Menü

Lepd meg a párod férfi tortával!

A férfiak nem annyira édesszájúak, mint mi, nők. Persze akadnak kivételek és nagy klasszikus torták, amelyeknek nehéz ellenállni, de azért ha választhatnak egy nagy steak és egy szelet dobostorta között, akkor azt hiszem, a torta veszítene!

Én is születésnappal küzdöttem, és mivel az akkori párom nyári születésű volt, így teljesen kizárt volt, hogy én begyújtom a gáztűzhelyet! Szóval kicsit elgondolkodtam és keresgéltem. Akkor találtam egy online receptes oldalon egy sós tortát, annak a krémje úgy emlékszem, hogy körözött volt. Talán egy félkilós kenyér volt a piskóta, de ebben már nem vagyok biztos. Én tovább fejlesztettem: a piskóta helyettesítésére a tartós „kocka kenyér” a megoldás, a krémet pedig tubusos sajtkrémmel oldottam meg. Tulajdonképpen tehát nem más a férfi torta, mint egy nagy szendvics, amit az tesz különlegessé és ünnepivé, alkalmivá, ahogy díszítjük!

A saját férfi torta receptem következik. Ez húsmentes, tofuval készült. Azonban lehet sonkával, kolbásszal, szalámival, pirított baconnal is készíteni, attól függően a párunk mit szeret! 4 főre elegendő ez a mennyiség, egy kisebb torta lesz belőle.

Hozzávalók: 500 g toast kenyér, 4 tubus (4x100 g) krémsajt, 150 g saláta keverék, 1 kis csomag zöld olajbogyó (paprikával töltött), 1 csomag reszelt sajt parmezán (40 g), 1 csomag (180 g) chili paprikás tofu, 1 kaliforniai paprika, fél fej lilahagyma, fél kígyóuborka, 1 csomag teavaj vagy margarin, fűszerek (bazsalikom, bors, fokhagyma granulátum).

Elsőnek minden zöldséget daraboljunk fel, ha tofuval készítjük azt is, ha húsfélékkel , akkor azokat is.

Majd következik a „piskóta lap”, egy nagy evőkanál vajat vagy margarint olvasszunk meg mikróban , vagy tűzhelyen. 4 toast kenyeret tegyünk egymás mellé úgy, hogy egy nagy négyzetet kapjunk. Ahol a kenyerek érintkeznek egymással, ott kenjük meg azokat a széleket vékonyan folyékony vajjal, majd tegyük a szeleteket úgy egymásra, hogy fedjék kicsit egymást, majd tiszta nyújtófával nyújtsuk ki az egész lapot, így a vajas részeken a kenyerek egymáshoz ragadnak és egy nagy vékonyabb kenyér lap lesz belőlük. Ezt követően egy kistányért tegyünk a lapra és vágjuk körbe. Én ebből három réteget készítettem.

Jöhet a torta összerakása. A lapokat tegyük egy nagy, lapos tányérra. Az első rétegre kenjünk krémsajtot. Erre jöhet a tofu ( vagy sonka/kolbász/bacon) és a kockázott pritamin paprika. A második lapra a krémsajt után, én, saláta keveréket és reszelt parmezánt tettem. De jöhet e helyett még egy réteg hús és tetszőleges aprított zöldség. Majd a harmadik lap lett torta teteje. Végül bevontam az egész tortát krémsajttal.

Díszítésként azokat a darabokat használtam a kenyérből, amiket levágtam. Kis hasábokat vágtam belőlük illetve még két szelet kenyeret daraboltam fel hasáfbokra, és kevés vajon megpirítottam őket minden oldalról. Az utolsó pillanatban meghintettem a kenyérhasábokat bazsalikommal, feketeborssal és fokhagyma granulátummal. Ha rákerültek a fűszerek, akkor gyorsan vegyük le a gázról, mert könnyen megéghetnek. Mikor kicsit kihűltek a hasábok, akkor ezekkel raktam körbe a tortát. A tetejére kerültek az uborka szeletek, a lilahagyma, az olajbogyókat fokpiszkálókra szúrva rögzítettem. Az egészet megszórtam a maradék parmezánnal. Ha marad ki zöldség, akkor keverjük össze zöldsalátának és kínáljuk a torta mellé.

A kimaradt kenyeret összeaprítva, felhasználhatjuk krutonnak levesbe.

De bárhogyan máshogy is díszíthetjük, a krémsajtot akár habzsákba is tölthetjük. A torta peremét akár magvakkal ( pl.: tört pisztácia, tökmag, szezámmag, lenmag) is beboríthatjuk, vagy reszelt sajttal. A tortánkat díszíthetjük felvágottból készült rózsákkal vagy, retekből is vághatunk rá virágokat. Paradicsomból, vagy répából is szép virágokat lehet készíteni.

Ajánlom, hogy próbáljátok ki! Egy jól behűtött sörrel garantáltan sikeres! Az én párom imádta. Mivel a férfiak általában nagyobb fizikai aktivitásnak vannak kitéve, így az étrendjükbe beleférhet. Abban viszont biztosak lehettek, hogy nagyon jól fog esni nekik az érzés, hogy valami különlegeset próbáltatok ki, hogy a kedvükben járjatok!

/Fotó: a szerző saját képei/

5 jó tanács az irodai ülőmunka egészségkárosító hatása ellen

Bár az állómunkánál kényelmesebbnek tűnhet, a folyamatos ülőmunka közel sem veszélytelenebb az egészségünkre nézve.

A válásról

Napjaink legkényesebb témája, és egyben egyre növekvő problémája lett a válás, amelyre lassan olyan természetesen gondolunk, mintha csak bárkivel megtörténne. De miért van ez, és miért nem próbáljuk elkerülni?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

Ingerültség – mondj rá nemet!

Az őszi időszak sem kevésbé stresszes, mint a téli, a tavaszi vagy a nyári. Főleg azoknak, akik nem szeretik az időjárás szélsőséges változásait, a hirtelen nagy terheket, nehezen birkóznak meg a változó szokásokkal vagy a rövidülő napokkal. De bármilyen évszak is legyen, fontos, hogy az ingerültségünket ne vezessük le másokon, és a saját feszültségünk ne legyen a kapcsolataink romboló tényezője.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.