Menü

Édesítőszerek babakorban?

Nyírfacukor, xillit, stevia, eritrit, barna cukor, cukor, méz, vagy nádcukor? A kínálat óriási, s ma már teljesen el lehet veszni az édesítőszerek útvesztőjében, ha azt keressük, melyik az, az édesítő, amelyiket nyugodtan adhatunk a babáknak, kisgyerekeknek, bizony könnyen tanácstalanná válhatunk. Lehet van más megoldás is, valami természetesebb?

Korábban már írtam arról, hogy mennyire túlcukrozzuk az ételeinket, illetve, hogy ennek elkerülésére milyen alternatívák léteznek a szülők számára a babák ételeinek édesítésére. Szó volt a babák itatásáról és arról, hogyan használhatunk nyers gyümölcsöket egy finomság édesebbé tételére. A cikket eléri itt. Ma folytatom ezt a témát és az aszalványok, cukormentes lekvárok helyes használatához adok még tippet!

A jelenlegi hazai élelmiszer-jogszabályok csak felnőtteknek szánt élelmiszerekben engedélyezik az édesítőszerek használatát, gyermekeknek nem, ennek ellenére klinikai kutatások semmilyen mellékhatást nem mutattak ki egy éves gyermekeknél sem. Én azonban azt gondolom, a babák és kisgyermekek étrendjében, a kezdeti hozzátáplálási időszakban semmi szükség sincs pluszban édesítésre! Ekkor a gyermekekkel a natúr, természetes ízeket kell megismertetni, ezekkel legjobb elkészíteni az egészséges menüt.

Ha mindenképp édesítést igényel egy adott étel, akkor egy éves kor felett a mézet ajánlom. A méz egy csodálatos anyag, érdemes használni, ha édes ízre vágyunk, mert összetevői szervezetünknek nagyon jótékonyak. Kisgyermekeknek azonban egyéves kor alatt nem ajánlatos adni, mert tartalmazhat kórokozót és allergizálhat is.

Édesítésnél személyes tapasztalatom és véleményem szerint érdemes kihasználni a gyümölcsök, természetes (cukor nélküli) házi lekvárok édes ízét, ezek felhasználásával is készíthetünk remek desszerteket. Jómagam gyakran édesítek hozzáadott cukor nélküli szilvalekvárommal, vagy egy pépesített banánnal.

Az aszalt gyümölcsök édesítő ereje is elég egy desszert ízesítéséhez. Ám az aszalványok önmagukban is elég magas cukortartalmú gyümölcsök, így válasszuk belőle a hozzáadott cukor nélküli változatokat!

Hogyan használjunk természetes édesítésre gyümölcsöket? Íme néhány ötlet! Áztassunk be kevés vízbe néhány órára aszalt gyümölcsöt,majd pépesítsük botmixerrel. Az így kapott masszát pedig használjuk bátran sütemény, puding, desszertkrémek vagy kása készítésekor.

Ha géppel felaprítjuk és darált dióval vagy mandulával, vagy kevés zabkorpával összegyúrjuk, úgy ízletes házi bonbonokat, golyókat készíthetünk, finom nyers desszert!

Az édes íz szeretete velünk született tulajdonság. Nincs is ezzel semmi probléma, egészen addig, amíg nem szokunk rá a cukorra, a cukrozott dolgokra, mesterséges édesítőszerekre. Mindenképp javaslom, hogy keressünk a cukor helyett más alternatívát, használjunk természetes ízeket, s forduljunk inkább a természetből fakadóan édes ízű nyersanyagokhoz!

5 jó tanács az irodai ülőmunka egészségkárosító hatása ellen

Bár az állómunkánál kényelmesebbnek tűnhet, a folyamatos ülőmunka közel sem veszélytelenebb az egészségünkre nézve.

Önzetlen ember=több gyermek?

Mi történik azokkal, akik önzetlenül viselkednek, és áldozatokat hoznak másokért? Egy friss kutatás eredményei szerint az önzetlen emberek hajlamosabbak több gyermeket vállalni, és magasabb fizetéseket is érnek el életük során, mint önzőbb társaik.

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

Ingerültség – mondj rá nemet!

Az őszi időszak sem kevésbé stresszes, mint a téli, a tavaszi vagy a nyári. Főleg azoknak, akik nem szeretik az időjárás szélsőséges változásait, a hirtelen nagy terheket, nehezen birkóznak meg a változó szokásokkal vagy a rövidülő napokkal. De bármilyen évszak is legyen, fontos, hogy az ingerültségünket ne vezessük le másokon, és a saját feszültségünk ne legyen a kapcsolataink romboló tényezője.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.