Menü

A nyári alak télen készül. Indul a beach- body projekt!

Vannak ezek a szinte unalomig ismételt mondatok, mint „A kockahas a konyhában készül!” és a címben is szereplő: „A nyári alak télen készül!”. No, de azért is lettek ezek már szinte közhelyek, mert igazságtartalmuk miatt sokat ismételték őket. Higgyétek el, ez a legjobb időszak ez arra, hogy elkezdjük-újrakezdjük az alakformálást, vagy „csak”az egészséges életmódot.

Az edzőtermek nincsenek tömve, a januári lelkes életmódváltók nagy százaléka már kikopott, a strandformára pedig az első valóban meleg, napsütéses napokig (április-májusig) kevesen gondolnak, úgyhogy lesz szabad gép, és csacsogás sem fog zavarni edzés közben.

Már most is elkezdhetsz több zöldséget enni, a böjti időszakban pedig már lassan megjelennek a primőrök is. Vagyis azok a zöldségek, amelyeket üvegházakban, fóliasátrakban neveltek. Ezekkel a friss, szinte 0 kalóriás zöldekkel pedig a legeslegkönnyebb formába lendülni. (Nem beszélve arról, hogy a legtöbben jobban szeretik ezeket, mint a répa és egyéb gyökérzöldségeket, amikhez télen hozzájutunk.) Ha már most elkezdünk több zöldséget enni, idén egész másképp fogjuk megélni a primőrök megjelenését is.

Először a gondolkodásunkat állítsuk rá a célunkra! Ez a legnehezebb, hiszen még olyan bekuckózós idő van, akkor is, ha sokat süt a nap és 8-10 fok is van napközben. Persze, pont akkor, amikor a munkahelyeden ülsz. Aztán reggel és este sötétben és hidegben jössz-mész, úgyhogy ez még azért inkább tél-szagú időszak, de muszáj!

Magad miatt!

Gondolj arra, hogy fél év alatt 15-20 kilót is kényelmesen le lehet adni. Ha neked ennyit nem is kell fogynod, még jobb, az alakformálás terén még nagyobb eredményeket érhetsz el ennyi idő alatt.

Több zöldség, több folyadék, kevesebb gabona, semmi hozzáadott cukor. Heti 2-4 edzés. Az alapelveket ismered, csak koncentrálj a betartásra.

Ha mégse megy egyedül, kérj segítséget szakembertől!

Hajrá!

A fájdalom a barátunk?

Izomláz esetén a „láz” megnevezés az izomzat gyulladását jelenti, s általában edzés másnapján jelentkeznek. Az izomláz nem más, mint a testedzés hatására bekövetkező mikroszkopikus sérülés. Mi a teendőnk vele?

Búcsúzz el a jojó-effektustól!

Manapság sokan kezdenek bele pár napos, hetes sanyargató diétába a siker reményében. Viszont mint mindennek, ennek is böjtje van. A gyors, rövid idő alatt elért testsúlycsökkenés nem egészséges a szervezet számára. A lényeg a hosszútávon fenntartható életmód, amiből a jojó-effektust ki kell iktatnunk!

Diéta pasival

Bizonyos kor felett a férfiaknak is lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy jó formában maradjanak, ne hízzanak el. Edzésre és diétára van szükségük, ez persze kényelmetlen nekik, hiszen nem sok kedvük van életmódváltáshoz, szigorú étrendhez. Hogyan segíthetünk nekik?

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.