Menü

Alternatív hozzávalók a konyhában

Próbálunk egészségesen étkezni, de mindenki emberből van, sokszor jól esik egy keksz, sütemény vagy valamilyen édesség. Ekkor jön a probléma, hogy ha otthon szeretnénk elkészíteni ezeket, a legalapvetőbb hozzávalók a liszt, cukor és tej nem feltétlen passzolnak a diétába. Ilyenkor sem kell kétségbe esni, hiszen ezeket az alapvető hozzávalókat is könnyedén helyettesíthetjük. Természetesen,aki érzékeny ezek valamelyikére, nehezebb dolga van.

A fehér liszt helyett használható például Graham liszt, teljes kiőrlésű liszt, teljes kiőrlésű rozsliszt, zabliszt, szénhidrátcsökkentett lisztek vagy maglisztek. Ugye, mennyi lehetőség? Mindegyikkel találunk bőségesen recepteket. Alapvetően ezeknek a fogyasztását sem szabad túlzásba vinni, viszont több dolog miatt is érdemes ezeket használni a fehér liszt helyett. Magasabb a rosttartalmuk, ebből kifolyólag pedig jobban eltelítenek és később leszünk éhesek, javítják az emésztést, lassabban szívódnak fel és kevésbé kívánjuk utána az édességet.

A másik nagy ellenség a cukor. Bár sok tévhit kering a cukor körül és valójában nem olyan ördögi, mint ahogyan beállítják, nem érdemes belőle sokat fogyasztani. Helyette használhatunk steviát, ami nemcsak, hogy nagyszerű alternatíva, de erős gyulladás- és vérnyomáscsökkentő hatású is. De ott van például a nyírfacukor, vagy másnéven xilit, amit nyírfakéregből vagy kukoricarostból vonnak ki. Ennél vigyázzunk, nehogy sokat használjunk belőle, mivel bár állagra és kinézetre is nagyon hasonlít a hagyományos kristálycukorra, jobban édesít. Főzéshez és sütéshez tökéletes, azonban élesztős tésztákhoz nem használható. Más természetes megoldás lehet még a juharszirup, agávé vagy a méz, ezek teába kifejezetten jók.

A tej sokaknál puffadást vált ki, még akkor is, ha nem laktózérzékenyek. A hagyományos tejek helyett használhatunk gabonatejeket, mint például a szójatej, kölesital, tönkölyital, rizstej, vagy zabtej. Kedvünkre válogathatunk, kinek melyik ízvilág tetszik. Persze lehetőség van magtejeket is használni, ezeket olajos magvak őrleményéből készítik víz és édesítőszerek felhasználásával. Készülhet dióból, szezámmagból, kesudióból, mandulából vagy napraforgómagból.

Kerékpározás, mint sport? Miért ne?

Ha sportról van szó, sokan ellenállóak lesznek. Nem minden mozgásforma izgalmas és szórakoztató, és a legtöbb nem is könnyű. De minden sportnak van haszna, ami miatt érdemes kipróbálni. Ez a kerékpározással is így van.

Pillangó hadművelet 2.0-3. Számok és mozgás

A mai bejegyzésben arról lesz szó, hogy milyen számszerű célokat tűztem ki magamnak az életmódváltásom során. Illetve, hogy hogyan állok neki a mozgásnak a régi rossz iskolai emlékek után…

Életmódváltás buktatókkal - semmi baj, megyünk tovább

Akinek nem ismeretlen fogalom a diéta, életmódváltás, akinek voltak már kitűzött célok az életében, aki elindult már valaha is az önmegvalósítás útján, az pontosan tudja, hogy ez a göröngyös út tele van buktatókkal, és bizony meg is botlunk időnként. Azt gondolod, ezért lelkiismeret furdalást kell érezned? Elmondom neked, hogy egyáltalán nem!

Nyár eleji kimerültség – hogyan jöjjek rendbe?

Hosszú, fárasztó tél és eseménydús tavasz után nem véletlenül vagyunk kicsit fáradtabbak, gyengébbek és olykor ingerültebbek. Pedig ilyenkor kell rákapcsolni, kicsit keményebben dolgozni, mielőtt a nyaralás ideje eljönne. Most adok pár tippet, hogy újult energiával indulj a nyárnak.

Hosszabbítsd meg az életed! Íme, öt dolog!

A Harvardi Egyetem kutatói közöltek egy mindenre kiterjedő tanulmányt, melyből kiderült a hosszabb élet öt kulcsa. A szakemberek szerint ezzel az öt szabállyal, évekkel is tovább élhetünk. Íme...