Menü

Bőrszépítő ételek

Látom, hogy Neked is ott a fürdőszobai polcodon, vagy a fésülködő asztalodon a kedvenc arckrémed, esetleg alapozód és szemránckrémed, netán különféle szérumok, olajak. Bizonyos kor fölött szükséges is, hogy rendszeresen használjuk ezeket, ám kozmetikumaink mellett, a legfontosabb bőrszépítő eszköz: a tányérodon van.

Az örök fiatalságot ígérő, borsos árú fiatalító krémek helyett (vagy mellett) nem ártana olyan ételeket, zöldségeket, gyümölcsöket fogyasztani, amik támogatják, külsőnk felé irányuló fáradhatatlan törekvéseinket. Életmódunk nemcsak formánkra és immunrendszerünkre hat, hanem bőrünk állapotát is nagymértékben befolyásolja.

Hogy bőrünk tiszta, szép és ápolt legyen, fogyasszunk bőrszépítő ételeket!

Az Omega-3 zsírsavakban gazdag tengeri élelmiszerek nemcsak a szívünknek tesznek jót, hanem bőrünk állapotért is felelősek, segítik ugyanis a sejtképződést, csökkentik a gyulladásokat. Mikor ettél utoljára halat?

Feszesítő hatásukról híresek a citrusfélék! Nagyon sok C-vitaminnal bírnak, amely nélkülözhetetlen a bőrünk frissességének megtartásához. A szőlő, és annak minden eleme csodaszer. Sok zöldség is bővelkedik antioxidánsokban! A méreganyagok villámgyorsan távoznak, ezért fogyasszuk ezeket gyakran!

A béta-karotinban gazdag zöldségek gyönyörű színt, fényt kölcsönöznek az arcbőrünknek, hiszen serkentik az A-vitamin termelést, ez pedig lassítja az öregedési folyamatokat. A ráncokat kisimítja, a pórusokat összehúzza. A sütőtök és sárgarépa nagyon ajánlott pattanásos bőrre, s nem utolsó sorban bármely húsétel köreteként, vagy önmagában fogyasztva is nagyon ízletesek.

Az E-vitamin a bőrünk legjobb barátja, sok kozmetikum és vitamin tartalmazza, ám legjobb, ha megesszük, például spenót, brokkoli, napraforgómag, mandula, olívaolaj formájában.

Az olajos magvak bőrünk kedvencei! Fogyasztásukat puha, fiatalos kinézetű arcbőrrel hálálja meg a szervezet. Mint az előbb említett ételek, úgy az olajos magvak bőrszépítő hatása is a bennük található antioxidánsoknak köszönhető. Sőt, szelénnel párosítva kölcsönösen erősítik egymás jótékony hatását.

A teljeskiőrlésű gabonák fogyasztása is számos pozitív egészségügyi hatással jár, ezek egyike a szép bőr. A hajdina például kiváló rutin forrás, amely antioxidáns hatású. A búzacsíra pedig biotint tartalmaz, amely a többek között a zsíranyagcseréhez nélkülözhetetlen. Hiánya esetén bőr kiszárad és pikkelyessé válik.

A férjünk is és mi is jobban járunk, ha bele sem gondolunk, hogy évente mennyi pénzt költünk bőrápolási termékekre, ránctalanító krémekre, feszesítő testápolókra, dekorkozmetikumokra. Ne számoljuk össze! Jobb a békesség. Azonban a sok megvásárolt kozmetikai "csodaszer" önmagában kevés. Ha megfelelő életmóddal, bőséges folyadékfogyasztással, rendszeres sporttal, és elegendő alvással nem támogatjuk meg a szervezetünket, minden fiatalító elixírre kiadott újabb súlyos bankjegy, csak ablakon kidobott pénz.

5 jó tanács az irodai ülőmunka egészségkárosító hatása ellen

Bár az állómunkánál kényelmesebbnek tűnhet, a folyamatos ülőmunka közel sem veszélytelenebb az egészségünkre nézve.

Minden, amit a B7-vitaminról tudni érdemes

A B7-vitamin vagy közismertebb nevén biotin, egy vízben oldható vitamin, amely elengedhetetlen a test normális anyagcseréjéhez és működéséhez. De vajon tudjuk-e milyen mennyiségre van szükségünk belőle, és azt hogyan tudjuk bevinni a szervezetünkbe?

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Immunrendszerünk védelme

A nyárias időjárás ellenére mégiscsak ősz van, ami kedvez a vírusos megbetegedéseknek. Ha nem szeretnénk ezek áldozatául esni, akkor védenünk kell magunkat és a szervezetünket.

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.