Menü

A helyes cipő kiválasztása, avagy mi alapján válasszunk?

A női szemek egyből felcsillannak, ha cipőről vagy táska vásárlásáról van szó, illetve képesek halomszámra beszerezni a különféle cipőket. A férfiak viszont arra hajtanak, hogy minél gyorsabban túlessenek a lábbeli vásárláson, és minél kevesebb időt keljen a boltban válogatással tölteni. Ám ebben a különféle helyzetekben sem választunk olyat, amely a lábunknak a legmegfelelőbb, illetve sokan nem is ügyelnek a helyes méret megtalálására. Pedig súlyos problémákhoz vezethet ez a helytelen viselkedés.

Egy brit statisztika alapján a férfiak egyharmada, a nők közel fele olyan cipőt vásárol, amely nem jó az ő lábára. Az egyik ok, hogy a felnőttek nem is kapnak a boltokban a lábukra megfelelő méretű cipőt, a másik ok pedig, hogy az emberek nem mérik le a lábuk hosszát, szélességét, amely alapján megtalálnák a tökéletes lábbelit.

Na de, aki kedvet kapott a méregetésre az hogyan teheti meg? A talphosszunk, a leghosszabb lábujjunk végétől a sarok azon részéig tart, amely a talajhoz érintkezik. Fontos tudni, hogy sosem a sarokcsontot jelöljük végpontnak, hanem azt a pontot, amely érinti a talajt. Emellett még számos módszert találhatunk az interneten, amely segíthet ebben.

A következő ok ,a helytelen méretválasztásra, az pedig az online vásárlás. Itt úgy vásárolunk terméket, hogy még csak nem is fogtuk a kezünkbe. Nincs lehetőség a felpróbálásra, amely ez esetben igen csak hátrány, hiába kínál több webáruház cserelehetőséget. De ez nem igazán komfortos. Itt tényleg lutri, hogy jó lesz-e a lábunkra a képről kiválasztott termék.

Arra is figyeljünk oda, hogy gyakran az egyik lábunk „erősebb” mint a másik. Az ilyenfajta mérethiba lehetőségeket a feles méretű cipőkkel küszöbölhetjük ki. Ezek mellet, pedig aki lúdtalpbetétet vagy egyedi talpbetétet visel, annak igen is meg kell válogatni, hogy milyen cipőt vásárol. Itt fontos, hogy a talpbetét ne csúszkáljon a cipőben, úgy álljon, ahogy kell, és ami a legfontosabb, hogy beleférjen a lábbelibe. A cipőnek, pedig jól kell tartania a lábat.

Ha pedig sportcipőt keresünk, akkor ne sajnáljuk rá a pénzt és a sportnak megfelelő cipőt vásároljunk. Hiszen, itt komoly sérüléseket is szenvedhetünk, ha nem megfelelő a cipellőnk. Figyeljünk a praktikusságra és a védelemre, ezért ne a szín, stílus alapján válaszunk. Na de most nézzük meg, mire kell odafigyelni a vásárlásnál:

Megfelelő méret

A legfontosabb, hogy megtaláljuk a megfelelő méretű cipőt. A lábunk lemérése után, próbáljuk fel a kiválasztott darabot és sétáljunk benne. De, ne csak az egyik lábunkra húzzuk fel a cipőt és félig bekötött cipőfűzővel eltipegve a tükörig bólintásunk rá, hanem vegyük fel rendesen mind a két lábunkra, és ahogy az utcán is szoktunk, járkáljunk egy kicsit benne. Fontos, hogy ha nem érezzük kényelmesnek, akkor ne vegyük meg! Számoljunk azzal is, hogy a cipő tágulni fog az idő elteltével. Ha pedig magassarkút vásárolunk, akkor figyeljünk, hogy ne csússzon nagyon előre a lábunk, mert úgy kényelmetlen lesz hosszan viselni.

