Menü

Az úszás jótékony hatásai

A strandok nyáron általában tömve vannak, mindenkit megszédít a víz illata, a napfény és a kikapcsolódás lehetősége. Azonban nem mindenki a parton ücsörgésért, napozásért és lubickolásért jár a strandra: az úszómedencék is rengeteg lehetőséggel szolgálnak.

Úszni nem csak azért jó, mert az is „egy a sportok közül”, amivel megnyugtathatjuk a lelkiismeretünket. Számos előnye van: megmozgatja a karokat, lábakat, beleértve a főbb ízületeket. Az idősebb korban beültetett protézisekre sokszor azért van szükség, mert az emberek nem mozgatják meg eléggé a vállukat, csípőjüket, térdüket vagy bokájukat. Aki úszik, az megmozgatja, karban tartja az ízületeit.

Az ízületek mellett az izmok megdolgoztatására is kiválóan alkalmas az úszás. A felkar és vállöv izmaitól kezdve, a comb-és farizmokon keresztül, a has-és hátizmokig mindenre tudunk dolgozni, ha egy kiadósabb távolságra szánjuk magunkat. És ez a mozgásforma nem kizárólag megdolgoztatja az izomcsoportokat, le is nyújtja azokat. Természetesen ez a megfelelő testtartással és technikával érhető csak el, és nélkülözhetetlen az alapos bemelegítés.

A testi egészség mellett a pszichére is jó hatással van a hobbi szinten, de rendszeresen végzett úszás. Az állandóság, és ez minden sportra igaz, biztonságérzetet ad, illetve segít egy rugalmas, de hatékony napirend kialakításában. A kényelmes tempóban történő úszás segít a feladatok átgondolásában, teendők rendszerezésében. Az ilyen módon való egyedüllét, pedig hasznossá teszi a magunkra fordított időt, csökkenti a stresszt. Ráadásul a mozgás endorfinokat szabadít fel, ami fájdalom- és szorongáscsökkentő hatású.

Tehát ha tavasszal, télen és nyáron is szeretnénk ugyanazt a mozgásformát végezni, s ezzel állandóságot vinni az életünkbe, erre az egyik legalkalmasabb sport az úszás.

5 tipp, hogy mit kezdj a szabadidőddel

Az élet folyamatos tanulás. Tanulás akkor, ha egy képzést szeretnénk elvégezni, és tanulás akkor is, ha önmagunkkal kapcsolatos feladataink vannak. Ugyanígy néhányunknak tanácsra lehet szüksége, ha arról van szó, mit kezdjen a temérdek szabadidejével. Nem mindenkinek a rohanó életmód a legnagyobb ellensége.

Tudnivalók az edzés előtti étkezésről

A kívánt álomalak eléréséhez tudatos tervezésre, tájékozottságra van szükség. Ha fejben már eldöntöttük, hogy mit szeretnénk nem mindegy, hogyan vágunk bele. Egy jól átgondolt program segítségével az eredmény magáért fog beszélni.

Ugrókötelezés télen-nyáron

Hajlamosak vagyunk télen néhány plusz kilót felszedni, hiszen a vastag öltözék alatt úgysem látszik. A tavasz érkeztekor azonban fogjuk a fejünket, hogy a sztreccs trikók nem úgy állnak rajtunk, ahogy azt elképzeltük. Szerencsére télen is tehetünk valamit az ellen, hogy a tavasz beköszöntése ne csak aggódnivalót hozzon az életünkbe.

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Motivációs tippek téli futáshoz

Mint sok minden másnak az életben, a futásnak is egyik legfőbb alapját képezi a motiváció. Sport nélkül nehezen létezik kiegyensúlyozott étrend is, mivel ez a kettő kéz a kézben jár. Télen még nehezebb elindulni, mert hideg van és sötét, ráadásul esik a hó. Hogyan lépjünk mégis ki az ajtón?