Menü

Télen is fontos a sport

A testmozgás nem csak mentálisan fejti ki jótékony hatását. Igaz, valóban oldja a stresszt, a szorongást, javítja a hangulatot és egyfajta elégedettséget és boldogságérzetet ad a felszabaduló szerotonin miatt.

Mindezek mellett azonban fizikai állapotunkat és befolyásolja. Fokozza például a bőr vérkeringését, aminek köszönhetően több tápanyag jut el a sejtekhez, fokozódik sejtszinten az anyagcsere, ennek következtében pedig megszabadulunk a felesleges anyagoktól.

Általánosságban elmondható, hogy jótékony hatással van a keringési rendszerre. A szívfrekvencia, vagyis pulzusszám rendszeres mozgás hatására csökken. Egy edzett személy pulzusa testmozgás hatására lassabban emelkedik, mint egy edzetlené. A szív mérete is megnövekszik egy sportolónál, hiszen a nagyobb fizikai terhelés következtében több vért kell pumpálnia a testbe. Összességében igaz, hogy a mozgás érrendszerre kifejtett pozitív hatása révén a rendszeresen sportolóknál csökken a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata.

Azonban nem csak a keringésünknek tesz jót a sport. A tüdőkapacitás és a légzés is javul rendszeres mozgás hatására, fokozódik az anyagcsere és az emésztés, jótékony hatással van a szexuális teljesítményre és felmérések szerint csökkenti az emlőrák kialakulásának veszélyét.

Ez mind nagyon meggyőző érv a mozgás mellett, télen azonban mégis hajlamosak vagyunk elhanyagolni. Pedig nem csak az előbb felsorolt hatásai miatt lenne érdemes télen is rávenni magunkat. Sokat segíthetünk például a szervezetünknek kivédeni a tipikus téli megfázásokat, influenzákat azzal, ha sportolunk, mivel a testmozgás az immunrendszert is erősíti.

Téli sport alatt nem kell rögtön a síelésre gondolni, bőven megteszi valami jóval egyszerűbb is. Ha például valaki nem szeretne kimenni a hidegbe, rengeteg otthon is végezhető tornagyakorlat létezik. Még csak felszerelés sem kell hozzá, csak egy kis elhatározás.

Ha valakinek a nyár hangulata hiányzik, érdemes lehet kipróbálni egy úszóbérletet egy fedett uszodában. Akinek egy kis motivációra és mások bíztatására van szüksége, annak talán testhezállóbb egy csoportos edzés a konditeremben.

Természetesen életkornak és fizikai állapotnak megfelelő mozgásformát válasszunk, hiszen nem az a cél, hogy túlerőltessük magunk és ártsunk a szervezetünknek. Rengeteg lehetőség közül választhatunk, akár már az is sokat számít, ha csak heti 3-4 alkalommal sétálunk egy fél órát.

Diétás ételek - vidd magaddal!

A diétánk egyik legkörülményesebb része kitalálni, hogy mely ételeket vihetjük magunkkal, ha elmegyünk otthonról. Néhány praktikus tanáccsal segítünk ebben!

Enni vagy nem enni? Ez itt a kérdés!

Unalomból? Stressz miatt? Tévénézés alatt? – egy nap vajon hányszor eszünk és ezek közül vajon mennyi a valódi éhség? Egy kutatás szerint tízféle éhség létezik, ám ezek közül csak egy valódi.

Fogyjunk éjjel? Benne vagyok!

Sokan panaszkodnak arra, hogy nehezen megy a fogyókúra, a zsírégetés, edzéssel sem igazán érnek el eredményt. Valószínűleg, ők nem figyelnek oda egy fontos dologra: az alvás és a zsírégetés közötti kölcsönhatásra. Pedig, tudunk éjjel fogyni!

Pattanj biciklire nyáron (is)!

Ahogy egyre javul az idő, úgy sűrűsödnek be a kerékpárutak és találkozunk egyre több bringással. De, valójában, miért is éri meg nyeregre ülni?

A biztos alapok

Sokszor gondoljuk azt, hogy az egészséges életmódhoz illetve a fitt formánkhoz, csinos külsőnkhöz megannyi drága dolog szükséges, azonban a legfontosabb feltételei a testi és lelki egészségnek valójában nem kerülnek semmibe. Csupán nyolc dolog kell hozzá!