Menü

5 egyszerű tipp az egészséges irodai táplálkozáshoz

Reggeli kapkodás, napkezdő meeting, e-mailek, üzleti találkozó, újabb céges megbeszélés, rohanás… Ha neked is ismerős a helyzet, akkor biztosan szembesültél már azzal a problémával, hogy a pörgős mindennapok során nemhogy egészségesen táplálkozni, de általában pár egészségtelen falatot bekapni sincs idő. Íme, pár egyszerű, életmódváltóknak kötelező tipp, amivel nem csak időt spórolhatsz, de az egészségedért is tehetsz, ha irodai étkezésről van szó!

Reggelizz, mint egy császár…

A napindító kapkodásban általában kimarad a legfontosabb étkezés, a reggeli, pedig ennek következményeitől egész nap szenvedhetünk. A reggeli nem csak a vércukorszint stabilizálásában, a napi energiaszükséglet biztosításában, de az anyagcsere helyes működésében is kulcsszerepet játszik. A nehézkes koncentráció, émelygés, ingerültség és egyéb jólismert tünetek mind megelőzhetőek lennének, ha csak egy kicsit odafigyelnénk. Az irodában is ehetünk egészséges és laktató finomságokat, mint például a zabkása, a gyümölcssaláta, egy kis túró vagy granola. Ha picit több időnk van, akkor még otthon elkészíthetünk egy fehérjével dúsított palacsintát, teljes kiőrlésű pirítóst avokádóval és főtt vagy buggyantott tojással. Ha az irodába beesve máris rohannunk kell egy megbeszélésre, akkor dobjunk össze otthon egy smoothie-t, amit kávéstermoszba töltve a meeting alatt vagy a munkába való bejutás ideje alatt is elkortyolhatunk.

Az a fránya koffein

A kávé hatásairól megoszlanak a vélemények, de az biztos, hogy a túlzott fogyasztása nem túl szerencsés. Ha a reggeli fekete nélkül nehezen indul a nap, megpróbálhatunk más, egészségesebb alternatívákra váltani. Kortyolgassunk élénkítő teát vagy válasszunk inkább egy turmixot, gyümölcslevet –hisz lehet, hogy a fáradtságunk oka az ingadozó vércukorszintünk.

Ebédet otthonról

A nagyobb lakberendezési áruházak kínálatában évről-évre egyre mutatósabb és praktikusabb éthordókat, uzsonnás dobozokat találunk, melyek tökéletesek az előző nap otthon elkészített étel szállítására. Ez a legjobb megoldás, hiszen így pontosan tudjuk, mi került a tányérunkra. Ha nincs időnk több fogásos menüsort készíteni, akkor szavazzunk a salátára, melyet tojással, lazaccal, sült és grillezett csirkemellel, sajtokkal, de még tofuval is színesíthetünk a változatosság kedvéért.

A pizzán túl – Már egészségeset is lehet rendelni

Az elmúlt években egyre több ételszállító cég kínál egészséges menüt. A teljes kiőrlésű tésztával készült pizza mellett már szénhidrátcsökkentett menüt és egyéb különlegességeket is találhatunk. Ha viszont nem adtuk le előre a heti rendelést és a futárra sincs kedvünk várni, akkor a POLCZ tartós ételei remek vésztartaléknak bizonyulnak. Adalék-, tartósítószer-, hozzáadott cukor- és tejtermékmentes különlegességek, melyeken minden összetevő és tápérték fel van tüntetve. Előre betárazhatunk belőlük pár üveggel, azon sem kell stresszelnünk, hogy eltűnik az ebédünk az irodai hűtőből, mert hűtés nélkül elállnak. Akártarthatjuk a saját fiókunkban is. Nem mellesleg újrahasznosítható csomagolásuk a környezetet is kíméli.

Egészséges nasik

Ha délután semmiképp nem tudunk lemondani a nassolásról, együnk egy almát, banánt vagy tartsunk a fiókunkban pár szelet 100% gyümölcsből készült aszalt gyümölcsszeletet vagy cukor nélkül készült vegán zabkekszet, esetleg magvakat.

A fenti tippek megfogadásával nem csak az egészségünkért és a jó közérzetért tehetünk, de a nyári bikinibody elérése is könnyebbé válik!

/Fotók forrása: Polcz/

Levesek – amelyek lehetnének népszerűbbek

Egyes kultúrákban levest enni sem szokás. A franciák például leginkább valami könnyű salátát esznek előétel gyanánt. Mi viszont élünk-halunk az ízletes levesekért, sőt, újabb és újabb variációkat találunk ki, amelyeket elkészíthetünk. Pedig vannak hagyományos levesek, melyek a megérdemeltnél kisebb figyelmet kapnak. Belőlük láthatunk egy rövidebb összeállítást.

Betegek világnapja: sok népbetegség megelőzhető lenne helyes korai táplálással

Magyarországon a diabétesz, az elhízás és a kardiovaszkuláris betegségek is egyre többeknek okoznak problémát, pedig a népbetegségek megelőzésért mi magunk tehetünk a legtöbbet. Immunrendszerünknek fontos szerepe van többek között a betegségek elkerülésében és egészségünk megőrzésében, ezért érdemes kiemelt figyelmet fordítani védekezőképességünk megerősítésére. 1993 óta február 11-én tartják a betegek világnapját, amelynek alkalmából az Első 1000 Nap elnevezésű egészségügyi tájékoztató kampány szakemberei a betegségmegelőzés és a kisgyermekkori immun erősítés fontosságára hívták fel a figyelmet.

Harcra és a vászonra született

Az Alita, James Cameron (Titanic, Avatar) és Robert Rodriguez (Sin City, Spy kids) szerelemgyereke ellentmondás nem tűrően rúgja be a mozik ajtaját és hódítja meg a sci-fi rajongók széles tömegét. Remek japán manga alapsztori, kiváló technikai repertoár és látvány, látvány, látvány. Lássuk a részleteket.

Egyetem helyett – mi lesz veled a középiskola után?

Többféle lehetőségünk is van, hogy mit kezdjünk magunkkal a középiskola után. Az egyetem és a főiskola kézenfekvő megoldások, hiszen annyi a reklám körülötte. Ad neked még egy kis időt szabadon, hogy a fiatalságod élvezd, és tanulj, nemcsak szakmát, hanem az életet is. De nem ez az egyetlen lehetőséged.

Stevia a diétázók kedvenc édesítőszere

A stevia egy nullkalóriás, természetes élelmiszer, ami hazánkban is nagyon elterjedt. A fogyókúra idejében hatalmas megerőltetést okozna, ha ki kellene teljesen iktatni az édes ízt. A következőkben be szeretném mutatni ezt a sokunk által kedvelt különleges növényt.