Menü

Napi 15 perc arcgimnasztika a feszes arcbőrért

Mimikánk az arc több mint negyven izmának összehangolt munkájának eredményeképpen jön létre. Minél rugalmasabbak ezek az izmok, annál feszesebb a rajtuk feszülő bőr, annál simább az arc. Azért tűntek sokszor már a plasztikázás kora előtt is fiatalabbnak a színésznők a koruknál , mert munkájuk során folyamatosan „edzettek”.

A fiatalság megőrzésére mindig is törekedtek a nők. Ezt bizonyítja a hagyományos kínai akupunktúrában is megjelenő kozmetikai akupunktúra, melynek során az arc tűkezelése hivatott elérni a ránctalanítást. Ma pedig, amikor a fiatalság kultusza soha nem látott mértékű, különösen nagy hangsúly kerül a ránctalan, fiatalos megjelenésű arcra. A kozmetikai ipar dollár milliárdokat fektet újabb és újabb ránctalanító krémek kifejlesztésére. Szaporodnak a különböző eljárások, melyek a fiatalos arcbőr elérését szolgálják. A krémek többsége (különösen igaz ez a szemránckrémekre, és más, kifejezetten ránctalanítóként forgalmazott termékekre) azon az elven működik, hogy kémiai ingerlés útján, átmeneti vizesedést okoz a kezelt bőrfelületen, simábbnak mutatva azt. A hatás az irritáció megszűnésével el is tűnik, a plusz víz távozik a szövetközti térből.

Tartósabb megoldást jelent (akár 1 évig is kitarthat) a hyaluronsavas feltöltés, illetve a botox kezelés, utóbbi viszont már nem egy, a bőrben a korral megfogyatkozó anyag bejuttatásával, hanem gyakorlatilag az idegméreggel blokkolt izom összehúzódás révén éri el a hatását. Ezért csak legvégső esetben (más kezelésre nem múló, az egyénnek lelki gyötrelmet okozó ráncok) ajánlható. Az arctorna ezzel szemben természetes, hatékony és tartós, vegyi anyagok nélküli ránckezelés Hatására erősödnek az izmok az arcon, feszes lesz a bőr és rugalmassá válik a kötőszövet. Ezáltal kisimulnak a ráncok a homlokon, a szem és a száj körül, visszahúzódik a toka. Az arc visszanyeri fiatalos kontúrját. Az arctorna könnyen hozzáférhető, természetes és tartós fiatalító megoldás.

A módszer maga nem új keletű, már 1902-es újságokban is publikálták hatásosságát. 1914-ben jelent meg egy cikk „vágj ronda képet, hogy szép maradj” címmel, képekkel illusztrált tanácsokkal a végzendő ránctalanító gyakorlatokról. Elinor Glyn angol forgatókönyv és regényíró, akit „ráncmentes” arcáért sokan csodáltak, 1927-ben írta a Ránckönyv, avagy hogyan őrizzük meg fiatalos kinézetünket című könyvét, melyben a saját maga által is végzett arctornát írta le. Ezt követően is sok követője volt a módszernek.

Következzen a gyakorlati rész, fentről lefelé haladva áttekintjük a ránctalanító gyakorlatokat. A teljes gyakorlatsor elvégzése mindössze 7-8 percet vesz igénybe. Reggel és este végezve, mindössze napi 15 perc befektetéssel látványos eredményt érhetünk el. A feszesedő izmok az arckontúr megváltoztatásával fiatalosabb benyomást keltő archoz vezetnek. Természetesen az egészséges, vitaminokban, antioxidánsokban gazdag táplálkozást és a napvédelmet se hanyagoljuk el .

