Menü

Hogyan „kell” jól futni?

Ha érezzük, hogy a szervezetünknek mozgásra van szüksége, de nem a mi terepünk a konditerem vagy az aerobik-szerű edzések, esetleg nincs társunk, akivel sportolni lenne kedvünk, jusson eszünkbe a futás!

A futás egy rendkívül megosztó mozgásforma. Sok ismerősöm a következőkhöz hasonlóan nyilatkozik róla:
„Mi a jó a futásban? Olyan unalmas!”
„Majd akkor futok, ha kergetnek!”

Ha futásra adjuk a fejünket, hagyjuk el a „Mi értelme…” kezdetű gondolatokat!

Személy szerint nem vagyok jó futó, de élvezem ezt a mozgásformát, mert a futás – sokak nagy meglepetésére – a maga nemében tud nagyon is izgalmas lenni, ahogy újabb és újabb eredményeket érünk el. De vannak kiegészítő lehetőségek is, például a súlyzóval való futás vagy a technika tökéletesítése és a mozgás kiszínezése (indiánszökdelés, pulzus figyelése közben).

Kezdetben sokat gondolkodtam, mert terepen gyakran kibicsaklott a bokám, ám szerencsére mindig sérülés nélkül megúsztam. Ennek ellenére minden alkalommal úgy éreztem, ez volt az utolsó, hogy ekkora „szerencsém” volt.

Egy kis utánanézést követően kiderült, hogy rossz volt a technikám. Azt javasolják ugyanis, hogy igyekezzünk úgy futni, ahogy mezítláb is futnánk. Tehát próbálgassuk otthon a házban, a lakásban, a kertben, az udvaron, hogy milyen érzés mezítláb futni. Észre fogjuk venni, hogy ösztönösen nem a sarkunkra érkezünk – mint legtöbbször, ha cipőben futunk -, hanem a lábfejünk elülső részére. Ha ráéreztünk a technikára, igyekezzünk azt megtartani cipőben való futás esetén is.

Észre fogjuk venni, hogy sokkal jobban tudjuk koordinálni a mozgásunkat, az esetleges botlásokat jobban tudjuk majd korrigálni. Arról nem is beszélve, hogy ezzel a módszerrel a térd és a boka fokozottabb tehermentesítésére is képesek leszünk.

Bőrünk és a napi zuhany

Világlátott emberek mesélik, hogy mi magyarok rengeteget fürdünk az európai átlaghoz képest. Mi pedig úgy tartjuk egyes, köztudottan alacsonyabb vízigényű népekről, hogy büdösek. Mi fürdünk sokat, vagy ők keveset?

Valóban a reggeli edzés a leghatékonyabb?

Néhány fitness guru azt javasolja, hogy az edzés legyen reggel az első dolgunk, mert akkor kevesebb konfliktusba keveredünk a nap folyamán, és így a sport is az életünk szervesebb részét fogja képezni. De azok számára is van jó hírünk, akik nem a koránkelés elkötelezett hívei.

Az ekcémáról röviden

Az ekcéma egy autoimmun betegség, amely bárkinél kialakulhat. A tudomány mai állása szerint nem gyógyítható, de kezelhető. Emellett az ekcéma néhány praktikával megelőzhető, továbbá egészen jól karban tartható.

Hasznos diétás trükkök tárháza

Ha korábban nem figyeltünk oda a táplálkozásunkra, akkor egy fogyókúra jelentős kihívás elé állíthat minket. Néhány egyszerű, mégis fontos ötlet segíthet minket a sikeres diéta (vagy még jobb, ha életmódváltás!) véghezvitelében, hiszen nem csak az a fontos, hogy mit eszünk...

Egyszerű módszer fittséged utánkövetésére

Minden ember életében eljön legalább egyszer az a pillanat – de legtöbbünk esetében ez a szám egynél nagyobb -, amikor elhatározza magát, hogy igen, rendszeresen fogok sportolni. Mégis sokszor túl gyorsan elengedjük a fonalat. Hogyan könnyíthetünk ezen?