Menü

Alternatív hozzávalók a konyhában

Próbálunk egészségesen étkezni, de mindenki emberből van, sokszor jól esik egy keksz, sütemény vagy valamilyen édesség. Ekkor jön a probléma, hogy ha otthon szeretnénk elkészíteni ezeket, a legalapvetőbb hozzávalók a liszt, cukor és tej nem feltétlen passzolnak a diétába. Ilyenkor sem kell kétségbe esni, hiszen ezeket az alapvető hozzávalókat is könnyedén helyettesíthetjük. Természetesen,aki érzékeny ezek valamelyikére, nehezebb dolga van.

A fehér liszt helyett használható például Graham liszt, teljes kiőrlésű liszt, teljes kiőrlésű rozsliszt, zabliszt, szénhidrátcsökkentett lisztek vagy maglisztek. Ugye, mennyi lehetőség? Mindegyikkel találunk bőségesen recepteket. Alapvetően ezeknek a fogyasztását sem szabad túlzásba vinni, viszont több dolog miatt is érdemes ezeket használni a fehér liszt helyett. Magasabb a rosttartalmuk, ebből kifolyólag pedig jobban eltelítenek és később leszünk éhesek, javítják az emésztést, lassabban szívódnak fel és kevésbé kívánjuk utána az édességet.

A másik nagy ellenség a cukor. Bár sok tévhit kering a cukor körül és valójában nem olyan ördögi, mint ahogyan beállítják, nem érdemes belőle sokat fogyasztani. Helyette használhatunk steviát, ami nemcsak, hogy nagyszerű alternatíva, de erős gyulladás- és vérnyomáscsökkentő hatású is. De ott van például a nyírfacukor, vagy másnéven xilit, amit nyírfakéregből vagy kukoricarostból vonnak ki. Ennél vigyázzunk, nehogy sokat használjunk belőle, mivel bár állagra és kinézetre is nagyon hasonlít a hagyományos kristálycukorra, jobban édesít. Főzéshez és sütéshez tökéletes, azonban élesztős tésztákhoz nem használható. Más természetes megoldás lehet még a juharszirup, agávé vagy a méz, ezek teába kifejezetten jók.

A tej sokaknál puffadást vált ki, még akkor is, ha nem laktózérzékenyek. A hagyományos tejek helyett használhatunk gabonatejeket, mint például a szójatej, kölesital, tönkölyital, rizstej, vagy zabtej. Kedvünkre válogathatunk, kinek melyik ízvilág tetszik. Persze lehetőség van magtejeket is használni, ezeket olajos magvak őrleményéből készítik víz és édesítőszerek felhasználásával. Készülhet dióból, szezámmagból, kesudióból, mandulából vagy napraforgómagból.

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Nem olvasunk (eleget)

Mit olvastál utoljára és mikor? Irány a könyvtár!

Tippek egészséges életmódváltáshoz

Szeretnél változtatni az életmódodon, de azt sem tudod, hol kezdd el? Ezért inkább bele sem vágsz, csak mindig halogatod? Pedig szó sincs róla, hogy a dolog hatalmas erőfeszítést kívánna! A következő tanácsok hasznosak lehetnek számodra egy boldogságban gazdag élet kiteljesedéséhez.

Ünnepek utáni depresszió

Talán hónapokkal, hetekkel előtte lázban égünk, készülődünk rá. Amilyen csillogóak az ünnepek, sokaknál olyan szürkék az utánuk következő hétköznapok. De mi az oka ennek az érzésnek, miért érezzük magunkat rosszabbul karácsony és szilveszter után?