Menü

Villámgyors diéták – villámgyorsan felejtsd el!

15 extra hatékony villámdiéta! A 3 leghatékonyabb villámdiéta Hollywoodból! A legjobb villámétrendek! Dobj le nyárig 10 kilót! Mínusz 4 kiló 3 nap alatt! 5 nap alatt 1 ruhaméret! 5nap alatt 5 kiló! Joghurtdiéta! Tojásdiéta! Fogyj dinnyediétával! 800 kalóriás étrend! Ismerősek ezek a mondatok?

Mielőtt életmódot váltottam, az összes létező villámdiétát kipróbáltam (kérdezzétek meg nyugodtan a férjemet). Sok fogyókúrán voltam túl. A 90 napos diétával 2 nap alatt végeztem, a böjtölősektől idegbeteg lettem, a koplalás alatt hozzám se lehetett szólni. Az egyoldalú étrendek segítettek megutálni mindenféle ételt, szépen sorban. A gyümölcsnapoktól folyamatosan farkaséhes voltam, a túródiéta is jól ment, 2 hét után már rosszul voltam minden tejterméktől. A paleo életmód sem lett az én világom, és nem bírom a ketogén diétákra épülő magas zsírfogyasztást sem. Szénhidrát nélkül nem tudok létezni, így megbukott nálam a szénhidrátmentesnek hirdetett rettenet-étrend, ahogy a vércsoport diéta is. A leveses diétákkal se jutottam messzire, a gyümölcslevek narancsbőrt okoztak, a léböjt kúráktól pedig belassult az anyagcserém. Horribilis összegeket nyomtam el étrend-kiegészítőkre, az összes zsírégető nevét tudtam a piacon. Igaz mellékhatásoktól tartva, nem mertem próbálkozni velük, de azért volt egy-két „ártatlan” amit kipróbáltam és számtalan tea, amikben hittem. A baj nyilván velem volt, soha nem mozdult a mérleg.

A villámgyors szóval semmi bajom, feltéve, ha épp a busz után futok, vagy 4-re kell odaérnem a gyerekért az iskolához, vagy villámgyors sebességgel kell vacsorát varázsolnom az asztalra, esetleg 10 percem van gyorsan hajat szárítani és sminkelni egyszerre. A villámgyors tempó egy futóversenyen a cél előtti 800 méteren is helytálló, s gyakran dobálózom ezzel a szóval, mikor órákig tart a gyerekek fogmosása, az esti lefekvés előtt. Az életmód, az alakformálás és testépítés szavakkal azonban nincs kölcsönhatásban, összefüggésben, vagy kapcsolatban semmi, ami úgy kezdődik, hogy „villámgyorsan”.

A villámgyors fogyókúrák a villámgyors visszahízással folytatódnak. Tudjuk jól, hogy miért. A szervezetünk okosan lett kitalálva, nem lehet vele egyezkedni, ha koplaltatjuk, megjegyzi, s az első adandó alkalommal többszörösét követeli vissza és raktározza el magának.

Csak magunk ellen dolgozunk, míg a türelem és az idő viszont a mi munkánkat segíti.

Az már nagyobb probléma, ha május végén jövünk rá, hogy nem tettünk még semmit a nyári formánkért, akkor majd meglesz a következő strandszezonban, így jártunk, de semmiképp se büntessük magunkat rapid diétákkal. Nyugodtan lapozzuk át csukott szemmel a női magazinok ezen 3-4 oldalát, úgyis csak felesleges tanácsokat, logikátlan módszereket találni. Dinnyediétával és gyümölcsnapokkal még senki nem lett formás, karcsú vagy izmos, csak a vércukrodat teszed tönkre vele, no meg a bőrödet a sok gyümölcscukorral (hello narancsbőr!) a léböjt kúrákkal az anyagcserédet vágod gallyra, a pajzsmirigy meg érzékeny szerv, semmi szélsőséges divathóbortnak, koplalásnak, egyoldalú táplálkozásnak nem fog örülni.

Az életmódváltás lényege éppen az, hogy nem épül koplalásra, nem kampányszerű, nem logikátlan, nem rövid időre szól, nem egyhetes villámfogyókúra, s nem is egy egyoldalú tojásdiéta, vagy gyümölcsnap. Rendszeres sporttevékenység társul hozzá, és ésszerűen összeválogatott vitaminok, étrend-kiegészítők, és a TÜRELEM segítik a kívánt hatást. Az eredmény ugyan nem holnapra várható, ez tény, ám lassan, de biztosan haladsz a kitűzött cél felé. S végül is hová sietnél?

Azért fáj, mert nem ittál eleget...

Legalább 2-3 liter folyadékra lenne szükségünk minden nap – ezt nem véletlenül halljunk gyakran, hiszen testünk számára az egyik legfontosabb a megfelelő folyadékbevitel. Ha nem figyelünk erre tudatosan, akkor annak nagyon sok negatív következménye lehet.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.