Menü

Villámgyors diéták – villámgyorsan felejtsd el!

15 extra hatékony villámdiéta! A 3 leghatékonyabb villámdiéta Hollywoodból! A legjobb villámétrendek! Dobj le nyárig 10 kilót! Mínusz 4 kiló 3 nap alatt! 5 nap alatt 1 ruhaméret! 5nap alatt 5 kiló! Joghurtdiéta! Tojásdiéta! Fogyj dinnyediétával! 800 kalóriás étrend! Ismerősek ezek a mondatok?

Mielőtt életmódot váltottam, az összes létező villámdiétát kipróbáltam (kérdezzétek meg nyugodtan a férjemet). Sok fogyókúrán voltam túl. A 90 napos diétával 2 nap alatt végeztem, a böjtölősektől idegbeteg lettem, a koplalás alatt hozzám se lehetett szólni. Az egyoldalú étrendek segítettek megutálni mindenféle ételt, szépen sorban. A gyümölcsnapoktól folyamatosan farkaséhes voltam, a túródiéta is jól ment, 2 hét után már rosszul voltam minden tejterméktől. A paleo életmód sem lett az én világom, és nem bírom a ketogén diétákra épülő magas zsírfogyasztást sem. Szénhidrát nélkül nem tudok létezni, így megbukott nálam a szénhidrátmentesnek hirdetett rettenet-étrend, ahogy a vércsoport diéta is. A leveses diétákkal se jutottam messzire, a gyümölcslevek narancsbőrt okoztak, a léböjt kúráktól pedig belassult az anyagcserém. Horribilis összegeket nyomtam el étrend-kiegészítőkre, az összes zsírégető nevét tudtam a piacon. Igaz mellékhatásoktól tartva, nem mertem próbálkozni velük, de azért volt egy-két „ártatlan” amit kipróbáltam és számtalan tea, amikben hittem. A baj nyilván velem volt, soha nem mozdult a mérleg.

A villámgyors szóval semmi bajom, feltéve, ha épp a busz után futok, vagy 4-re kell odaérnem a gyerekért az iskolához, vagy villámgyors sebességgel kell vacsorát varázsolnom az asztalra, esetleg 10 percem van gyorsan hajat szárítani és sminkelni egyszerre. A villámgyors tempó egy futóversenyen a cél előtti 800 méteren is helytálló, s gyakran dobálózom ezzel a szóval, mikor órákig tart a gyerekek fogmosása, az esti lefekvés előtt. Az életmód, az alakformálás és testépítés szavakkal azonban nincs kölcsönhatásban, összefüggésben, vagy kapcsolatban semmi, ami úgy kezdődik, hogy „villámgyorsan”.

A villámgyors fogyókúrák a villámgyors visszahízással folytatódnak. Tudjuk jól, hogy miért. A szervezetünk okosan lett kitalálva, nem lehet vele egyezkedni, ha koplaltatjuk, megjegyzi, s az első adandó alkalommal többszörösét követeli vissza és raktározza el magának.

Csak magunk ellen dolgozunk, míg a türelem és az idő viszont a mi munkánkat segíti.

Az már nagyobb probléma, ha május végén jövünk rá, hogy nem tettünk még semmit a nyári formánkért, akkor majd meglesz a következő strandszezonban, így jártunk, de semmiképp se büntessük magunkat rapid diétákkal. Nyugodtan lapozzuk át csukott szemmel a női magazinok ezen 3-4 oldalát, úgyis csak felesleges tanácsokat, logikátlan módszereket találni. Dinnyediétával és gyümölcsnapokkal még senki nem lett formás, karcsú vagy izmos, csak a vércukrodat teszed tönkre vele, no meg a bőrödet a sok gyümölcscukorral (hello narancsbőr!) a léböjt kúrákkal az anyagcserédet vágod gallyra, a pajzsmirigy meg érzékeny szerv, semmi szélsőséges divathóbortnak, koplalásnak, egyoldalú táplálkozásnak nem fog örülni.

Az életmódváltás lényege éppen az, hogy nem épül koplalásra, nem kampányszerű, nem logikátlan, nem rövid időre szól, nem egyhetes villámfogyókúra, s nem is egy egyoldalú tojásdiéta, vagy gyümölcsnap. Rendszeres sporttevékenység társul hozzá, és ésszerűen összeválogatott vitaminok, étrend-kiegészítők, és a TÜRELEM segítik a kívánt hatást. Az eredmény ugyan nem holnapra várható, ez tény, ám lassan, de biztosan haladsz a kitűzött cél felé. S végül is hová sietnél?

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!