Menü

Itt az őszi grillpartik ideje

Nem csak nyáron lehet kellemes összejöveteleket rendezni a grillsütő mellett! A roston sült ételek megfelelő elkészítés mellett mindig egészségesek, és a hűvösődő időben kifejezetten jól esnek a tűzről frissen levett falatok.

Mit jelent az "egészséges elkészítés" a grillezés esetében?

- A legtöbb grillezett ételt ott rontják el, hogy feleslegesen sok olajat használnak hozzá. Holott elég csak fűszerolajjal bekenni a zöldségeket, húsokat, de használhatunk olajsprayt is. Napraforgóolaj helyett pedig válassunk olivaolajat, vagy más egészséges, hidegen sajtolt olajfajtát.

- Válasszunk megfelelő alapanyagokat! Mivel a grillezés jól kihozza az ételek ízét, ezért javasolt hozzá megfelelő forrásból származó ennivalókat vásárolni, lehetőleg házi termelőktől, piacról.

- Figyeljünk rá, hogy ne égessük meg a grillen sült ételeket! Sajnos az odaégetett étek rákkeltő hatású lehet, ezt mindenképpen kerüljük!

Mit grillezünk? Íme néhány ínycsiklandozó ötlet:

# Sajtot mindenek felett! Nincs finomabb a kissé olvadó, meleg, grillen sült sajtnál! Figyelem: mindenképp grillezésre kifejezetten alkalmas sajt fajtát válasszunk, különben a finomságnak búcsút mondhatunk, mert átfolyik a rácsokon. Ha erre mégsincs lehetőségünk, akkor grilltálat használjunk. A fűszeres sajtok különösen javasoltak grillezéshez! Ezt se rontsuk el azzal, hogy adalékanyagokkal teli sajtfajtát vásárolunk.

# A húsokhhoz különféle szószokat készíthetünk, a cukormentes dijoni mustár például finom bevonója lehet a csirkének. De a sűrű paradicsomos-fokhagymás szósz is isteni! Ha pedig gyorsabb vagy egyszerűbb megoldást keresünk, akkor maradjunk a már emlegetett fűszeres olajnál.

# A zöldségek szinte mindegyike finom grillen sütve: répa, cukkini, padlizsán, paprika, paradicsom, hagyma...

# Itt a lehetőség, hogy pirítós helyett tűzön pirítsuk meg a kenyeret! Nagyon finom lesz, ha vékonyan bekenjük, beitatjuk vajjal, és így sütjük meg. Ennek nehéz ellenállni... Válasszunk teljes kiőrlésű magvas kenyeret, így még finomabb lesz!

Ez zsír!

A zsír a barátunk. Hallani gyakran. Mondjuk én azért ezt így soha nem jelenteném ki, de tény, hogy bizonyos zsírsavak nagyon jótékony hatásúak számunkra, míg más zsírok igencsak kerülendők! Most akkor, hogy is van ez?

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Rostban gazdag ételek

A növényi rostok a szervezet számára nem hasznosítható anyagok közé tartoznak, fogyasztásuk mégis elengedhetetlen azok számára, akik egészségesen szeretnének étkezni. Mutatok pár ötletet, ha nem tudod, hogyan fedezd a napi rostbeviteledet.

Mindennapi, egészséges kenyerünk

Sok rémhírt hallani, hogy színezik a teljes kiőrlésű kenyeret, kakaóval. Ha az ember nem olvassa el az összetevők listáját a kenyér csomagolásán, akkor könnyen lehet, hogy egy színezett fehér lisztes kenyeret emel le a polcról. Az egészség pedig, amúgy is drága…vagy talán mégsem az?

Egészséges édességek

Sokan azt hiszik, az egészséges táplálkozás egyet jelent azzal, hogy kizárjuk a finom ételeket, különösen az édességeket. De ennek nem kell így történnie. Ha pár dolgot megváltoztatunk az étkezési szokásainkkal kapcsolatban, akkor továbbra is fogyaszthatjuk a kedvenc édességeinket.