Menü

Edzés otthon!

Nem szeretsz, vagy nem tudsz közösségben sportolni? Kisgyermekkel vagy otthon és nem tudsz kimozdulni? Mégis mozognál valamit? Eddz otthon! Számtalan lehetőséged van otthon megdolgozni azért a nyári formáért, akár gyermeked mellett. Ráadásul ingyen, vagy minimális anyagi ráfordítással. Máris segítünk, hogyan kezdd el!

Bár sokan komolytalannak tartják az otthoni edzést, ők valószínűleg még nem találkoztak néhány neves magyar, vagy külföldi edző /edzőnő weboldalával és tornáival, saját testsúlyos edzéseivel, vagy súlyzós gyakorlataival, melyek közül bármelyik 20 perces kalóriagyilkos zsírégető, minden izomcsoportot megmozgató, vagy saját testsúlyos blokk is keményen a padlóra tudja küldeni az embert. Konditerem nélkül.

Az otthoni edzésnek ráadásul számtalan előnye van: többek között nem kell senkihez sem alkalmazkodni, nem kell a gépekre várni, olyan zenét hallgatsz, amilyet te szeretnél, s senki nem látja, ha erőlködsz, izzadsz, kipirulsz, ha nevetsz, vagy kiabálsz.

Természetesen hátránya is van, de most az otthoni edzés előnyeit szeretnénk kiemelni azok számára, akiknek nincs más lehetőségük, mint az otthonukban tornázni. Tény és való, vannak olyan időszakok az életünkben, amikor nem tudunk elmenni sportolni, ettől függetlenül nem kell lemondani a nyári formát segítő gyakorlatokról.

Aki otthon sportol, megteheti anyagi ráfordítás nélkül, ez esetben egy törülközőn és egy pléden kívül semmi másra nem lesz szükség - anno én is így kezdtem. Elég hozzá egy internet, ahol számtalan edzés, torna video, saját testsúlyos gyakorlat, köredzés megtalálható és ingyen megnézhető.

A fekvőtámaszok és négyütemű fekvők nagyon jól formálják és erősítik az egész testet, a felkart és a törzset különösképp. A hasizom gyakorlatok száma is végtelen, a plank gyakorlatról pedig garantáltan elmondható, hogy rendkívül hatásos. A guggolás is egyszerű, mégis hatékony mozgásforma, nem kerül semmibe. A felkar gyakorlatok remekül elvégezhetőek kezdetben vízzel, vagy akár homokkal megtöltött ásványvizes üvegekkel. Utazáshoz is ideális, hiszen bármikor kéznél van egy ilyen súlyzó.

Ha kicsit haladóbb szintre kerülünk, akkor a későbbiekben mindenképp érdemes beszerezni néhány kézi súlyzót, kettlebell-t, egy step padot, vagy zsámolyt, esetleg gumikötelet, ugrókötelet, húzódzkodó rudat. Az otthoni edzéshez is szükség van mindenképp arra, hogy az alapokkal tisztában legyünk. Erre én- csak ebben a pillanatban és csak most- számtalan weboldalt, leírást találtam, akár konkrét gyakorlatsorral, videókkal szemléltetve. Ez sem lehet mától kifogás!

Akár otthon, akár a szabadban, akár teremben edzünk, abban a legtöbb sportoló egyetért, hogy mindenki arra szakít időt, amire akar. Ha pedig ma kicsit előbb érsz haza a munkából, vagy 20 percig eljátszik, esetleg alszik a gyerek, ne foglalkozz mással, szánj időt magadra!

Túlzásba vitt edzés negatív hatásai

Tény, sportra mindenkinek szüksége van. Ám van az a pont, amikor az edzés fanatizmusba csap át, ami károkat okozhat, a túledzettség, másnéven exorexia. A külső környezeti behatások is hozzájárulnak, hogy az amúgy is instabil nő, férfi intenzívebb edzésekbe kezdjen.

A káposztafogyasztás áldásos hatásai

A káposzta változatai mindenki számára elérhető, számtalan módon felhasználható, olcsó, emellett pedig rendkívül egészséges. Egy csésze savanyú káposztában mindössze 27 kalória és 0 gramm zsír található, továbbá 7 gramm szénhidrátot, 4 gramm rostot, valamint 1 gramm fehérjét is tartalmaz.

A plusz súly pszichológiai háttere

Az elhízás hátterében álló pszichológiai okok sokrétűek. Általában elmondható azonban, hogy a gyermekkori táplálkozási szokásoknak meghatározó szerepük van abban, hogyan viszonyul a személy az étkezéshez. Ha mindkét szülő túlsúlyos, a gyermek esélye arra, hogy szintén súlyfelesleggel küzködjön75% körül mozog.

A legideálisabb napszak edzéshez

A reggeli edzések felgyorsítják az anyagcserét, ráadásul elkerülhetjük, hogy a napközben váratlanul becsúszó teendők felborítsák az edzéstervünket, ráadásul a nyugodt alvás is sokkal esélyesebb, ha nem este állunk neki a pulzusszám növelésének. Ám ha valaki nem egy korán kelő típus és csak nyűg számára, hogy már hajnalban csörög az ébresztőóra, azzal csak árt a szervezetének.

Pihenés nélkül nincs fejlődés – tíz szakértői tanács a tökéletes regenerációhoz

Baji Balázs, Cseh László, Jakabos Zsuzsanna, Gyurta Gergely, Kenderesi Tamás, Szatmári András, Barka Emese és még hosszasan sorolhatnánk azon olimpikonok és élsportolók neveit, akik már a Scitec Institute Sport- és Táplálkozástudományi Intézet támogatásával úgy étkeznek, hogy mindig kihozzák magukból a maximumot. A profi vagy amatőr sportolók számára emellett kiemelt fontosságú a megfelelő regeneráció is. Az Intézet szakértői ezért most tíz olyan fontos tudnivalót állítottak össze, amelyek figyelembevételével megfelelő ütemű és minőségű lehet a regeneráció. Ezek támogatják a hatékonyabb edzésmunkát, valamint a jobb versenyeredményeket.