Menü

Itt az őszi grillpartik ideje

Nem csak nyáron lehet kellemes összejöveteleket rendezni a grillsütő mellett! A roston sült ételek megfelelő elkészítés mellett mindig egészségesek, és a hűvösődő időben kifejezetten jól esnek a tűzről frissen levett falatok.

Mit jelent az "egészséges elkészítés" a grillezés esetében?

- A legtöbb grillezett ételt ott rontják el, hogy feleslegesen sok olajat használnak hozzá. Holott elég csak fűszerolajjal bekenni a zöldségeket, húsokat, de használhatunk olajsprayt is. Napraforgóolaj helyett pedig válassunk olivaolajat, vagy más egészséges, hidegen sajtolt olajfajtát.

- Válasszunk megfelelő alapanyagokat! Mivel a grillezés jól kihozza az ételek ízét, ezért javasolt hozzá megfelelő forrásból származó ennivalókat vásárolni, lehetőleg házi termelőktől, piacról.

- Figyeljünk rá, hogy ne égessük meg a grillen sült ételeket! Sajnos az odaégetett étek rákkeltő hatású lehet, ezt mindenképpen kerüljük!

Mit grillezünk? Íme néhány ínycsiklandozó ötlet:

# Sajtot mindenek felett! Nincs finomabb a kissé olvadó, meleg, grillen sült sajtnál! Figyelem: mindenképp grillezésre kifejezetten alkalmas sajt fajtát válasszunk, különben a finomságnak búcsút mondhatunk, mert átfolyik a rácsokon. Ha erre mégsincs lehetőségünk, akkor grilltálat használjunk. A fűszeres sajtok különösen javasoltak grillezéshez! Ezt se rontsuk el azzal, hogy adalékanyagokkal teli sajtfajtát vásárolunk.

# A húsokhhoz különféle szószokat készíthetünk, a cukormentes dijoni mustár például finom bevonója lehet a csirkének. De a sűrű paradicsomos-fokhagymás szósz is isteni! Ha pedig gyorsabb vagy egyszerűbb megoldást keresünk, akkor maradjunk a már emlegetett fűszeres olajnál.

# A zöldségek szinte mindegyike finom grillen sütve: répa, cukkini, padlizsán, paprika, paradicsom, hagyma...

# Itt a lehetőség, hogy pirítós helyett tűzön pirítsuk meg a kenyeret! Nagyon finom lesz, ha vékonyan bekenjük, beitatjuk vajjal, és így sütjük meg. Ennek nehéz ellenállni... Válasszunk teljes kiőrlésű magvas kenyeret, így még finomabb lesz!

A nassolás és ami a háttérben van...

Megőrülünk egy szelet csokiért, sós mogyoróért vagy akár a kettőért egymás után? Vajon miért nassolunk? Valóban éhesek vagyunk, vagy valami egészen másról van szó? Mi lehet az oka a főétkezések közötti evéseknek és hogyan tudjuk kezelni, hogy felesleges kalóriákat fogyasszunk?

Karácsony pluszkilók nélkül

Megelőzhetjük-e valahogy a karácsonyi súlytöbbletet, amikor ott vannak a nagymama isteni süteményei, na és persze a jobbnál jobb receptek? Elképzelhető a január diéta nélkül? Néhány ötlettel segítünk, szuper receptek is a cikkben!

Barátunk, az omega-3 zsírsav

Az omega-3 zsírsav is egyike azoknak a fogalmaknak, amik az egészségtudatos fogyasztók fejében keringenek, mint egészséges tápanyag. Cikkünkben áttekintjük, mi is ez az anyag, hogyan szolgálja egészségünket, és miként juthatunk hozzá.

Kávé - inni, vagy nem inni, az itt a kérdés!

A kávéfogyasztás egészségességéről szóló viták bizonyos időközönként újra és újra fellángolnak. Tartották már az impotencia és az elmebaj okának éppúgy, mint mennyből kapott gyógyszernek. Lássuk, mi szól mellette és mi ellene!

Diéta-dilemma

Fehérjediéta, paleo, szénhidrátdiéta, makrobiotikus, vegán, az egyik szerint főleg gabonát kéne enni, a másik tiltja a gabonafogyasztást. Egy dologban egyeznek: mind a saját rendszerét tartja egyedüli üdvözítőnek a gyógyuláshoz vagy a fogyáshoz. Mindegyiknél számos emberrel találkozhatunk, akik csodás eredményeket értek el az adott életmóddal. Na, de akkor hogy válasszon az ember?