Menü

Az úszás jótékony hatásai

A strandok nyáron általában tömve vannak, mindenkit megszédít a víz illata, a napfény és a kikapcsolódás lehetősége. Azonban nem mindenki a parton ücsörgésért, napozásért és lubickolásért jár a strandra: az úszómedencék is rengeteg lehetőséggel szolgálnak.

Úszni nem csak azért jó, mert az is „egy a sportok közül”, amivel megnyugtathatjuk a lelkiismeretünket. Számos előnye van: megmozgatja a karokat, lábakat, beleértve a főbb ízületeket. Az idősebb korban beültetett protézisekre sokszor azért van szükség, mert az emberek nem mozgatják meg eléggé a vállukat, csípőjüket, térdüket vagy bokájukat. Aki úszik, az megmozgatja, karban tartja az ízületeit.

Az ízületek mellett az izmok megdolgoztatására is kiválóan alkalmas az úszás. A felkar és vállöv izmaitól kezdve, a comb-és farizmokon keresztül, a has-és hátizmokig mindenre tudunk dolgozni, ha egy kiadósabb távolságra szánjuk magunkat. És ez a mozgásforma nem kizárólag megdolgoztatja az izomcsoportokat, le is nyújtja azokat. Természetesen ez a megfelelő testtartással és technikával érhető csak el, és nélkülözhetetlen az alapos bemelegítés.

A testi egészség mellett a pszichére is jó hatással van a hobbi szinten, de rendszeresen végzett úszás. Az állandóság, és ez minden sportra igaz, biztonságérzetet ad, illetve segít egy rugalmas, de hatékony napirend kialakításában. A kényelmes tempóban történő úszás segít a feladatok átgondolásában, teendők rendszerezésében. Az ilyen módon való egyedüllét, pedig hasznossá teszi a magunkra fordított időt, csökkenti a stresszt. Ráadásul a mozgás endorfinokat szabadít fel, ami fájdalom- és szorongáscsökkentő hatású.

Tehát ha tavasszal, télen és nyáron is szeretnénk ugyanazt a mozgásformát végezni, s ezzel állandóságot vinni az életünkbe, erre az egyik legalkalmasabb sport az úszás.

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?

Így viselkedj edzőteremben!

Kaptál edzéstervet, vettél edzőruházatot, van időd, kialakítottál egyfajta napirendet, esetleg társaságod is lett, - pár barátod vagy barátnőd, aki elkísér-, minden adott egy kiadós edzéshez, figyelsz a megfelelő étrendre, minden megvan! Vagy mégsem?

A fájdalom a barátunk?

Izomláz esetén a „láz” megnevezés az izomzat gyulladását jelenti, s általában edzés másnapján jelentkeznek. Az izomláz nem más, mint a testedzés hatására bekövetkező mikroszkopikus sérülés. Mi a teendőnk vele?