Menü

Táncolj a fiatalságodért!

Mindenki tudja, hogy a mozgás, a sport elengedhetetlen az egészséges élethez, s mindenki tud olyan ismerőst, rokont, barátot felmutatni, aki aktív életet élt, és 70-80 évesen is ugyanannyira aktív fizikailag, mint fiatal korában. Arról nem is beszélve, hogy a kedélyállapotuk is teljesen más, és még mindig vannak terveik, céljaik, álmaik.

A barátom rokonai 1956-ban disszidáltak Kanadába két apró gyermekkel. A kezdet nem volt könnyű, de a család azóta hatalmasra nőtte ki magát, s az annak idején menekülő feleség ma, 89 évesen is rendkívül pozitív hozzáállással rendelkezik. Mi sem mutatja ezt jobban, minthogy 80 évesen elment vízisízni, három évvel ezelőtt kezdett el pingpongozni, mert tudja, hogy az javítja a koordinációt, és heti több alkalommal jár konditerembe. Így még mindig izmos, nem okoz neki gondot a mozgás, és reális szemmel látja a világot. És! Természetesen senki előtt nem szégyelli, hogy néz ki, vagy mit, mikor, hol és mennyit mozog!

Nem győzzük hát hangsúlyozni, hogy a fizikailag aktív élet tehát nagyban hozzájárul nemcsak testünk, hanem szellemünk frissességéhez is.

Egy német kutatócsoport nemrégiben végzett el egy olyan vizsgálatot, amelyben a résztvevőket két csoportra osztották: az egyik csoport fitnesz-szerű aktivitásokat végzett, a másik csoport pedig táncolni tanult. A vizsgálat eredménye az lett, hogy mindkét csoport agyában a hippocampus régió aktivitásának növekedését figyelték meg. Amikor közelebbről megvizsgálták, kiderült, hogy ez a növekedés csak a táncot tanulók csoportjában szignifikáns. Ez azért fontos, mert ez az agyterület kapcsolatban áll az Alzheimer-kór kialakulásával, de ezen kívül szerepe van a memória, valamint az egyensúlyi folyamatokban is.

A táncot tanulók csoportjában kimutatott szignifikáns növekedést az új ritmusok, mozgásformák, koreográfiák megtanulásával magyarázzák a kutatók.

A csoport most azon dolgozik, hogy kialakítsanak egy olyan programot, amellyel az életkorhoz kötött szellemi leépülés megelőzését lehetne véghezvinni.

Felhasznált irodalom: http://www.iflscience.com/brain/dancing-could-reverse-signs-of-aging-in-your-brain/

A fiatalító elixír – olajfa vagy olajfűz?

Mennyiben hihetünk a fiatalító termékeknek, milyen anyagokat érdemes használnunk a sejtek fiatalságának megőrzéséhez? Természetesen a megelőzés a leghatékonyabb fiatalító módszer, de ha valaki mégis szívesen használna néhány természetes eredetű segédanyagot, annak talán segíthetünk.

Sokezer cukorbeteg nincs tisztában betegsége okával

Magyarországon legalább tízezer körülire tehető azon cukorbetegek száma, akiknek a betegségét egyetlen gén mutációja okozza. Akiben megvan ez a mutáció, az már biztosan cukorbeteg - vagy az lesz élete során. Ez a felismerés lehetővé teszi a beteg személyre szabott diagnózisának és kezelésének kialakítását, valamint a családtagok célzott szűrését.

7000 magyar nő vallomása a szépségről

A magyar nők egyáltalán nem sajnálják rá az időt, hogy törődjenek magukkal, hiszen évente átlagosan 60 órát töltenek el a tükör előtt arcápolással. Vajon milyen sminktermék használata nélkül nem hajlandóak kilépni az ajtón? Hogy állnak a magyar nők a plasztikai műtétekhez? Divat-e a naturalizmus?

Parlagfűvel az allergia ellen?

Magyarországon sokan ismerik azt a szemléletet, hogy a parlagfű valamely formájú fogyasztásával megküzdhetünk a sokakat kínzó parlagfű allergiával. Vajon mi igaz ebből? Tényleg segít, vagy téves az információ?

„Super Size Me”

A gyorséttermek népszerűsége annak ellenére töretlen, hogy megkérdőjelezhetetlenül felelősek az egészségi állapotunk megromlásáért. Ám ennek ellenére mégis egyre többen választják ezt a megoldási módszert, s étkeznek fiatalok, kisgyermekes családok, idősebbek a gyorsbüfékben. Vajon miért? S hová vezet majd ez?