Menü

Nyári reggelik

Nagyon fontos a táplálkozásod szempontjából, hogy mivel indítod a napodat. A vércukorszintedet ugyanis erősen befolyásolja a reggelid, ami aztán az egész napi éhség- és közérzetedre hatással lehet. Milyen ételeket ajánlott fogyasztani az egészséges életmód keretein belül ebben a napszakban, és mi az, ami viszont kerülendő?

A legfontosabb, hogy ne dőljünk be a reklámoknak és a marketingnek. A reggelizőpelyhek, reggeli kekszek, instant kakaóporok, valamint a nemrégiben az "egészséges táplálkozás" jegyében forgalomba kerülő zabkásák ugyanis szinte egytől egyig hízlalóak. Hiába a "teljes kiőrlésű liszttel", valamint "csökkentett cukortartalommal" szlogenek, ha megnézzük az összetevőket, ezek még így is sok cukrot és finomlisztet, de annál kevesebb vagy legalábbis nem elegendő egészséges összetevőket tartalmaznak (az esetleges adalékanyagokról nem is beszélve). Ezeket tehát mindenképpen kerüljük!

Ha mégis hasonlót szeretnénk reggelizni, akkor igyunk cukormentes kakaót, válasszunk szintén cukormentes, natúr kukoricapelyhet, készítsük magunk a zabkását (nem nagy ördöngősség), és süssünk magunk egészséges kekszet.

A gyümölcs szintén jó választás a délelőtti órákra, számos diéta kizárólag ezt javasol a reggeli időszakra. Azért itt is nézzük meg, hogy milyen gyümölcsöket választunk, hiszen például a banánnak és a szőlőnek igen magasak az értékei. De mivel itt a nyár, a választási lehetőség elég nagy... A gyümölcsleveket viszont érdemes kihagyni a szórásból, helyette vizet vagy cukor- és mézmentes teát fogyasszunk, a folyadékpótlás úgyis extra fontos ilyenkor.

Bizonyos villásreggelik is egészségesnek bizonyulhatnak, ha megfelelően készítjük el, de jellemzően ilyen hőségben kevésbé kívánunk meleg ételeket. Azt talán mondani sem kell, hogy a bundáskenyér meg az amerikai palacsinta nem tartozik a diétás, vagy egészséges palettába. A rántotta, tükörtojás igen - itt sok kalóriát megspórolhatunk, ha csak olajspray-t használunk. De ezek az étkek a nyári időszakban akár ebédnek is kielégítőek.

Az egyik legszuperebb fehérjeforrásunk, a tojás

Nem a legolcsóbb fehérjeforrás, de az egyik legjobb. Egy átlagos, és rendes tojás ~60 gramm. Sajnos sokan az olcsóbbat veszik meg, de az „S” méretűek többnyire még az 50 grammot se érik el.

Évezredes csodaszernek mondható a kefir

Ha az egészséges táplálkozásról beszélgetünk, amely elősegíti a megfelelő emésztést is, akkor rövid időn belül a kefir is szóba kerül, amit már nagyon régóta az emberek. De mit is érdemes tudnunk róla?

A káposztafogyasztás áldásos hatásai

A káposzta változatai mindenki számára elérhető, számtalan módon felhasználható, olcsó, emellett pedig rendkívül egészséges. Egy csésze savanyú káposztában mindössze 27 kalória és 0 gramm zsír található, továbbá 7 gramm szénhidrátot, 4 gramm rostot, valamint 1 gramm fehérjét is tartalmaz.

A fehérjeporok körüli mítoszok

Még ha csak kedvtelésed a testépítés és a sport, akkor is nagy eséllyel megemelted már a fehérjebeviteled egy nem sportoló emberéhez képest. Viszont minden étel káros, nagy mennyiségben.

A túl sok vitamin veszélyes!

Az emberek többsége általában rendszeresen fogyaszt valamilyen mesterséges vitaminkészítményt. A túlzott vitaminbevitel azonban ugyanolyan káros lehet, mint a vitaminhiány.