Menü

Nyári reggelik

Nagyon fontos a táplálkozásod szempontjából, hogy mivel indítod a napodat. A vércukorszintedet ugyanis erősen befolyásolja a reggelid, ami aztán az egész napi éhség- és közérzetedre hatással lehet. Milyen ételeket ajánlott fogyasztani az egészséges életmód keretein belül ebben a napszakban, és mi az, ami viszont kerülendő?

A legfontosabb, hogy ne dőljünk be a reklámoknak és a marketingnek. A reggelizőpelyhek, reggeli kekszek, instant kakaóporok, valamint a nemrégiben az "egészséges táplálkozás" jegyében forgalomba kerülő zabkásák ugyanis szinte egytől egyig hízlalóak. Hiába a "teljes kiőrlésű liszttel", valamint "csökkentett cukortartalommal" szlogenek, ha megnézzük az összetevőket, ezek még így is sok cukrot és finomlisztet, de annál kevesebb vagy legalábbis nem elegendő egészséges összetevőket tartalmaznak (az esetleges adalékanyagokról nem is beszélve). Ezeket tehát mindenképpen kerüljük!

Ha mégis hasonlót szeretnénk reggelizni, akkor igyunk cukormentes kakaót, válasszunk szintén cukormentes, natúr kukoricapelyhet, készítsük magunk a zabkását (nem nagy ördöngősség), és süssünk magunk egészséges kekszet.

A gyümölcs szintén jó választás a délelőtti órákra, számos diéta kizárólag ezt javasol a reggeli időszakra. Azért itt is nézzük meg, hogy milyen gyümölcsöket választunk, hiszen például a banánnak és a szőlőnek igen magasak az értékei. De mivel itt a nyár, a választási lehetőség elég nagy... A gyümölcsleveket viszont érdemes kihagyni a szórásból, helyette vizet vagy cukor- és mézmentes teát fogyasszunk, a folyadékpótlás úgyis extra fontos ilyenkor.

Bizonyos villásreggelik is egészségesnek bizonyulhatnak, ha megfelelően készítjük el, de jellemzően ilyen hőségben kevésbé kívánunk meleg ételeket. Azt talán mondani sem kell, hogy a bundáskenyér meg az amerikai palacsinta nem tartozik a diétás, vagy egészséges palettába. A rántotta, tükörtojás igen - itt sok kalóriát megspórolhatunk, ha csak olajspray-t használunk. De ezek az étkek a nyári időszakban akár ebédnek is kielégítőek.

Harc a lassú anyagcsere ellen

Sokak életét nehezíti meg a túlzottan lassú emésztés. Ennek oka, hogy a szervezetben nem működnek elég hatékonyan a metabolikus folyamatok, aminek olyan kellemetlen következményei lehetnek, mint például a székrekedés, de akár a hosszan tartó elhízásért is felelős lehet.

Érdekes ételek/alapanyagok a frankofón világból

A francia konyha egyértelmű jó hírneve él és virágzik. Ha azonban jobban a dolgok után nézzünk jó pár érdekes étellel/alapanyaggal találkozhattunk a francia nyelvű területek, az úgynevezett frankofón országok konyháiban. Íme néhány példa arra, hogy milyen furcsa, néha meghökkentő ételt találhattunk a nagy boltok polcain kint illetve az igazi helyi éttermekben.

Lassú anyagcsere tipikus okai

A normális anyagcsere alapvető szempont az egészséges testtömeg fenntartása szempontjából. A testünk ebben a tekintetben olyan, mint egy számítógép, vagy fordítva? Minél kevesebb program fut a háttérben, annál gyorsabban reagál az aktuális kihívásokra.

Gyorsan elkészíthető vendégváró falatok

Ha már körbetelefonáltuk a barátok és meginvitáltuk őket otthonunkban, illik megadni a tiszteletet, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy kifogástalan vendéglátóként maradjunk meg a távozó meghívottak emlékezetében.

Természetes étvágycsökkentők

Sokan esnek abba a hibába, hogy a koplalástól várják a csodát. A fogyás azonban nem csak esztétikailag, hanem egészségügyileg is megváltoztatja az életed, ezért érdemes már az elején úgy belevágnod, hogy teljesen megváltoztatod az életmódodat.