Menü

4+1 tipp, ami segít, ha rossz a kedved!

Tavasz van, talán már túl vagyunk a tavaszi fáradtságon. Mégis könnyen előfordulhat, hogy a jó idő ellenére, vagy éppen az ezzel járó sok feladat miatt az érzelmi ellenálló képességünk néha felmondja a szolgálatot. Vagy csak úgy, egyszerűen rossz kedvünk van, mert valaki rosszul szólt hozzánk a munkahelyünkön, vagy; mert jön a vizsgaidőszak és bent kell tanulnunk a könyvtárban; a kutyusunk mindig követelőzve nyüszög; a mosógépünk valamiért ereszteni kezdett és elárasztotta a fürdőszobát. Ezek triviális példák. De néha, apróságok miatt is elegünk lehet mindenből, hiszen az élet önmagában is bizonyos stresszel jár. Ez asztrológiai szempontból is olyan időszak, amikor sokan idegesek és frusztráltak. Kisebb kellemetlenségek miatt, vagy nagyobb belső átalakulások okán.

Mit tehetünk, ha rossz a kedvünk? A legfontosabb, hogy vedd észre! Álljunk meg egy pillanatra a hétköznapok rohanásában és mondjuk ki magunkban: „Rossz a kedvem, nem vagyok jól!” Minden megoldás a felismeréssel kezdődik. Van mikor nyilvánvaló, de van, hogy pl. a szeretteink veszik észre rajtunk. Ha ezzel megvagy, akkor jöhetnek a tippek, sorban.

1/ Rázzuk fel magunkat, határolódjunk el!

Sokszor halljuk, hogy a mozgás nagyon jót tesz, boldogsághormont termel és megnyugtat! Azonban, nem mindig van időnk, arra hogy elmenjünk futni egyet. Mondjuk, ha a kollégánk vagy felettesünk miatt leszünk ingerültek, a munkaidőnk elején. Viszont kimehetünk a mosdóba és végezhetünk pár gyakorlatot. Legyen ez pár hajolás vagy guggolás, esetleg érintsük össze az ellentétes könyökünk és térdünket párszor. Ez a mosdófülkében is kivitelezhető és levezeti a feszültséget! Figyeld meg, lihegni fogsz, és nem leszel ideges! Annyi történik, hogy kibillented magad az adott helyzetből. Sokszor lebecsüljük ennek a jelentőségét, és elraktározzuk magunkban a feszültséget, ez azonban, józan paraszti ésszel se hangzik túl jó megoldásnak! Csak fortyogunk magunkban tovább, mert még a helyzet uralkodik felettünk. Benne vagyunk. Távolodj kicsit el a problémától! Egy másik jó megoldás: a nevetés! Én gyakran kinevetem magam, ha apróságokon felhúzva taszítanám magam „rosszkedv spirálba”. Vagy, ha érzem, hogy rossz a kedvem, akkor megnézek egy stand up fellépést az interneten. A nevetés elvonja a figyelmem, ezáltal kiszabadulok a helyzetből.

2/ Nézd másik szemszögből!

Ha egy ember miatt vagy ideges, akkor jó, ha tudatosítod magadban, hogy a legtöbb embernek önmaga a legfontosabb! Mindegy mennyire szeret téged, vagy te őt! Egyedül születünk és túl kell élnünk, sokszor tudatalatti szinteken ez motivál minket. Akármennyire is rémesen hangzik: neked is valószínűleg sokkal fontosabb, ha mondjuk, lüktet a fájdalom a hasadban, mint a kollégád lelkivilága. Gondold át a helyzetet a másik szemszögéből is, nem mondom, hogy ettől indokolt lesz egy rossz reakció, de megérhetővé válhat és rájöhetünk, hogy nem miattunk van!

3/ Gondold át, tudatosíts és állítsd meg a rossz érzések elhatalmasodását!

Az életed irányítója: te vagy! Fontos lesz ez a mostani konfliktus évek múlva? Megéri rá sok időt pocsékolni az életedből? Vagy lehet, hogy gyorsan átgondolva túl is léphetnél rajta, és lehetnél a rágódás helyett, mondjuk boldog és elégedett? Néha, kicsit lebecsüljük a ráhatásunkat az életünkre. Én egyre kevésbé adok hatalmat másoknak és tőlem független történéseknek, mert inkább szeretném jól érezni magam! Abban, több lehetőséget látok! Sokkal könnyebb egy kisebb rossz pillanattal megküzdeni, mint egy önsajnálattól feldagadt rossz hangulatot kezelni. Fontos, hogy átéljük az érzéseinket, de ne hagyjuk, hogy túlnőjenek a „hatáskörünkön”. Egyébként is sokkal jobb társaság egy jókedvű ember, mint egy zsörtölődő vagy kedvetlen.

