Menü

Tedd könnyebbé az éjszakai vezetést!

Előfordulhat, hogy akaratunkon kívül kerülünk abba a helyzetbe, hogy az éjszaka folyamán kell autóval hosszabb utat megtennünk. Nyilvánvaló, hogy a figyelem és a koncentrációs képesség – főleg egy megterhelő munkanap után – ilyenkor rohamosan lankadni kezd. Sok baleset okozója lehet a figyelmetlenség, és számtalanszor halljuk a hírekben is, hogy egy-egy baleset azért történt meg, mert valamelyik sofőr álomba zuhant a volán mögött.

Fontos ezekre a körülményekre odafigyelni, hogy megőrizzük mások és saját magunk testi épségét, ezért ha tehetjük, kerüljük el a késő éjszakai vagy a nagyon fáradtan történő vezetést.

Vannak persze olyan helyzetek, amikor ezt nem tehetjük meg. Ilyenkor tudatosan kell figyelnünk arra, hogy ébren tartsuk magunkat. Ha egyedül utazunk sofőrként, nehezebb dolgunk van, de így sem lehetetlen a feladat megoldása.

Milyen módszerek segíthetnek?

Hangos zene: Tapasztaljuk meg, hogy milyen zenére szeretünk a legjobban vezetni, mely okoz dinamizmust a vezetési stílusunkban, mi az, ami ébren tart minket, ami segít a koncentrálásban. Sokan hallgatnak elektro-t vagy valamilyen diszkózenét, mert ezek pörgősek, segítenek ébren maradni. De van olyan ismerősöm is, aki relaxációs zenére szeret vezetni – nemcsak éjszaka. Kezdőknek ez veszélyes lehet, így ne az andalító típusú zenével kezdjük el gyakorolni az éjszakai vezetést! Végül pedig próbáljuk ki, milyen, ha a hangerőt jó magasra feltekerjük! A legtöbb ember hangzavarban nem tud elaludni, mert az zavarja a pihenést.

Útitárs: Ha van valaki, aki velünk utazik, célszerű, ha az anyósülésen ül, és megkérjük, hogy maradjon ő is ébren. Első ránézésre ez gonosz dolognak tűnhet, azonban védő szereppel bír, mivel ha van valaki más is, aki fent van velünk az éjszaka közepén, az segíthet, mivel beszélgethetünk vele, és nem utolsó sorban, ő az, aki arra hivatott figyelni, hogy valóban nem alszunk el a kormánynál.

Pihenő: Amikor vezetni tanítanak minket, felhívják a figyelmünket arra, hogy óvatosan vezessünk, fáradtan ne induljunk útnak. De ha nincs más választásunk? Nyilvánvalóan mennünk kell, de ha útközben mégis halálosan fáradtnak érezzük magunkat, és már semmilyen bevált módszer nem működik, ami ébren tartana minket, akkor ne szégyelljünk félreállni, és akár 10-30 percet az út szélén aludni.

Valamelyik módszert próbáljuk meg alkalmazni, hiszen mindennél fontosabb az, hogy vigyázzunk magunk és mások testi épségére.

A gall kakas nyomában 1. rész

A világ első számú turisztikai célpontja Franciaország. A híres konyhával, kultúrával és történelemmel bíró ország mindennel rendelkezik, ami szem-szájnak ingere. Szerencsémre megjártam már nagy részét munkavállalóként és turistaként is. A tapasztalatokat csokorba szedtem, hogy mindenki felkészülten kellhessen útra.

Anya, ne dobd ki!

Egy kisebb lakás berendezése mindig nagy kihívást jelent, de néha csak egy kis tértisztítás, szelektálás és ötletesség kell ahhoz, hogy otthonunkban mindig rend legyen.

Amikor már elviselhetetlen a kánikula

A kánikula sokunknak megkeseríti az életét, tudom, hogy a többség szereti a nyarat, viszont az ember nem lehet nonstop vízparton, bizony jól jönnek trükkök a mindennapi életben a forróság elviseléséhez.

Flandria ékkövei

Belgium multikulturális jellege közismert. Egyszerre példaértékű és megmosolyogtató. Remek partik, magával ragadó építészet és kiadós sült krumplis menük otthona. Mielőtt elmennének a környező nagyvárosokba, nézzünk egy kicsit az északi turisztikailag felkapott kis kincsei (Brugge, Gent) után.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.