Menü

A diétázás pszichológiája

Miért igazán nehéz a fogyókúra? Mert jelentős mentális odafigyelést és önuralmat igényel. Viszont több feltétel együttállása szükséges ahhoz, hogy a megfelelő akaraterőt felhasználva sikeresen végigvigyük kitűzött diétás céljainkat. Éppen ezért érdemes lelki felkészüléssel megelőzni a fogyókúra kezdetét!

Amikor elkezdünk diétázni, le kell mondani a korábban fogyasztott finomságokról, és át kell alakítani szokásinkat, az kemény időszak. Ha korábban megszoktuk, hogy sokat eszünk, akkor a gyomrunknak össze kell szűkülnie, a vércukorszintünknek, sőt egész szervezetünknek pedig át kell állnia a másfajta tápanyagokra, sőt ízekre. Mindehhez jelentős önuralomra, valamint türelemre van szükség, de a kezdők lelkesedése átsegíthet bennünket a nehézségeken.

Majd következnek a kínálkozó alkalmak, amik sokkal gyötrőbbek, mint az otthoni lemondás. Míg a négy fal között rendelkezésünkre áll az újfajta, lecserélt élelmiszerkészlet, addig úton-útfélen járva nehéz egészséges és diétás ételekhez jutni. Az éttermekben még csak-csak elfogyaszthatunk egy salátát, grillezett csirkét vagy sajtot, de a boltokban, gyorsbüfékben már lehet, hogy nem találunk nekünk valót. Így az életmódváltás során előre gondolkodni is meg kell tanulnunk.

Ahhoz, hogy a megfelelő lelkierőt, akaraterőt hadba tudjuk állítani, fontos, hogy egyáltalán rendelkezzünk azzal, elő tudjuk hívni a magunkban rejlő értékeket, rejtett forrásokat.

Ehhez szükséges, hogy tisztában legyünk vele, hogy milyen cél vezérel minket a változás felé? Nem elég külső kapaszkodókat találni, hogy másoknak akarunk tetszeni, hanem belső, önmagunkért való érveket szükséges fellelni. Ha korábban már próbáltunk diétázni és nem sikerült, akkor érdemes átgondolni: milyen körülmények, belső erők hiányoztak akkor, hogy a kitűzött célt elérjük?

Sokszor előfordul, hogy igen mélyre kell ásni az okokért, hogy miért nem tudjuk a változást kivitelezni. A múltban lévő bénító erőket fel kell oldanunk, és ezzel üzemanyagot kaphatunk az új életformánkhoz.

Elhízás? Együtt leküzdhetjük!

Az idei Európai Elhízás Elleni Nap legfőbb üzenete nemcsak egy napon, hanem egész évben az összefogás fontosságára emlékeztet minket. Az elhízás-járvány megállítására csak együtt van esély. Figyelmet kell fordítani a súlytöbblet egészségügyi és társadalmi hatásaira is, hiszen az elhízással több, mint 50 betegség hozható összefüggésbe.

Izomláz, szeretlek!

Aki gyakorolt már kitartó edzést, az tudja, hogy az izomláz rendszeres vendég és mellékhatás. Túl sok mindent nem lehet tenni ellene, tehát ideje összebarátkozni vele… Edzésnaplóm újabb fejezete következik.

Diéta: minden kezdet nehéz

Ha nehezen veszed a diéta első napjait, heteit, akkor ne lepődj meg - ez bizony kritikus időszak. De adjon erőt, hogy ha a kezdeteket átvészeled, akkor belerázódsz, és később már sokkal könnyebb lesz!

Súlyzókat a magasba!

Sokáig keresgéltem, hogy mi az a sport, amit szeretek, és még hosszabb ideig tartott, amire sikerült rávennem magam, hogy valóban elkezdjek mozogni. De beleugrottam a mélyvízbe, pontosabban a súlyok közé, és vettem egy kondibérletet, valamint fogadtam egy személyi edzőt. Cikksorozatom révén velem jöhettek a sport világába.

Így ehetsz kevesebbet

Mindannyian tudjuk, hogy a diéta, valamint alakunk megőrzésének titka, hogy nem esszük túl magunkat, és normális mennyiségű ételt fogyasztunk. Igen ám, de a társadalom többsége "túlfogyasztó", azaz többet eszik, mint amennyire valójában szüksége lenne. Hogyan érhetjük el, hogy kevesebbet tudjunk enni?