Menü

Kardiót vagy súlyzókat válasszunk, ha fogyni szeretnénk?

Évtizedek óta ismert az a hagyományos felfogás, miszerint a kardió edzés a legjobb, ha fogyni szeretnénk. Közben megismerkedhettünk a súlyzós edzésformával is. De vajon melyik a hatékonyabb?

Néhány évvel ezelőtt a Duke Egyetem kutatói elhatározták, hogy magukhoz veszik az irányítást, és végeznek egy tanulmányt, hogy összehasonlítsák a kardió- és a súlyzós edzés hatékonyságát. 8 hónappal a tanulmány kezdete után már egyértelműen látható volt, hogy a nyertes a kardió!

Míg a kardió csoport fogyásnak indult, a súlyzós csoport még magára is szedett valamennyit – természetesen izmot. Ez azonban nem vezetett fogyáshoz. A legjobban a kettő kombinációját alkalmazó csoport járt, testileg ők néztek ki a legjobban, viszont kétszer annyi időt is áldoztak az edzésre.

Cris Slentz, a Duke egyetem munkatársa szerint az egész egyszerű matematika. A kardióval percről percre egyre több kalóriát égetünk el, tehát ezzel a legegyszerűbb a zsír ledolgozása és így a fogyás. Természetesen nem szeretne lebeszélni senkit sem a súlyzós edzésről, mert ahogy idősödik az ember, és kezd veszíteni az izomtömegéből, ez a mozgásforma fontos szerepet kaphat. Dr. Slentz külön felhívja a figyelmet arra, hogy a mozgás önmagában nem elég a fogyáshoz. Nagyban közrejátszik az, hogy mit, hogyan és mennyit eszünk – ezzel tudjuk a legjobban befolyásolni a súlyvesztésünket.

Ahol a mozgás önállóan is nagyon számít, az a hízás, illetve a jojó-effektus megelőzése. A testtömeg növekedés kontrollálásában tehát fontos szerepe van a mozgásnak.

A sikeres fogyást és annak megtartását maguk mögött tudók 90%-a az egészséges étkezés mellett körülbelül napi egy órát edz, és a választott edzéstípusuk a kardió, ami nem meglepő módon lehet csak egyszerű séta is!

Így tehát nem kell eget rengetően nehéz vagy kemény edzésre gondolnunk, bőven elég, ha sétával kezdünk. A motivációnk is hosszabb távon fenntartható.

Forrás: edition.cnn.com

Hogyan (ne) viselkedjünk konditeremben?

Néhány egyszerű illemszabály betartásával mindenki kellemesebben és családias légkörben érezheti magát az edzőteremben, mely dolgokra figyeljünk oda, ha a sportnak ezt a fajtáját választjuk?

Programok egyedül? Miért ne?

Ha eddig meg voltál győződve róla, hogy egyedül nem lehet jó programokat kitalálni, akkor ezeket a sorokat mindenképp el kell olvasnod. Ugyanis rengeteg érdekes dolgot lehet csinálni egyedül: még nyaralni, pihenni, kikapcsolódni is, nem is beszélve az egyéb, nagyon izgalmas programokról.

Magabiztosság csak úgy, magadtól

Ha eddig meg voltál győződve róla, hogy egyedül nem lehet jó programokat kitalálni, akkor ezeket a sorokat mindenképp el kell olvasnod. Ugyanis rengeteg érdekes dolgot lehet csinálni egyedül: még nyaralni, pihenni, kikapcsolódni is, nem is beszélve az egyéb, nagyon izgalmas programokról.

A káposztafogyasztás áldásos hatásai

A káposzta változatai mindenki számára elérhető, számtalan módon felhasználható, olcsó, emellett pedig rendkívül egészséges. Egy csésze savanyú káposztában mindössze 27 kalória és 0 gramm zsír található, továbbá 7 gramm szénhidrátot, 4 gramm rostot, valamint 1 gramm fehérjét is tartalmaz.

Mit tanulhatsz a boldog emberektől?

Amióta amerikai mintára hazánkban is elindult az individualista életmód követése, tehát hogy mindent csak saját magunk szemszögéből nézünk, a saját sikereinket tartjuk szem előtt, illetve mindenfelé igyekszünk bebizonyítani, hogy a mi gyerekeink a legokosabbak matekból vagy a legjobb futók a mezőnyben, azóta érdekli az emberiséget, hogy vajon mitől lehetünk/vagyunk boldogok