4/ Lépj ki a rossz érzésből és bocsáss meg!

Ha tudatosítottad a problémákat, a szereplők helyzetét is kielemezted, akkor, már csak annyi van hátra, hogy átgondolva a dolgot lezárd magadban. Bocsáss meg magadnak (!), és ha volt több szereplő, akkor nekik is. Ha legközelebb megint egy adott személlyel kerülsz konfliktusba, akkor nem segít semmit, ha ismételten ráolvasod a hibáit! Magunkra visszanézve hajlamosak vagyunk haragudni, hogy időt pocsékoltál, nem jól mérted fel a helyzetet, túlzottan befolyásolt ez a dolog… stb., de akkor azt gondoltuk helyesnek, utólag könnyű okosnak lenni. Szóval magunkat se korholjuk!

+1 Ne reagálj azonnal, érzelemből!

Ha megteheted, hogy nem azonnal kell válaszolnod, akkor halaszd el akkorra, mikor megnyugszol! Pl. ha chaten veszel össze valakivel, vagy bosszant fel valaki. Vagy levelezés közben történik mindez. Néha, még telefonálás közben is okosabb kinyomni a telefont és nem kommunikálni, mint hagyni, hogy elöntsön a harag, vagy a kétségbeesés és olyanokat mondj, amelyekkel nagy kárt okozhatsz egy számodra fontos kapcsolatban. Ez persze leginkább egy személyes kapcsolatnál működik, a felettesed talán nem lenne annyira elnéző! Ne feledd az öregek bölcsességét: aludj rá egyet!

Ha, ebből a cikkből csak annyi marad meg, hogy lépj ki a negatív érzésből és nézz rá más szemszögből, akkor szerintem már ez is nagyon sokat segít. Mert , már nem áldozata leszel valaminek, hanem a szemlélője. Ebből a helyzetből pedig több a cselekvési lehetőséged! Persze, én arra bíztatlak, hogy használd az összes tippet! Kipróbáltak és sok embernek segítettek már!

Mikuláshúzás? Igen!

Közeledik a december, és vele együtt az advent, a mikulás és a karácsony is. Felső tagozatban és talán még középiskolában is ez az egymás közti ajándékozás időszaka. Ideje tehát kitalálni, mit készíts a másiknak. De ha nálatok még nem szokás az, hogy neveket húztok ki, és annak adtok ajándékot, akkor most néhány pozitívumát feltárom előttetek, hátha kedvet kaptok hozzá.

A nemet mondás gyümölcse

Akaratunk érvényesítése azért fontos, mert a boldogságunk abban az útban rejlik, amit bejárunk életünk során. Vannak balra, jobbra kanyarok, stop táblák, amelyek döntések sorozatát jelentik számunkra. Minden embernek van egy itt és mostja, ehhez a belső hangokra való figyelés elengedhetetlen szerepet játszik. Ha mindig a külvilágnak akarunk megfelelni, nem engedjük önmagunkat érvényesíteni, akkor falakba ütközünk. Az elkövetkezendőkben számos tippet kaphatsz arra, hogyan erősítsd magad és ezáltal a jövőben könnyebben tudj nemet mondani.

Túl sokszor kérsz elnézést?

Mindannyian ismerünk olyan embereket, akik túl sokszor kérnek elnézést. De vajon mi is egy vagyunk-e a sok közül?

A sírás biológiája – 2. rész - Tippek

Habár a sírás sokaknak egy elkeserítő, esetleg szégyellnivaló téma, mégis léteznek olyan aspektusok, amelyek felől ezt is érdemes megközelíteni. Például, hogy hogyan érdemes kontrollálni. Tippek következnek.

Mit is nevezünk EQ-nak?

Az EQ, vagyis érzelmi intelligencia az IQ későn felfedezett része. Általában, aki szuper intelligens, az az érzelmeit is helyén tudja kezelni. Hogyha egy ember felhalmozott lexikális tudással rendelkezik, viszont szociális kapcsolataiban nem korrekt, a konfliktusokat sem tudja jól kezelni, akkor kiegyensúlyozatlanná válik. A boldog élethez 20 százalék IQ és 80 százalék EQ szükséges.