Menü

Szeresd a reggeleket!

Bosszankodsz, hogy ismét csörög a vekker, és nem nyomhatod le elégszer a szundi-gombot? Morcosan próbálsz elbotorkálni a kávédig? Kissé nyűgös vagy reggelente, és jobb a közeledbe sem menni, míg fel nem ébredsz? Ha ismerősek a felsoroltak, akkor ideje változtatnod! Gondolj bele, mennyivel jobb lenne a napod, ha már a kezdet is pozitívan telne... Tegyél érte, hogy jókedvűen induljanak a napjaid! Segítünk.

Tudjuk, hogy ez jó kezdés milyen meghatározó, és ismerjük az első benyomás fontosságát. Egy állásinterjúnál, vagy párkapcsolati ismerkedésnél tisztában vagyunk vele, hogy a bizonyos első pillanat nem tér vissza... Sokan végig sem gondolják, hogy ugyanez igaz a napjaikra is, és esetleg azért olyan gyakori vendég náluk a rosszkedv, mert már a reggel is morcos hangulatban indult. Igen ám, de min kell változtatnunk ahhoz, hogy kellemesebbek legyenek a reggelek?

Este teremts jó reggelt!

Bizony már az előző nap estéje meghatározza, hogy miként fogunk másnap felébredni, "bal vagy jobb lábbal", ahogy a mondás tartja. Ismeretes, hogy ha nem vagyunk elég kipihentek, az rányomja a bélyegét a napunkra. Érdemes felmérni, hogy mi az az alvásmennyiség, ami nekünk már elengedő a jobb hangulathoz. Nem kell feltétlenül a nagykönyvhöz ragaszkodnunk, néha már 1-1 óra is meghatározó lehet.

Fontos, hogy az este nézett filmek, könyvek, az esti beszélgetések, gondolatok mind-mind meghatározóak lehetnek az éjszakai alvás szempontjából. Elalvás előtt tehát érdemes hanyagolnunk a gyilkolászós akció- és horrorfilmeket, sőt magát a képernyőt is! Helyette olvassunk inkább egy kellemes regényt.

Az elalvás előtti gondolatainkat pedig tudatosan átalakíthatjuk. Próbáljuk azokat a dolgokat vizualizálni, amiket szeretnénk elérni a jövőben, képzeljük magunkat kellemes helyekre és pozitív események közepébe!

Kiváló indulás

Sok embernek épp a szundi gomb és az apró, rövid reggeli kis alvások teszik nyűgössé a reggelt. Lehet, hogy úgy érezzük az első óracsörgéskor, hogy képtelenek vagyunk felkelni, mégis érdemes olyan trükköket bevetni, amivel nem nyújtjuk rétestésztaként az ébredést. Ha például rögtön megiszunk egy pohár vizet, amit már este az ágy mellé készítünk, az segíthet! Rengetegen alkalmazzák, hogy azonnal a telefonjukba mélyednek, és megnézik az e-mailjeiket, vagy a közösségi felületeket, mert ez felébreszti őket. Nos, a szakemberek szerint ez sem jó megoldás - habár a szundinál még mindig jobb - , hiszen úgy tehetjük pozitívvá, sőt produktívvá a reggeleket, ha input helyett output-ot alkalmazunk, tehát nem befogadunk, hanem kiárasztunk. Például lejegyezzük az álmainkat, összeírjuk a napi teendőket, leírjuk a céljainkat, vágyainkat, vagy azokat a dolgokat, amikért hálásak vagyunk.

A szemléletváltás szintén fontos ahhoz, hogy kellemesebben induljon a napunk. Emberek tömegei élnek abban a társadalomban szokásos tévhitben, hogy a reggelek borzasztóak és utáljuk őket. Pedig ez csak egy nézőpont, ami nem szolgál minket! Miért ne gondolhatnánk úgy a napkezdetre, mint az ősi népek, akik megünnepeltek minden napot, amikor felébredhettek? S miért ne tekinthetnénk úgy a reggeli-kezdeti órákra, mint napunk csodálatos alapozására, amellyel bebiztosíthatjuk későbbi pozitív hangulatunkat? Brian Tracy világhírű motivációs előadó például azt ismerteti, reggelenként mondjuk magunknak, hogy "ma valami csodálatos fog velem történni!" Mennyivel kellemesebb így, mint a szokásos morgolódás!

Elhízás? Együtt leküzdhetjük!

Az idei Európai Elhízás Elleni Nap legfőbb üzenete nemcsak egy napon, hanem egész évben az összefogás fontosságára emlékeztet minket. Az elhízás-járvány megállítására csak együtt van esély. Figyelmet kell fordítani a súlytöbblet egészségügyi és társadalmi hatásaira is, hiszen az elhízással több, mint 50 betegség hozható összefüggésbe.

Te is elúszol az idővel?

Ki az, akinek minden nap elegendő a 24 óra? Melyikünk nem szenvedett soha időhiányban? Ha nehezen tartod kézben az időbeosztásodat, és úgy érzed, sosem jutsz a dolgaid végére, akkor böngészd át hasznos tippjeinket, ötleteinket!

Ismét támadnak a szúnyogok, terjed a szívférgesség

A kutyákat halálos veszéllyel fenyegető megbetegedés, a szívférgesség fertőzés kórokozója szúnyogok által terjed, így tavasszal és nyáron kiemelten oda kell figyelni a megelőzésre. Mivel egyre elterjedtebb, ezért a május 10-ei szívférgesség napja erre a betegségre kívánja felhívni a figyelmet, amellyel még a gazdik is megfertőződhetnek.

Többet eszünk az okostelefonok miatt?

Az internet, az okostelefonok növelhetik az agy impulzusigényét, és használatuk révén gyakran kap üzenetet a jutalomközpont. Szinte ugyanez történik evéskor, a finomságok fogyasztásakor is – a két terület összefüggése pedig elgondolkodtató.

Adj egy ötöst - A Legfittebb Munkahely

A Legfittebb Munkahely Program célja, hogy elismerje azon munkáltatókat, akik lépéseket tesznek munkavállalóik fittségéért, egészségéért, és iránymutatást adjon azoknak a szervezeteknek, akik most ismerik fel a munkavállalói fittség és hatékonyság közötti összefüggéseket, és tenni is szeretnének ennek optimalizálása érdekében.