Menü

A nassolás és ami a háttérben van...

Délután három óra. Hozzám órát lehet igazítani. Délután három magasságában rám tör az a bizonyos „valamit nasizni kell” érzés. Pedig a nassolás, akárhogy is nézem, mindig üres kalóriákról szól. Akkor sem feltétlen hasznos, ha egészséges élelmiszereket, magokat vagy diétás süteményeket, cukormentes csokikat bontogatunk egymás után és próbáljuk betölteni azt a bizonyos űrt, ami miatt a rágcsálnivalókhoz nyúlunk. Mert éhesek nem vagyunk, az biztos, hiszen akkor főtt ételt kívánnánk, tápláló fogásokat, húst vagy zöldséget, halat meg tojást, nem pedig sósat az édessel és utána fordítva.

A szakemberek szerint a sóvárgások egyik oka mindig pszichés eredetű, a másik a tápanyag-, vagy ásványianyag-hiány. Érdemes utánaolvasni és kipróbálni fahéj, króm vagy magnézium tablettákat, törekedni kell az elegendő lassú felszívódású szénhidrátok fogyasztására, magas glikémiás indexű ételek kerülésére.

Nagyon érdekes kutakodni kicsit, hogy mely vágyakozás, mit jelez. A csokoládé iránti sóvárgás a magnézium hiányára utal. A magnézium az egyik legfontosabb ásványi anyag, több mint 300 anyagcsere funkcióhoz szükséges. A lisztes termékek, tészták kívánása króm-hiányra vezethető vissza. A króm szabályozza az vércukorszintünket. A sajtra való vágyódás az Omega-3 zsírsav kiegyensúlyozatlanságát mutatja. Ha folyton üdítőitalokat innánk, akkor lehet, hogy kalciumra van szüksége a szervezetünknek, miközben kávé vagy tea túlzott fogyasztása kén, foszfor hiányát jelezheti. Az étvágytalanságra a B vitamin hiánya lehet a válasz, a stressz evésre pedig különböző relaxációs technikák alkalmazása, sportolás jelenthet megoldást.

Túl szigorú fogyókúra után nem csoda, ha a szervezet tápanyaghiányban, illetve energiahiányban szenved, és ezért jelentkezhetnek falásrohamok. Nem változatos, nem megfelelő étrend esetén ugyanez bekövetkezhet, vagy fáradtak, ingerlékenyek leszünk. A kevés alvás vagy a túledzés szintén előidézhet falási kényszereket.

A fáradtság, a bőrszárazság, az alacsony vérnyomás, a hajhullás, a hízás és az indokolatlan falási rohamok mögött a pajzsmirigy alulműködése is állhat, érdemes kivizsgáltatni!

Megfelelő vitaminok, étrendkiegészítők és ásványi anyagok és rostok bevitele, tudatosan felépített étrend, jól kiszámolt szénhidrát-fehérje-zsír fogyasztása, rendszeres sportolás, elegendő alvás, folyadékbevitel és relaxációs technikák alkalmazása segíthet abban, hogy valóban csak akkor együnk, ha éhesek vagyunk és elkerüljük a felesleges nassolást, falásrohamokat és az ezzel járó pluszkilókat, esetleg bűntudatot, kellemetlen hasi diszkomfortérzetet.

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Energiaital a gyerekek kezébe nem való?

A tinik nagy része gyakran iszik energiaitalt, és sajnos a termékek marketingkampánya is egyre jobban a fogyasztásukra buzdít. Azzal pedig, hogy milyen következményei lehetnek ennek hosszú távon csak kevesen foglalkoznak.

Szíverősítő ételeket a mindennapokba!

A szív- és érrendszeri megbetegedések már-már népbetegségnek számítanak Magyarországon, bármelyik társadalmi rétegről is legyen szó. Pedig az étkezés odafigyelésével, és néhány finomsággal könnyen csökkenthetjük a kockázatát.

Badacsonyi bortriatlon

Ha valaki eddig is fontolgatta, hogy részt vesz a bortriatlonon, de még nem tette, az sajnos idén már lemaradt róla. De reméljük, hogy egy élménybeszámoló meghozza a bátorságát, és jövőre az elsők közt csap le a lehetőségre, hogy részt vegyen.