Menü

A fiatalos bőrért bizony tenni kell

A bőrünk a megjelenésünkhöz tartozik, és gyakran többet elmond egy emberről, mint mondjuk a ruházat vagy a viselkedés. Nincs a világon olyan ember, aki legalább egyszer ne szenvedett volna már valamilyen bőrelváltozástól az élete során. Pattanások, száraz bőr, mitesszerek, ránc… mind-mind komoly fejtörést okoznak a laikusoknak és néha a szakembereknek is.

Mi az, amit mi tehetünk a kialakulás megelőzésében?

Vitaminok

A mondás tartja: az vagy, amit megeszel – ez pedig különösen igaz a bőrre, főleg az arc területeire fókuszálva. Egy zsírosabb étkezés, egy átbulizott éjszaka, chipsek és egészségtelen nasik, azok mind visszaköszönnek a tükörbe nézve. Ebből adódik, hogy a helyes táplálkozás, és a vitaminok, ásványi anyagok jótékony hatása is ugyanerre a sorsra jut. A bőrünk a szervezetből kapja az „ellátását”, így érdemes szépségvitaminok vagy speciálisan bőrre fejlesztett vitaminkapszulák után nézni a gyógyszertárakban, vagy a drogériákban. Kúraszerű szedése ajánlott, 1-2 nap után azért ne várjunk csodát, azonban néhány hét rendszeres szedés után valóban nagyszerű eredményeket lehet vele elérni.

Védőkrémek

Nagyon sokan elhanyagolják a napfényvédő krém használatát, és nem igazán tulajdonítanak neki nagy jelentőséget, ami óriási hiba! Egyre több smink termékben található már napfényvédő formula, mely a káros sugaraktól igyekszik megvédeni így is számtalan külső határnak kitett bőrünket. Télen ugyanúgy le lehet égni, mint nyáron –erről legtöbbet talán azok tudnak mesélni, akik járnak ilyenkor síelni vagy a hegyekbe kikapcsolódni – így ne sajnáljuk a napkrémet az év bármely időszakában, egy plusz védőréteg mindig jól jön.

Víz

Maradva a mágikus V betűknél, a víz szerepe elengedhetetlen a tiszta, egyenletes bőrért. Az emberek alapvetően nagyon kevés vizet isznak, pedig sokszor a száraz bőrre is a különböző kencék helyett az odafigyelés és a napi legalább 2L folyadékbevitel lenne a megoldás. Számtalan videó is található az interneten, ahol emberek mutatják be, mennyit javult bőrük állapota csak a rendszeres vízivás hatására. Szintén több türelmet igényel, lévén, nem azonnal válik feszesebbé és simává a bőrünk, de hosszú távon mindenképp megéri.

Minél természetesebb krémek

Habár a reklámban pár másodperc alatt csodát művelnek a kis szerek, az életben néhány összetevő sokkal több kárt tudok okozni, mint hasznot. Számtalan terméket arra gyártanak, hogy a bőr rétegei közt meglapulva ideig-óráig optikai kezelést mutassanak, majd ha ez a hatás elmúlik, ugyanott vagyunk, mint előtte. A probléma így soha nem fog megszűnni. Óvatosan a parfümözött termékekkel, kerülendő az alumíniumot, viaszt, alkoholt vagy kőolajszármazékot tartalmazó krém is. Kifejezetten veszélyesnek számítanak a formaldehidek és a parabének, ezeket már a legtöbb helyen ki is tiltották a kozmetikumokból. Fókuszáljunk jobban a természetes összetevőket toborzó termékekre, ezzel is javítva a bőrünkre naponta rakodó káros anyagok arányát.

Alapos higiénia és bőrradír

Itt külön szeretném választani az arc és a test területeire vonatkozó bőrápolást, habár igen, hasonlóak. Arc esetén mindenképp - nemtől függetlenül- minden este és reggel mossuk meg alaposan. Tiszta vízzel és lehetőleg nem, vagy csak alig használt törölközővel tegyük makulátlanná bőrünket. Este az egész nap alatt rátevődött szennyeződéseket, reggel pedig az éjszaka, alvás közben a párnáról vagy az anyagcsere-folyamatok során arcunkra kiülő faggyú réteget távolítsuk el. Heti kétszeri bőrradírozás ajánlott, fontos, hogy ezt ne vigyük túlzásba, az arcbőr érzékeny és a bőrradíroktól sérülhet, vagy ki is száradhat. A szem körül csak finoman a dörzsölgetéssel, az érzékeny, vékony bőr könnyen megnyúlhat, visszafordíthatatlanul.

Testünkön is érdemes tusolás vagy fürdés során bőrradírral végigszaladni, esetleg egy puhább nagyfejű kefével, vagy erre kialakított speciális masszás kesztyűvel, ki melyiket preferálja. Jót tesz a vérkeringésnek, és az elhalt sejteket is eltávolítjuk így, esélyt adva az új, friss bőrrétegnek. A leginkább problémás zónának a comb és a hát tekinthető, előbbi esetén megelőzhetjük a narancsbőr kialakulását, utóbbin pedig a pattanások és egyéb bőrproblémák kialakulását.

Bőrünk a szervezet vetítője, bármi is történik, bármilyen javulás vagy romlás áll be az egészségünkben, az bizonyosan kiül a külső szövettakarónkra is. Igyekezzünk hát ne csak lokális, hanem teljes területre fókuszálni az egészséges életmódra való törekvéssel és vegyük észre az árulkodó jeleket, melyet testünk ad.

Hogyan sportoljunk kánikulában? Így!

Akinek már annyira beépült a sport az életébe, hogy szokássá, rutinná vált, az nyáron sem mond le erről, csak azért, mert kánikula van. Tény, hogy 35 fokban, kora délután nem épp a futás gondolata kerülget, de íme néhány trükk, hogy eldobd a kifogásokat.

A ketogén diétáról

Bár a ketogén diétát előszeretettel reklámozzák fogyni vágyók számára, eredetileg nem ezért találták ki.

Strandkaják – hogyan illesszük diétába?

Hiába az egyre inkább egészséges életmódra való törekvés, még mindig hódítanak a strandkaják, melyek nem épp egészséges mivoltukról híresek.

Amit a szaunákról tudni kell

wellness-fürdők elengedhetetlen tartozéka a többféle szauna, de egyre több uszodában is találkozhatunk vele. Nem véletlen, hiszen rendkívül sok pozitív hatása van, melyet már évezredek óta hasznosítanak az emberek.

Utolsó görögdinnye

A nagy nyári melegben, olykor jól esik egy lédús görögdinnye elfogyasztása. Le se lehet tagadni, hogy a legkedveltebb nyári gyümölcs. Több praktika is létezik, hogy mi alapján válasszuk ki a legfinomabb darabokat. Viszont lassan elbúcsúzhatunk ettől a finomságtól, hiszen az idei szezonja lassan véget ér.