Menü

A diétázás pszichológiája

Miért igazán nehéz a fogyókúra? Mert jelentős mentális odafigyelést és önuralmat igényel. Viszont több feltétel együttállása szükséges ahhoz, hogy a megfelelő akaraterőt felhasználva sikeresen végigvigyük kitűzött diétás céljainkat. Éppen ezért érdemes lelki felkészüléssel megelőzni a fogyókúra kezdetét!

Amikor elkezdünk diétázni, le kell mondani a korábban fogyasztott finomságokról, és át kell alakítani szokásinkat, az kemény időszak. Ha korábban megszoktuk, hogy sokat eszünk, akkor a gyomrunknak össze kell szűkülnie, a vércukorszintünknek, sőt egész szervezetünknek pedig át kell állnia a másfajta tápanyagokra, sőt ízekre. Mindehhez jelentős önuralomra, valamint türelemre van szükség, de a kezdők lelkesedése átsegíthet bennünket a nehézségeken.

Majd következnek a kínálkozó alkalmak, amik sokkal gyötrőbbek, mint az otthoni lemondás. Míg a négy fal között rendelkezésünkre áll az újfajta, lecserélt élelmiszerkészlet, addig úton-útfélen járva nehéz egészséges és diétás ételekhez jutni. Az éttermekben még csak-csak elfogyaszthatunk egy salátát, grillezett csirkét vagy sajtot, de a boltokban, gyorsbüfékben már lehet, hogy nem találunk nekünk valót. Így az életmódváltás során előre gondolkodni is meg kell tanulnunk.

Ahhoz, hogy a megfelelő lelkierőt, akaraterőt hadba tudjuk állítani, fontos, hogy egyáltalán rendelkezzünk azzal, elő tudjuk hívni a magunkban rejlő értékeket, rejtett forrásokat.

Ehhez szükséges, hogy tisztában legyünk vele, hogy milyen cél vezérel minket a változás felé? Nem elég külső kapaszkodókat találni, hogy másoknak akarunk tetszeni, hanem belső, önmagunkért való érveket szükséges fellelni. Ha korábban már próbáltunk diétázni és nem sikerült, akkor érdemes átgondolni: milyen körülmények, belső erők hiányoztak akkor, hogy a kitűzött célt elérjük?

Sokszor előfordul, hogy igen mélyre kell ásni az okokért, hogy miért nem tudjuk a változást kivitelezni. A múltban lévő bénító erőket fel kell oldanunk, és ezzel üzemanyagot kaphatunk az új életformánkhoz.

Hasznos diétás trükkök tárháza

Ha korábban nem figyeltünk oda a táplálkozásunkra, akkor egy fogyókúra jelentős kihívás elé állíthat minket. Néhány egyszerű, mégis fontos ötlet segíthet minket a sikeres diéta (vagy még jobb, ha életmódváltás!) véghezvitelében, hiszen nem csak az a fontos, hogy mit eszünk...

Egyszerű módszer fittséged utánkövetésére

Minden ember életében eljön legalább egyszer az a pillanat – de legtöbbünk esetében ez a szám egynél nagyobb -, amikor elhatározza magát, hogy igen, rendszeresen fogok sportolni. Mégis sokszor túl gyorsan elengedjük a fonalat. Hogyan könnyíthetünk ezen?

Edzés egyedül

Edzésnaplóm legújabb részében az önállósodásról lesz szó. Rászántam magam, hogy egyedül is elkezdjek edzeni. Számomra ennek nagy jelentősége van, komoly lépcsőfoknak tekintem, hogy saját motivációmból, és nem a megbeszélt időpont miatt vagyok ott a teremben.

Hogyan „kell” jól futni?

Ha érezzük, hogy a szervezetünknek mozgásra van szüksége, de nem a mi terepünk a konditerem vagy az aerobik-szerű edzések, esetleg nincs társunk, akivel sportolni lenne kedvünk, jusson eszünkbe a futás!

A futás hétköznapi hőse

Történet egy háromgyermekes Édesanyáról, aki egész életében egy pozitív, energikus nő volt, azonban a napi 12-13 óra munka és az előzetes egészségügyi problémái megakadályozták abban, hogy súlyfeleslegét leadja. Mégis változtatott!