Menü

5 egyszerű tipp az egészséges irodai táplálkozáshoz

Reggeli kapkodás, napkezdő meeting, e-mailek, üzleti találkozó, újabb céges megbeszélés, rohanás… Ha neked is ismerős a helyzet, akkor biztosan szembesültél már azzal a problémával, hogy a pörgős mindennapok során nemhogy egészségesen táplálkozni, de általában pár egészségtelen falatot bekapni sincs idő. Íme, pár egyszerű, életmódváltóknak kötelező tipp, amivel nem csak időt spórolhatsz, de az egészségedért is tehetsz, ha irodai étkezésről van szó!

Reggelizz, mint egy császár…

A napindító kapkodásban általában kimarad a legfontosabb étkezés, a reggeli, pedig ennek következményeitől egész nap szenvedhetünk. A reggeli nem csak a vércukorszint stabilizálásában, a napi energiaszükséglet biztosításában, de az anyagcsere helyes működésében is kulcsszerepet játszik. A nehézkes koncentráció, émelygés, ingerültség és egyéb jólismert tünetek mind megelőzhetőek lennének, ha csak egy kicsit odafigyelnénk. Az irodában is ehetünk egészséges és laktató finomságokat, mint például a zabkása, a gyümölcssaláta, egy kis túró vagy granola. Ha picit több időnk van, akkor még otthon elkészíthetünk egy fehérjével dúsított palacsintát, teljes kiőrlésű pirítóst avokádóval és főtt vagy buggyantott tojással. Ha az irodába beesve máris rohannunk kell egy megbeszélésre, akkor dobjunk össze otthon egy smoothie-t, amit kávéstermoszba töltve a meeting alatt vagy a munkába való bejutás ideje alatt is elkortyolhatunk.

Az a fránya koffein

A kávé hatásairól megoszlanak a vélemények, de az biztos, hogy a túlzott fogyasztása nem túl szerencsés. Ha a reggeli fekete nélkül nehezen indul a nap, megpróbálhatunk más, egészségesebb alternatívákra váltani. Kortyolgassunk élénkítő teát vagy válasszunk inkább egy turmixot, gyümölcslevet –hisz lehet, hogy a fáradtságunk oka az ingadozó vércukorszintünk.

Ebédet otthonról

A nagyobb lakberendezési áruházak kínálatában évről-évre egyre mutatósabb és praktikusabb éthordókat, uzsonnás dobozokat találunk, melyek tökéletesek az előző nap otthon elkészített étel szállítására. Ez a legjobb megoldás, hiszen így pontosan tudjuk, mi került a tányérunkra. Ha nincs időnk több fogásos menüsort készíteni, akkor szavazzunk a salátára, melyet tojással, lazaccal, sült és grillezett csirkemellel, sajtokkal, de még tofuval is színesíthetünk a változatosság kedvéért.

A pizzán túl – Már egészségeset is lehet rendelni

Az elmúlt években egyre több ételszállító cég kínál egészséges menüt. A teljes kiőrlésű tésztával készült pizza mellett már szénhidrátcsökkentett menüt és egyéb különlegességeket is találhatunk. Ha viszont nem adtuk le előre a heti rendelést és a futárra sincs kedvünk várni, akkor a POLCZ tartós ételei remek vésztartaléknak bizonyulnak. Adalék-, tartósítószer-, hozzáadott cukor- és tejtermékmentes különlegességek, melyeken minden összetevő és tápérték fel van tüntetve. Előre betárazhatunk belőlük pár üveggel, azon sem kell stresszelnünk, hogy eltűnik az ebédünk az irodai hűtőből, mert hűtés nélkül elállnak. Akártarthatjuk a saját fiókunkban is. Nem mellesleg újrahasznosítható csomagolásuk a környezetet is kíméli.

Egészséges nasik

Ha délután semmiképp nem tudunk lemondani a nassolásról, együnk egy almát, banánt vagy tartsunk a fiókunkban pár szelet 100% gyümölcsből készült aszalt gyümölcsszeletet vagy cukor nélkül készült vegán zabkekszet, esetleg magvakat.

A fenti tippek megfogadásával nem csak az egészségünkért és a jó közérzetért tehetünk, de a nyári bikinibody elérése is könnyebbé válik!

/Fotók forrása: Polcz/

Finomságok gyereknapra

Minden nap szeretjük, etetjük, neveljük, óvjuk, féltjük, kényeztetjük csemetéinket, s igyekszünk mindig fogukra valót az asztalra varázsolni, de gyereknap igazán különleges alkalom arra, hogy valami finomsággal tegyünk a kicsik-nagyok kedvére! Készítsünk nekik valami kényeztetőt!

Öt dolog, amiért érdemes epret fogyasztani a szezonban

Az eper már gyerekkorunkban mesebeli finomságként van számon tartva. Tortákban, süteményekben, gyümölcssalátákban gyakran találkozunk vele, de sokan az édessége vagy romlandósága miatt nem fogyasztják. Pedig több haszna van, mint gondolnánk.

A GMO-ról dióhéjban

Ki ne hallott volna már a GMO-ról, főleg annak „káros” hatásairól. De vajon ebből mi igaz és mi nem?

Most mit is akartam csinálni? Avagy: agytápláló ételek

Első körben talán furcsán hangzik, hogy az étkezésünkkel tehetünk a feledékenységünk ellen, pedig valóban megállapítható, hogy egyes tápanyagok hatására javul az agyi vérkeringés, a memória, a koncentrálóképességünk. A memória is befolyásolható az életmódunkkal, az elfogyasztott élelmiszereinkkel.

Szejtán, házilag!

Ha nem vágyunk éppen a húsra, jó alternatíva lehet a fehérjepótlásra a búzahús. Amellett, hogy olcsóbb, mint a hús, ráadásul gyorsan készen van és már önmagában is lehet ízesíteni. Egy finom körettel, isteni vacsora lesz belőle! Hóvége közeledtével különösen ajánlott!