Menü

Te is elúszol az idővel?

Ki az, akinek minden nap elegendő a 24 óra? Jut idő munkára, háztartásra, gyermekekre, kikapcsolódásra, sportolásra, önmagunkra... s még sorolhatnánk? Melyikünk nem szenvedett soha időhiányban? Ha te is nehezen tartod kézben az időbeosztásodat, és úgy érzed, sosem jutsz a dolgaid végére, akkor böngészd át hasznos tippjeinket, ötleteinket!

Teljesen természetes jelenség, főleg a nyugati társadalom emberei között, hogy folytonosan rohannak, de sosem érnek a dolgaik végére. Általában tudjuk mi jól, hogy mikre kellene még időt fordítanunk, de egyszerűen nem fér bele... Ez már önmagában igen nagy stresszfaktor lehet, ami tovább rontja a helyzetet. Íme néhány praktika, ami viszont segíthet!

Az ideiális időbeosztás

Sok ember amiatt nem tudja jól beosztani az idejét, mert egyáltalán nem tudja, hogy mi lenne számára az ideális időbeosztás. Márpedig amiről nincs KÉPünk, arra KÉPtelenek vagyunk... Elsődleges tehát, hogy üljünk le, és írjuk le, milyen lenne egy ideális hétköznap és hétvége! Természetesen ne többel, csak a 24 órával számoljunk. Ez segít felállítani a prioritásokat is.

Napi tervező

Gyakori, hogy annyi mindenre szeretnénk időt szakítani egy nap, hogy végül pont azért nem valósul meg a töredéke sem, mert leblokkol minket a fejünkben cikázó sok feladat és terv. Így érdemes nap elején, vagy az előző este összeírni a másnapi tervezett teendőket, és ezt a kis listát jól látható helyen tartani napközben. Isteni érzés róla sorjában lehúzni a tételeket!

Fontos a rugalmasság

Engedjük el a maximalizmusunkat! Sokakat éppen az tart gúzsba kötve, hogy mindent szeretnének egyszerre. Igyekezzünk rugalmasak lenni, és nem aggodalmaskodni olyan dolgokon, amire nincs ráhatásunk. Igenis előfordul, hogy közbejön egy váratlan esemény, vagy hogy nem fér bele a napba az, amit elterveztünk. Nem dől össze ilyenkor a világ, hiszen hosszú még az élet :)

Többféle lista

Sokféle tevékenységlistát is összeállíthatunk: lehet egy általános napi teendős, egy ügyintézős, egy alkalmi feladatos listánk is, és ebből tallózhatunk, ollózhatunk a napok tervezésekor. Ha ide mindent feljegyzünk, akkor nem marad el semmi, és ha véletlenül időnk szabadul fel valami miatt, például elmarad egy program, akkor hasznosan tudjuk eltölteni a plusz időtartamot. Sőt már önmagában is megnyugtató lehet, ha valahová feljegyeztük azt, amit szeretnénk megvalósítani.

A Google Naptár segít

Vannak olyan teendők, amikre fontos odafigyelni, de távoli időpontban vannak, például két év múlva lejár az útlevél. Ezt bejegyezhetjük idejében a Google naptárba, így nem a határőr, hanem az alkalmazás figyelmeztet minket. Előnye még, hogy másokkal is megoszthatjuk a naptárbejegyzéseinket, így időt spórolhatunk meg.

Ügyintézős napok

Kinevezhetünk olyan napokat, amiket direkt a régóta halogatott feladatok elintézésére szánunk. Még jobb, ha ezek rendszeresek, és a hónap vagy a hét meghatározott napjain vannak. Ez segíthet a felhalmozódott ügyek felszámolásában.

A hozzáállásunk megváltoztatása

Amíg azt mondogatjuk magunknak, hogy "nincs időnk semmire", meg hogy "lehetetlen minden feladatot időben elvégezni", addig olyan dolgokat mantrázunk magunknak, amik hátráltatnak bennünket a célunk elérésében. Régóta ismeri a pszichológia a pozitív gondolatok erejét - de ez az időkezelésre is igaz. Kezdjünk el kellemes és pozitív állításokra cserélni a régi, negatív hiedelmeinket! Ha pesszimista gondolatok jutnak eszünkbe az időbeosztásunkat tekintve, akkor mondogassunk helyette ilyesmit:
- Mindenre van időm.
- Elegendő idő áll rendelkezésemre.
- Egyre több és több időm van.
- Egyre több dolgot vagyok képes elintézni.
- Gyors és hatékony vagyok.
- Ügyes időbeosztás jellemez.
Ugye, hogy kellemesebben hangzik...?

Helytelen szokások, amelyeket egészségesnek hiszünk

Mindannyiunknak vannak olyan szokásai, amikről tudjuk vagy sejtjük, hogy egészségtelenek, mégis szinte nap, mint nap megtesszük őket. Vajon tudunk ezeken változtatni? S miért olyan nehéz új pozitív szokásokat kialakítani, vagy a károsakat elhagyni?

Hogyan vásároljuk és tároljuk az élelmiszereinket?

A minőségi élelmiszerek kiválasztása a vásárlásnál kezdődik, de oda kell figyelni a megvásárolt termékek megfelelő tárolásra, a hűtő tisztán tartására. Az alapvető élelmiszer-biztonsági szabályok betartásával elkerülhetőek az élelmiszerek okozta megbetegedések.

Dolce Vita testközelből – egészség olasz módra

Hogyan is élik valójában „édes életüket” az olaszok? S miért foglalnak el ma is magas helyet a hosszú élettartam toplistáján Európában? Cikkírónk, aki maga is ott él hónapok óta, testközelből ismeri a válaszokat.

Adjunk magunknak és gyermekeinknek esélyt az egészséges testsúlyra!

Az Elhízás Világnapját tavalyelőtt azzal a céllal hívták életre, hogy ösztönözze az embereket az egészséges testsúly megőrzésére, a súlytöbblet leadására, és felhívja a döntéshozók figyelmét a sürgős cselekvés fontosságára. Fontos a gyermekkori elhízás visszaszorítása is.

Zsírégetés? Na ne nevettess...

A fogyni vágyók kedvenc szakkifejezése a zsírégetés, és ezt a hatást meghatározott gyümölcsök, egyes ételek, speciális tabletták vagy eszközök segítségével kívánják elérni. Pedig a hozzáértők tudják: elég naiv próbálkozás.