nem is ritkán fordult ez elő. A szüleink vacsorát készítettek, mi segítettünk nekik, közösen ültünk le az asztalhoz, és ettünk... Ennyire egyszerű volt.

Sajnos azonban a családi étkezések fogalma az évek során megváltozott. Sokaknak nehéz összehozni heti egy-két közös családi vacsorát. A rengeteg munka, a gyerekek extra délutáni elfoglaltságai, a sok tanulnivaló mellett a közös evés nagyon háttérbe szorult.

A körülmények megváltoztak, az élet úgy tűnik, bonyolultabb, mint 30 évvel ezelőtt, a családok igénylik a közös esti étkezéseket. Nem gond, ha ez csak heti egy-két alkalomra korlátozódik, viszont mindenképpen jótékony hatással van az agyra, testre és a lélekre.

Ha a családi vacsorák eddig nem képezték a háztartásunk részét, attól még szükség van rá. Ha a nulláról kezdjük, próbáljuk rendszeresíteni ezeket az alkalmakat a hét minden napjára, beleértve a hétvégéket is. Jó, ha ezek az étkezések gondosan szervezettek, például előre kinézett recept alapján készített egészséges ételeket fogyaszthatunk.

Az alábbiakban négy előnyről olvashatunk, amelyeket bogarászva kedvet kaphatunk hozzá, hogy szokássá alakítsuk a fentebb leírtakat!

1. Megtaníthatjuk gyermekeinket főzni: a szülőknek ez egy remek lehetőség, hogy tanítsák gyermekeiket az étel alapanyagok helyes kezelésére. Megoszthatjuk a családi recepteket is.

2. Együtt dolgozhatunk, és felelősségre oktathatjuk gyermekeinket: ezek a tevékenységek együttműködést igényelnek. Ha a konyhában együtt tevékenykedünk, számos lehetőséghez jutunk, hogy felelősségvállalásra tanítsuk a kisebbeket. Jó ötlet a feladatok napi cserélgetése is egymás között. Változhat, hogy ki teríti meg az asztalt, ki aprítja a zöldséget, ki takarítja le a konyhapultot.

3. Kapcsolatápolás és kommunikáció: ez az a helyzet, ahonnan távol KELL tartanunk az elektromos eszközöket. Kapcsoljuk ki a tv-t, a telefonokat halkítsuk le. Ez az időszak legyen szent mindannyiunk számára, és ösztönözzük családtagjainkat, hogy beszélgessenek egymással!

4. Az egészséges étel egészséges gyermeket rejt: azok a gyermekek, akik rendszeresen családi körben vacsoráznak, több gyümölcsöt, zöldséget, vitamint, ásványi anyagot fogyasztanak, és kevesebb fagyasztott ételt, cukros italt vesznek magukhoz.

A felsorolt előnyök érvekként is felsorakoztathatóak az esti közös étkezések mellett, úgyhogy nem is ejtetnénk erről több szót: közös családi vacsorára fel!

Forrás: www.patient.co.uk

Mennyire jó eszköz a BMI testalkatunk meghatározására?

Amikor elemezni kezdjük testi adottságainkat, sokszor hívjuk segítségül a BMI-t vagy a testtömeg kalkulátort, ami egyszerű, de frappáns módon egy táblázat alapján besorol minket egy kategóriába. Magasságunk és testtömegünk alapján dönti el, hogy kórosan soványak, normál testalkatúak, elhízottak vagy túlsúlyosak vagyunk-e.

Mosolyogjunk többet, hogy megnyerőbbek legyünk!

Nagyon kevés erőfeszítéssel is lehetünk sokkal megnyerőbb beszélők. A titok csak annyi, hogy mosolyogjunk többet! Egy nagyon rövid ideig tartó mosolygós időszak is befolyásolhatja az emberek döntéseit.

Az olvasólámpád - pihentető alvásod egyik záloga

Az alvási ciklusunk megzavarására és az alvás minőségének rontására nem csak a képernyők, hanem az annyira szerethető esti olvasás is alkalmas. Fényforrásaink helyes megválasztásával azonban nem zavarjuk meg napi alvási ciklusunkat, és pihentetően alhatunk.

Bivalytej: milyen előnyökkel bír a tehéntejjel szemben?

Manapság számos alternatíva jelenik meg a tejfogyasztást illetően. Az emberek igyekeznek másfelé is nyúlni, kitekinteni a megszokottból, keresni valami újat. Így kerül be ismét egyre jobban a köztudatba a bivalytej is.

Óvatosan a fülhallgatóval!

Főként a fiatalok körében nagy divat fülhallgatóval zenét hallgatni, s ez már a "füles" feltalálása óta így van. Ám nem árt vele óvatosnak lenni – tényleg jelentősen károsíthatja a hallást.