Menü

Még megtanulhatsz eleget inni

A nem megfelelő folyadékfogyasztás áll számos egészségügyi probléma, valamint rosszullét hátterében. Utóbbiak érthető módon nyáron a leggyakoribbak. Ne essünk ebbe a hibába - most még rászoktathatjuk magunkat arra, hogy eleget és megfelelően igyunk!

Azt hihetjük, hogy a szervezetünk jelez, ha innunk szükséges, és ilyenkor alakul ki a szomjúságérzet. Ez sajnos téves gondolat - amikor már szomjasak vagyunk, akkor erősen szükségünk van a folyadékra. Sokkal többet kell innunk annál, mint amennyire szomjasnak érezzük magunkat. Sokak számára éppen ez okozza a nehézségeket.

Miként taníthatjuk meg magunkat, hogy eleget igyunk, s egyáltalán miként tudjuk kivitelezni a helyes folyadékbevitelt? Jól olvassák, az ivást a legtöbb ember esetén tanulni kell. Vannak persze olyan "szerencsések", akik ösztönösen sokat isznak, ha viszont nem ezen tábort erősítjük, akkor fogadjuk el a tényt, hogy tudatosan kell tennünk önmagunkért e téren. Például így:

1. Első körben teszteljük magunkat: csak annyit igyunk, amennyit mindig is szoktunk, csupán jegyezzük le, hogy ez a folyadékmennyiség mennyi volt.

2. Számoljuk ki a testsúlyunk alapján, hogy mennyi folyadékot kellene fogyasztanunk, az alábbi információ alapján: 10 testsúlykilogrammonként 4 dl folyadékra van szüksége a testünknek. Egy 60 kg-os embernék ez tehát majdnem 2,5 liter.

3. Hasonlítsuk össze a két adat különbségét, és tervezzük meg, hogy milyen módon tudjuk pótolni a szükséges plusz folyadékot! Például hogy mennyiszer többet vagy többször kell innunk egy nap.

4. Azt is nézzük meg, hogy MIT iszunk: a fenti adat, tehát a szükséges folyadékmennyiség elsősorban vízzel, esetleg cukormentes teával vihető be a szervezetünkbe. A cukros üdítők, gyümölcslevek nem biztosítanak megfelelő hidratálást, nem is beszélve a szénsavas üdítőitalokról ráadásul nagyon sok kalóriát tartalmaznak

4. Alkalmazhatunk különböző technikákat, amelyek segítenek a helyes folyadékbevitel megvalósításában! Használhatunk például okostelefon alkalmazást, amely segít számolni, hogy mennyit ittunk eddig, ráadásul még figyelmeztet is, hogy innunk kell. Vagy vásároljunk olyan üvegpalackot, amely esztétikus, és szívesen használjuk, majd jegyezzük meg, hogy ezt hányszor kell kiürítenünk egy nap, hogy a folyadékbevitelünk elegendő mennyiségű legyen.

5. Nyáron különösen legyünk körültekintőek a hőségben, és mindig vigyünk magunkkal vizet! Akár a táskánkban egy kis palackban, nagyobb mennyiségben pedig az autó csomagtartójában.

Az antidepresszánsokról őszintén

Ahogy a legtöbb esetben, az antidepresszánsoknál sincs pozitív hatás mellékhatások nélkül.

A rendszeres vizsgálatok és szűrések fontossága

Sokan nincsenek vele tisztában, hogy melyek azok az orvosok, akiket rendszeresen meg kell látogatni, illetve, hogy mit is jelent ez a rendszeresen. És akik tudják, azok sem mindig mennek el. Pedig a fontossága vitathatatlan.

Önstünk tiszta vizet a pohárba!

Bár már egyre többünkben tudatosul, hogy a legnagyobb kincs a víz, mégsem vigyázunk rá eléggé, pedig sok veszélyt rejthet, ha nem elég tiszta.

Érzelmek kezelése

Az érzelmek kezelése nemcsak a külvilág felé mutatott reakcióinkból áll. Kezelni ugyanúgy kell mások érzéseit is, mint a sajátjainkat. És ha valahol hiba kerül a gépezetbe, könnyen borulhat a kártyavár. Ha Neked is problémáid vannak azzal, hogyan mutasd ki az érzelmeidet, vagy hogyan reagálj másokéra (és a sajátjaidra), érdemes egy kicsit gondolkodnod. Ebben segítünk Neked.

Nem kerül ennyibe, hogy lefogyj!

A diéták és fogyókúrák útvesztőjében gyakran választjuk a kényelmesnek tűnő, gyors megoldásokat, még akkor is, ha rengeteg pénzünkbe kerül. Biztosan nincs más megoldás?