Menü

Könnyű, diétás vacsoraötletek

Életmódváltásunkat számtalan ízletes recept segítheti, a világhálón rengeteg finomság közül válogathatunk, s kereshetünk fogunkra való fogást, akár reggeliről, ebédről vagy egy könnyű vacsoráról legyen szó. Az étel-ötletek száma végtelen, s bár nagyon sok recept szól ebédekről, kiadós reggelikről, az ismerőseim visszajelzései alapján a legnehezebb egy könnyű, ám mégis laktató vacsorát kitalálni - feltálalni, vagy esetleg egy anyagilag kevésbé megterhelő húsmentes ételt elkészíteni.

A vacsorának a lényege, hogy legyen könnyű, érdemes kerülni a nehéz, zsíros, fűszeres fogásokat, az étel ne terhelje meg a gyomrunkat, mégse kelljen éhesen aludni menni. A továbbiakban néhány húsmentes vagy legalábbis könnyű esti vacsoraötlet következik!

Ízletes és egyáltalán nem bonyolult könnyű ételeink egyike, egy finom túrókrém, melyet variálhatunk friss vagy fagyasztott gyümölcsökkel, cukormentes befőttekkel, kakaóporral, esetleg elkészíthetjük körözöttnek némi só, zöldfűszer, mustár, pirospaprika, citromlé kíséretében. Örök kedvenc a körözöttel töltött paprika, tojás. Túró helyett kipróbálhatjuk cottage cheese krémet is, vagy aki érzékeny a laktózra, válasszon laktózmentes túrót, ha pedig a tejérzékenység miatt nem készítettük el eddig ezt az ételt, akkor kóstoljuk meg totuval, mely egy túróra emlékeztető tejmentes tojásfehérje készítmény.

Könnyű fogás a gombával, paradicsommal töltött cukkini, melyhez mindössze egy nagy cukkini szükséges, melynek közepét kivájjuk, megpároljuk, gombaszeletekkel, paradicsommal megtöltjük, megsütjük és cukormentes ketchuppal tálaljuk.

Rendkívül alacsony szénhidráttartalmú, fehérjedús, értékes zsírokat tartalmazó vacsora az avokádóban sült tojás, ehhez mindössze egy avokádó szükséges, melynek a magja helyére egy kisebb tojást ütünk, sóval, zöldfűszerekkel ízesítjük, s sütőben megsütjük. Nagyon finom, olajszagot mellőző esti fogás lehet a sonkában sült tojás is, ehhez csupán egy csomag csirkemellsonka kell, mellyel egy muffinsütő formáit kibélelünk, majd a sonkával bélelt formákba egy-egy tojást ütünk, sózzuk, fűszerezzük és megsütjük. Uborka, paradicsom, paprika fogyasztható mellé.

A lecsót szinte mindenki szereti! Könnyű étel, finom vacsora! Kókuszolajon megdinszteljük a hagymát, hozzátesszük az apróra vágott paradicsomot, paprikát, összepároljuk-sütjük őket, majd ráöntjük a sóval, borssal, ízlés szerinti zöldfűszerekkel elhabart tojásokat, esetleg főtt rizst is tehetünk hozzá, ki ahogy szereti. A lecsó számtalan verzióját hallottam már. :)

Előre elkészíthető, akár esti vendégváró falat lehet a sonkatekercs. Ehhez cukormentes, kalóriaszegény csirkemellsonkát használunk, a töltelékhez cottage cheese túrót, vagy zsírszegény túrókrémet/laktózmentes túrót, tejmentesség esetén totut - tojásfehérjetúrót. Fűszerek: só, petrezselyem, pirospaprika, metélőhagyma. A sonkaszeletekre ízlés szerint fűszerezett krémet teszünk, feltekerjük, majd fogpiszkálóval rögzítjük.

Rendkívül magas fehérjetartalmú étel a tonhalsaláta. Egy sós, natúr tonhalkonzervet, 1 főtt tojást, salátaleveleket, paprikát, paradicsomot vagy bármilyen friss salátát, esetleg maradék zöldségek összevágunk és ízlésesen tálaljuk.

Ha este édességre vágyunk, akkor legyen kéznél a hűtőben pár darab reform kókuszgolyó, melyet könnyel elkészíthetünk almából is! Egy reszelt almát rumaromával, zsírszegény natúr cukormentes kakaóporral, édesítővel és kókuszreszelékkel összegyúrunk, hűtőben pihentetjük, majd vizes kézzel golyókat formázunk, közepébe meggyet is tehettünk, majd kókuszreszelékben megforgatunk.

Laktató édes vacsora lehet a kókuszos morzsa. Elkészítéséhez kókuszlisztre vagy kókuszreszelékre van szükség, illetve túróra, édesítőre, 2 tojás fehérjére, 1 teáskanál kókuszolajra, 1 teáskanál sütőporra. A kókuszt és a túrót összekeverjük, édesítjük, majd hozzáforgatjuk a felvert tojásfehérjéket, pici kókuszzsíron megsütjük. Kevés cukormentes lekvárral, gyümölccsel, kevés vízzel kikevert fehérjeporral tálaljuk. Alacsony szénhidrát- és magas fehérjetartalmú étel. Tejmentes diétában használjunk totukrémet, laktózmentes diétában laktózmentes túrót.

A fent említett ételek megközelítőleg 200-300 kalóriát, körülbelül 15-20 gramm szénhidrátot tartalmaznak.

Magyarországi nemzetiségek konyhája – Horvátok

A Magyarországon élő nemzetiségek közül a következő, amelynek konyhájával megismerkedhetünk, a horvátoké. A népszerű ételeket a legtöbben ismerik, de nem árt, ha ezeket otthon is el tudjuk készíteni.

Ha nyár, akkor leves

A kánikulában mi sem esik jobban, mint egy hűsítő, jéghideg ital, viszont enni is kell valamit. Miért is ne lehetne mindkettőt egyszerre?

Amikor már elviselhetetlen a kánikula

A kánikula sokunknak megkeseríti az életét, tudom, hogy a többség szereti a nyarat, viszont az ember nem lehet nonstop vízparton, bizony jól jönnek trükkök a mindennapi életben a forróság elviseléséhez.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Magyarországi nemzetiségek konyhája – Görögök

A görögök nem nagy számban élnek itt, ők is nagyjából egyetlen településen és környékén. Noha ma már legtöbben magyarul is ugyanúgy, vagy jobban beszélnek, mint görögül, a konyhaművészetükben megőrizték az anyaország ízeit. Ebből következik egy kis válogatás.