Cipőtalp

Ellenőrizzük a cipő rugalmasságát is. Nem jó, ha túl kemény a talpa, viszont az sem jó, ha túl puha, inkább válasszuk a középutat. Magassarkúnál figyeljünk oda, hogy a sarka ne inogjon felvételkor, mert akkor, nem fogjuk magunkat biztonságosan érezni a viselésekkor. Ne hordjuk mindig ugyan azt a cipőt, mert akkor a lábunkban lévő izmok megszokják az egyoldalú terhelést. Váltogassuk a sarok méretét, a cipő fazonját, így mindig más-más izom fog működni. És ami még sarkallhat minket a váltócipő beszerzésére, hogy nem kopik el olyan gyorsan a cipőnk, amit viselünk.

Betegségek

Gyakran a cipők elejét szűkre szabják, ezért a nagylábujjunk folyamatosan nyomás alatt van, ami felgyorsítja a bütykök kialakulását. De az elszorított lábujj következménye lehet még, hogy károsodik a lábfejünk, illetve úgynevezett „kalapács ujj” is kialakulhat.

A nem megfelelő lábbeli rengeteg egészségügyi problémát szülhet. Egészségügyi károsodás, torzulást okozhat a lábakon és a gerincen. A magassarkú viselése nagy terhet jelenthet a gerincünknek és a lábainknak. Bütykök jelenhetnek meg, kalapácsujj és Achilles-ínnak rövidülése is következménye lehet a magassarkú viselésének. Természetesen nem akarok senkit elrettenteni a tűsarkúak viselésétől, hiszen minden éremnek két oldala van. A viselése mellett szól, hogy szép izmos lábakat teremt a viselőjének.

Na de most nézzük meg, a másik oldal veszélyeit is. Milyen gondokat rejthet a balerina cipő viselése. Ez sem egészséges, hiszen a vékony talpa végett nagyon gyenge, vagy szinte semmilyen tompítással ütődik a sarkunk a talajhoz. Az ízületek és a csigolyák egymáshoz ütköznek, amely az idő elteltével kopáshoz vezet. Ezek mellett, még számtalan negatív dolgokat rejt magában egy nem megfelelő cipőválasztás.

De akkor, milyen is pontosan egy jó cipő? Bőrből készül, amely biztosítja a megfelelő szellőzést, talpa rugalmas, de nem túl puha, és megfelelően tartja a lábat. Kényelmes és jó minőségű. Természetesen ne feledkezzünk meg a váltócipő használatáról sem és arról, hogy ne szín vagy trend alapján válaszunk.

/Szerző: Kohajda Wentholin Loretta/

/Első két fotó: a szerző saját képe/

Nyár eleji kimerültség – hogyan jöjjek rendbe?

Hosszú, fárasztó tél és eseménydús tavasz után nem véletlenül vagyunk kicsit fáradtabbak, gyengébbek és olykor ingerültebbek. Pedig ilyenkor kell rákapcsolni, kicsit keményebben dolgozni, mielőtt a nyaralás ideje eljönne. Most adok pár tippet, hogy újult energiával indulj a nyárnak.

Hosszabbítsd meg az életed! Íme, öt dolog!

A Harvardi Egyetem kutatói közöltek egy mindenre kiterjedő tanulmányt, melyből kiderült a hosszabb élet öt kulcsa. A szakemberek szerint ezzel az öt szabállyal, évekkel is tovább élhetünk. Íme...

Most mit is akartam csinálni? Avagy: agytápláló ételek

Első körben talán furcsán hangzik, hogy az étkezésünkkel tehetünk a feledékenységünk ellen, pedig valóban megállapítható, hogy egyes tápanyagok hatására javul az agyi vérkeringés, a memória, a koncentrálóképességünk. A memória is befolyásolható az életmódunkkal, az elfogyasztott élelmiszereinkkel.

Te sem tudsz aludni?

Hullafáradtan ágynak esel. Csend, nyugalom, kényelem, gyerekeket is ágyba varázsoltad, végre pihenés! - gondolod. Már elszámoltál százig, ám valamiért mégis a plafont bámulod, nem tudsz aludni, ha mégis óránként felriadsz, folyton az időt nézed,másnap pedig alig bírsz kikelni az ágyból. Ismerős?

30 napig napi 3 liter víz kihívás

Nagyszabású kihívás indul, mindenkit várnak, aki szeretne egészségesebben élni.A kihívás neve: Idd magad egészségesre!
A célja pedig, hogy a résztvevők 30 napon keresztül napi 3 liter vizet igyanak.