Menü

Rendhagyó szendvicsek

A felmérések szerint a leggyakoribb reggeli vagy vacsora a lakosság körében a szendvics. De egy idő után már unalmassá válhat a szokásos vaj, sajt, vagy felvágott és szalámi, valamint zöldség kombináció. Ha szívesen kipróbálnál valami mást, akkor ideje elővenned a kreativitásodat! Mikor, ha nem tavasszal...? Segítünk néhány rendhagyó kenyérbe- és kenyérrevaló alternatívával!

Ha meglepő és finom szendvicseket szeretnénk enni, akkor ideje hátrahagyni a klasszikus gondolkodást, és elrugaszkodni a megszokottól. Miért is ne...? Főleg ha az ötleteink még egészségesek is.

Saját péksütemény millió variációja

Az első és legfontosabb lépés, hogy lehetőség szerint süssük magunk a kenyereket, péksüteményeket! Ezzel máris a lehetőségek széles tárháza nyílik meg előttünk. Ha azt gondoljuk, hogy ez csak az ügyes pékemberek és minta háziasszonyok tere, akkor tévedünk: egy kenyérsütő segítségével csak a hozzávalókat kell összeállítanunk pár perc alatt.
No de milyen érdekes kenyereket készíthetünk?
- Paradicsomosat - paradicsomlét használunk víz helyett
- Spenótosat - tilos megmondani, hogy miből készült, általában a spenótot főzelék formában nem kedvelők is imádják a parajos kenyeret
- Diósat
- Lilahagymásat
- Szalonna vagy töpörtyűdarabosat (kevésbé egészséges verzió :))
- Burgonyásat
- Édes kalácsokat mézzel, gyümölcsdarabokkal, aszalványokkal

Belevaló rávalók

A kenyérrevalókat szintén izgalmasabbá tehetjük. Tavasszal például a gyümölcsszezont felhasználva nem csak lekváros, hanem friss gyümölcsös kenyereket is ehetünk: isteni az epres vagy almás kenyér vajjal, de mást is érdemes kipróbálni. A zöldségeket ne szimplán tegyük kenyérre, hanem serpenyőben vagy grillen pirítsuk meg őket, és ebből készítsünk szendvicsfeltétet. A korábbi főtt ételeinket is újrahasznosíthatjuk szendvicsként: a megmaradt főzelék vagy tejszínes zöldség idővel besűrűsödik, és kenhető szendvicskrém készül belőlük. A répapüré megfelelő fűszerekkel elkészítve szintén közkedvelt, de nem hétköznapi kenyérrevaló.

A formák és a tálalás világában

Ha fel szeretnénk dobni a hangulatunkat, akkor nem csak a hozzávalókat, hanem a formát is variálhatjuk. Vendégeljük meg saját magunkat vagy családtagjainkat - ilyenkor is gyárthatunk pálcikás szendvicseket, falatkákat, vagy különböző formákat vághatunk a kenyérből. Kiflikarikákból, fűszerekkel szendvicssalátát is készíthetünk - felszeleteljük karikára a kiflit, megkenjük vajjal, szárazabb karakterű zöldségeket mint például a paprika kockára vágyunk, szalámit, répát, salátát vagy bármi mást aprózunk fel és egy tálban összekeverjük, majd megszórjuk paprikával, sóval, borssal, zöldfűszerekkel.

Öt dolog, amiért érdemes epret fogyasztani a szezonban

Az eper már gyerekkorunkban mesebeli finomságként van számon tartva. Tortákban, süteményekben, gyümölcssalátákban gyakran találkozunk vele, de sokan az édessége vagy romlandósága miatt nem fogyasztják. Pedig több haszna van, mint gondolnánk.

A GMO-ról dióhéjban

Ki ne hallott volna már a GMO-ról, főleg annak „káros” hatásairól. De vajon ebből mi igaz és mi nem?

Most mit is akartam csinálni? Avagy: agytápláló ételek

Első körben talán furcsán hangzik, hogy az étkezésünkkel tehetünk a feledékenységünk ellen, pedig valóban megállapítható, hogy egyes tápanyagok hatására javul az agyi vérkeringés, a memória, a koncentrálóképességünk. A memória is befolyásolható az életmódunkkal, az elfogyasztott élelmiszereinkkel.

Szejtán, házilag!

Ha nem vágyunk éppen a húsra, jó alternatíva lehet a fehérjepótlásra a búzahús. Amellett, hogy olcsóbb, mint a hús, ráadásul gyorsan készen van és már önmagában is lehet ízesíteni. Egy finom körettel, isteni vacsora lesz belőle! Hóvége közeledtével különösen ajánlott!

Mi is az a kombucha?

A kombucha-t teagombának nevezik. Ez már a népi hagyományokban több ezer éve jelen van, viszont származását már homály fedi. De mi is a kombucha, és milyen hatással van a szervezetünkre? Ezt vesszük most górcső alá.