Menü

Megváltozott mozgás-motivácók

Edzésnapló, újabb fejezet, pezsgőbontás (ja, azt nem ihatok) és heuréka: megvettem a következő havi bérletemet a konditerembe! Őszintén megmondom, nem gondoltam, hogy ez bekövetkezik. S egy kicsit viszketett is az ujjam, hogy kiposztoljam a facebook-ra azok kedvéért, akik nem hittek bennem, és soha de soha nem gondolták volna rólam, hogy huzamosabb ideig (nem nevet, nálam ez annak számít) látogatom majd a mozgás céljára létrehozott épületet. De kérem szépen, megtörtént, és még azt is kibírtam, hogy ne tegyem közzé az üzenőfalon. Majd akkor, ha kockás lesz a hasam, és izmos a lábam…

Ha egyáltalán ez a pillanat valaha bekövetkezik. Az elején nagyon lelkes voltam, ugyanis olyan testalkatúnak gondoltam magam, akin hamar látszani fognak az izmos vonalak. Nos, be kell látnom, hogy esetleg tévedtem. Látszik a szép kockahas – ha még aznap nem ettem SEMMIT. Látszik, hogy a combomról kezd eltűnni az a gyűlölt kis kitüremkedés, háromszög – nagyítóval. Tudom, hogy csak én látom.

Sebaj, a lelki változás így is elindult, és látványos jelenségek nélkül is sokkal jobban elfogadom magam. Egyszerűen a tudattól, hogy nem csak punnyadok a székemen, miközben lelkiismeret-furdalásom van, hogy tennem kéne valamit, és csodálva nézem azokat, akik sportolnak, hanem végre teszek én is. Beálltam közéjük, még ha egyelőre csak kis idő telt el, és nem látszik rajtam. Az is lehet, hogy később sem leszek izomlady. Sajnálni fogom, ha így alakul, de tudom: legalább szinten tartok, s dolgozom az egészségemért.

Már az is felmerült bennem, hogy a kisebbik lánykámmal elmenjünk strandra. Magamra sem ismertem, hiszen évek óta nem volt kedvem bikinis helyre merészkedni a kietlen tengerpartokon kívül. Pedig a BMI-m a normál alatt van egy hajszállal, mégis a kivitel a csomagolás alatt „nénis”. Nem állítom, hogy tényleg elmentünk strandra – de ki tudja, mit hoz még a nyár?

S egyszer csak azon kaptam magam, hogy én ezt az egészet, az edzést szeretem, és hiányozna, ha nem lenne. Amikor számolom a gyakorlatokat, amikor újabb és újabb kihívásokat teljesítek, amikor új ismerősökkel futok össze a teremben és az öltözőben, amikor a fejemben lévő két kizárólagos csoportból (mozognak, tehát hősök; vagy nem mozognak, tehát olyanok, mint én) az első, sokkal kecsegtetőbbe tartozom, és a „mint én” összehasonlítás hamissá válik.

Van egy barátnőm, aki edzőként dolgozik, és drukkol nekem. Amikor megvettem az első bérletemet, küldött erről egy kedves, szívmelengető üzenetet, ami sokszor eszembe jut és motivál. Mit nekem facebook poszt meg kételkedők, ez jóval többet jelent számomra!

De azért úgysem fogom kibírni, hogy ne tegyek ki egy mocsok, reggeli szinte kockahas fotót arról az állapotról, amikor még a kakaómat sem ittam meg… Csak várjátok ki :D

(A kép illusztráció)

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!

Életmódváltás a férjek szemszögéből

Elhatároztad, belekezdtél, diétás étrendet alakítottál ki, lecserélted az élelmiszereket, talán sportolni is elmentél, s máris itt a nagy buktatód: a környezeted. Mi fog most történni és mit tegyél? Elmondjuk