  • Elsőként simítsd el a homlokráncokat! Tedd az ujjaidat a homlokodra, a szemöldököd fölé! Emeld meg a szemöldököd, a homlokodon pedig az ujjaid segítségével húzd le- és hátrafelé a bőrt, hogy megfeszüljenek a homlok izmai! Maradj így 30 másodpercig!
  • Most foglalkozzunk a szemünkkel, a felső szemhéj megemelése, a szem tágítása a következő . Ehhez húzd ki a szemed! Helyezd a mutatóujjaidat a két szemöldököd közé, a hüvelyujjadat pedig a külső szemzug mellé, mintha csak egy szemüveget formálnál belőlük. Tartsd szorosan zárva a szemed, az ujjaiddal pedig finoman, de határozottan húzd a bőrt a füleid irányába 40 másodpercig! Az alsó szemhéj megemelése a következő, ehhez helyezd a mutatóujjaidat a külső szemzugaid alá, úgy, hogy érezd az alsó szempilláidat! Nézz felfelé, eközben az arcodat billentsd lefelé és feszítsd meg a vállaidat is! Maradj így 40 másodpercig!
  • Most térjünk át a fiatalos arcon kifejezettebb, kis kerekzsírpárnákra, az orcára. A fiatal arc kerekebb, mint az idős és az orca területe gyakrabban pirospozsgás, mint idősebb korban, ezért az orcarész energetizálására fogunk törekedni a következő gyakorlattal. Tedd a mutatóujjaid az orcáidra! Nyisd ki a szád, mintha el akarnál mosolyodni, majd húzd befelé és feszítsd a fogaidra az ajkaidat úgy, hogy az alsó és a felső ajkad pedig minél távolabbra kerüljön egymástól! A szájnyitástól ismételd meg ezt a mozdulatsort egymás után húsz alkalommal!
  • Az orr melletti és alatti ráncok eltüntetéséhez az egyik kezed hüvelyk- és mutatóujjával, felülről fogd meg az orrodat és nyomd lefelé! Eközben a másik mutatóujjaddal nyomd felfelé az orrod hegyét! A felső ajkadat feszítsd a fogsorodra! Tartsd meg 1 másodpercig! Ismételd negyvenszer!
  • Szájsarok-emeléséhez nyomd össze az ajkaidat és feszítsd meg erősen a szád sarkait, majd helyezd közvetlenül melléjük a mutatóujjaidat és húzogasd a bőrt fel és le gyors mozdulatokkal, 40 másodpercig. A feladatot akkor végzed helyesen, ha enyhe égő érzést tapasztalsz a szájsarkaidban.
  • A nyak ráncai és a toka kialakulása ellen helyezd az egyik kezed az állad alá tenyérrel felfelé, gyakorolj nyomást az álladra, mintha fel akarnád nyomi, a fejedet pedig próbáld előrebillenteni (ahogy megpróbálnád lehajtani a fejed, tarts ellen a kezeddel,küzdjön a kezed és a fejed) tartsd meg a legerősebb nyomás pillanatát 10 másodpercig. Ismételd tizenötször. A hétköznapokban ügyelj rá, hogy ne „gyűrődjön” a nyakad; egyenesen tartsd a fejed (pl.: olvasáskor, vagy számítógép használatakor), ne használj magas párnát.

Általánosságban pedig fontos, hogy a lehető legkevesebb stressznek tedd ki magad. Az óhatatlan homlokráncolás, tartós és mély ráncokat hagyhat a homlokon. Ugyanezért érdemes nyáron napszemüveget viselni, a szem összehúzása a szemöldökök közti mélyráncok és a szarkalábak kialakulását segíti, ráadásul az UV sugárzás a kollagén lebomlását gyorsítja, ezért alakul ki a „cserzett” bőr is. Tehát az alappillérek, úgy, mint egészséges táplálkozás( 400 -500gr zöldség/nap és a min 2l tiszta folyadék rendkívül fontos), valamint a mozgás (a cikkben részletezett egyszerű gyakorlatok rendszeres elvégzése) és a környezeti ártalmaktól való védelemmel sokáig megőrizhető, a fiatalos arcbőr, sőt a már kialakult ráncok is csökkenthetőek.

A hosszú élet esszenciája

Az, hogy mennyire becsüljük meg az időnket, milyen minőségű életet élünk csak és kizárólag rajtunk múlik. Viszont génjeink nagyban befolyásolják az időtartamot és a betegségek kockázati tényezőit. Hogyha odafigyelünk a testi-lelki harmóniánkra és munkálkodunk rajta, akkor akár még arra is lesz lehetőségünk, hogy a dédunokánkat a kezünkbe tartsuk. A következőkben megtudhatod milyen praktikákra érdemes odafigyelned ahhoz, hogy ez megvalósuljon.

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.

Előrelépés a szülés utáni depresszió kezelésében

A szülés utáni depresszió inkább a fiúgyermeknek életet adó nőket érinti. Ez azonban nem feltétlenül rossz hír, hiszen a szakemberek így a kezelésre is jobban fel tudnak készülni.

Miért jó, ha nincs „vakbelünk”?

Az emberi testet tekinthetjük a természet csodájának, de olykor gondolhatjuk, hogy egy meglehetősen pongyola verzió. Tökéletlenre lett tervezve, hajlamos a hibákra, és látszólag számos felesleges része van. S amíg azt gondoljuk, miért is vannak manduláink, van egy szerv, ami nélkül talán még is jobb lehet: a féregnyúlvány (a köznyelvben az úgynevezett vakbél).

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?