Menü

A nyári alak télen készül. Indul a beach- body projekt!

Vannak ezek a szinte unalomig ismételt mondatok, mint „A kockahas a konyhában készül!” és a címben is szereplő: „A nyári alak télen készül!”. No, de azért is lettek ezek már szinte közhelyek, mert igazságtartalmuk miatt sokat ismételték őket. Higgyétek el, ez a legjobb időszak ez arra, hogy elkezdjük-újrakezdjük az alakformálást, vagy „csak”az egészséges életmódot.

Az edzőtermek nincsenek tömve, a januári lelkes életmódváltók nagy százaléka már kikopott, a strandformára pedig az első valóban meleg, napsütéses napokig (április-májusig) kevesen gondolnak, úgyhogy lesz szabad gép, és csacsogás sem fog zavarni edzés közben.

Már most is elkezdhetsz több zöldséget enni, a böjti időszakban pedig már lassan megjelennek a primőrök is. Vagyis azok a zöldségek, amelyeket üvegházakban, fóliasátrakban neveltek. Ezekkel a friss, szinte 0 kalóriás zöldekkel pedig a legeslegkönnyebb formába lendülni. (Nem beszélve arról, hogy a legtöbben jobban szeretik ezeket, mint a répa és egyéb gyökérzöldségeket, amikhez télen hozzájutunk.) Ha már most elkezdünk több zöldséget enni, idén egész másképp fogjuk megélni a primőrök megjelenését is.

Először a gondolkodásunkat állítsuk rá a célunkra! Ez a legnehezebb, hiszen még olyan bekuckózós idő van, akkor is, ha sokat süt a nap és 8-10 fok is van napközben. Persze, pont akkor, amikor a munkahelyeden ülsz. Aztán reggel és este sötétben és hidegben jössz-mész, úgyhogy ez még azért inkább tél-szagú időszak, de muszáj!

Magad miatt!

Gondolj arra, hogy fél év alatt 15-20 kilót is kényelmesen le lehet adni. Ha neked ennyit nem is kell fogynod, még jobb, az alakformálás terén még nagyobb eredményeket érhetsz el ennyi idő alatt.

Több zöldség, több folyadék, kevesebb gabona, semmi hozzáadott cukor. Heti 2-4 edzés. Az alapelveket ismered, csak koncentrálj a betartásra.

Ha mégse megy egyedül, kérj segítséget szakembertől!

Hajrá!

Diéták útvesztőjében

Aki mostanában készül étrendje megreformálására, - ugyan sokkal több diétás termék, készétel, liszt és élelmiszer áll rendelkezésre, mint évekkel ezelőtt - bizony ember legyen a talpán, ha kiigazodik a számtalan diéta és javasolt irányzat, mindenmentes étrend között. Írásunkban ezúttal ezeket foglaltuk össze.

Egészségesen, szabadon- A flexible dieting

Lehetséges, hogy az egészség és a forma fenntartható akkor is ha néha lecsúszik egy finomlisztes péksütemény, vagy nyáron egy fagyi? Bizony, így van! A flexible dieting, vagyis a rugalmas diétázás módszere pontosan erről szól.

Filléres trükkök a tartós fogyáshoz!

Köztudott, hogy a nyári alak télen készül. Ezért bizonyára már többen dolgoznak alakjuk formálásán, vagy legalábbis gondolkoznak, hogyan kezdjenek bele. Az étrend és a mozgás mellett azonban vannak apróbb trükkök, melyeket bevethetünk a vágyott forma eléréséhez vezető - és egyáltalán nem egyszerű - úton.

A böjt régen és ma, avagy a tisztítókúrák eredete

Nagyböjt, kisböjt, léböjt, böjtök mindenütt. De vajon mit is takarnak ezek a kifejezések? Mit jelentett a böjt régen, és mennyiben változott ez manapság?

Torkoskodás okosan

A „Torkos Csütörtök” hagyományosan hamvazó szerdát követő napon megtört böjt napja, idén február 15-re esik. Mivel a Magyar Turizmus Zrt. által újraélesztett ünnepnek már nincs központi szervezése, ezért a Valentin-nap miatt néhány étterem egy héttel előbb tartja a hagyományos féláras torkos csütörtöki akcióját.