Menü

Bőrszépítő ételek

Látom, hogy Neked is ott a fürdőszobai polcodon, vagy a fésülködő asztalodon a kedvenc arckrémed, esetleg alapozód és szemránckrémed, netán különféle szérumok, olajak. Bizonyos kor fölött szükséges is, hogy rendszeresen használjuk ezeket, ám kozmetikumaink mellett, a legfontosabb bőrszépítő eszköz: a tányérodon van.

Az örök fiatalságot ígérő, borsos árú fiatalító krémek helyett (vagy mellett) nem ártana olyan ételeket, zöldségeket, gyümölcsöket fogyasztani, amik támogatják, külsőnk felé irányuló fáradhatatlan törekvéseinket. Életmódunk nemcsak formánkra és immunrendszerünkre hat, hanem bőrünk állapotát is nagymértékben befolyásolja.

Hogy bőrünk tiszta, szép és ápolt legyen, fogyasszunk bőrszépítő ételeket!

Az Omega-3 zsírsavakban gazdag tengeri élelmiszerek nemcsak a szívünknek tesznek jót, hanem bőrünk állapotért is felelősek, segítik ugyanis a sejtképződést, csökkentik a gyulladásokat. Mikor ettél utoljára halat?

Feszesítő hatásukról híresek a citrusfélék! Nagyon sok C-vitaminnal bírnak, amely nélkülözhetetlen a bőrünk frissességének megtartásához. A szőlő, és annak minden eleme csodaszer. Sok zöldség is bővelkedik antioxidánsokban! A méreganyagok villámgyorsan távoznak, ezért fogyasszuk ezeket gyakran!

A béta-karotinban gazdag zöldségek gyönyörű színt, fényt kölcsönöznek az arcbőrünknek, hiszen serkentik az A-vitamin termelést, ez pedig lassítja az öregedési folyamatokat. A ráncokat kisimítja, a pórusokat összehúzza. A sütőtök és sárgarépa nagyon ajánlott pattanásos bőrre, s nem utolsó sorban bármely húsétel köreteként, vagy önmagában fogyasztva is nagyon ízletesek.

Az E-vitamin a bőrünk legjobb barátja, sok kozmetikum és vitamin tartalmazza, ám legjobb, ha megesszük, például spenót, brokkoli, napraforgómag, mandula, olívaolaj formájában.

Az olajos magvak bőrünk kedvencei! Fogyasztásukat puha, fiatalos kinézetű arcbőrrel hálálja meg a szervezet. Mint az előbb említett ételek, úgy az olajos magvak bőrszépítő hatása is a bennük található antioxidánsoknak köszönhető. Sőt, szelénnel párosítva kölcsönösen erősítik egymás jótékony hatását.

A teljeskiőrlésű gabonák fogyasztása is számos pozitív egészségügyi hatással jár, ezek egyike a szép bőr. A hajdina például kiváló rutin forrás, amely antioxidáns hatású. A búzacsíra pedig biotint tartalmaz, amely a többek között a zsíranyagcseréhez nélkülözhetetlen. Hiánya esetén bőr kiszárad és pikkelyessé válik.

A férjünk is és mi is jobban járunk, ha bele sem gondolunk, hogy évente mennyi pénzt költünk bőrápolási termékekre, ránctalanító krémekre, feszesítő testápolókra, dekorkozmetikumokra. Ne számoljuk össze! Jobb a békesség. Azonban a sok megvásárolt kozmetikai "csodaszer" önmagában kevés. Ha megfelelő életmóddal, bőséges folyadékfogyasztással, rendszeres sporttal, és elegendő alvással nem támogatjuk meg a szervezetünket, minden fiatalító elixírre kiadott újabb súlyos bankjegy, csak ablakon kidobott pénz.

Néhány hiba, amit elkövetünk szépségápolásnál

Számtalan médiumban hallani-látni-olvasni arról, hogyan ápoljuk bőrünket, hajunkat, milyen kencéket, kozmetikumokat kenjünk magunkra, hogy sminkeljünk. De ritkán esik szó azokról a mindennapi szépségápolási szokásainkról, amelyek –valójában- káros hatással vannak ránk. Nézzünk néhány hibát, amit ilyenkor elkövethetünk.

Két ízletes étel zsenge zöldbabból

Ha van a kertedben zöldbab, vagy nincs, de szereted, akkor ideje, hogy pár új receptet is kipróbálj. Szerencsére rengeteg módon fel lehet használni, így a kreativitásodat most a konyhában is kiélheted.Recept tippek következnek...

...meg a kakaósat, a fahéjasat, a lekvárosat....

Édesen és sósan is fogyasztjuk. Számtalan verziója létezik. Elkészítése országonként más és más. A legkedveltebb töltelékek a kakaó, fahéj, túró, mák, különböző pudingok. Sós változata közül ismert: a hortobágyi húsos palacsinta, de gombával, és más zöldségekkel megtöltve is elkészíthető. Gyerekkorodban melyik volt a kedvenced?

Spirulina alga – a legújabb „csodaszer”

Az algák rengeteg területen lehetnek hasznosak, felhasználjuk őket a biotechnológiában, energianyerés céljából, de még a gyógyászatban is.

Ez zsír!

A zsír a barátunk. Hallani gyakran. Mondjuk én azért ezt így soha nem jelenteném ki, de tény, hogy bizonyos zsírsavak nagyon jótékony hatásúak számunkra, míg más zsírok igencsak kerülendők! Most akkor, hogy is van ez?