Menü

A testmozgás 6 meglepő előnye

A testmozgás előnyeiről szinte mindenkinek eszébe jut, hogy fittebbek leszünk tőle, javítja a vérkeringést, elősegíti a súlycsökkenést vagy éppen csökkenti a magas vérnyomást. Azonban van néhány meglepő előnye is a sportnak, amit már kevesebben ismernek. Nézzünk meg, ezek közül néhányat, a teljesség igénye nélkül.

Késlelteti az öregedést

Kinek ne fordult volna már meg a fejében, hogy milyen jó lenne örökre fiatalnak maradni. Bár, sajnos ez egyelőre nem lehetséges, az öregedést késleltethetjük rendszeres testmozgással. A memória és a logika javulása a mentális leépülés ellen hat, a szív és a belső szervek izmainak erősödése, pedig a testet tartja fiatalabb formában.

Segít az ízületi gyulladáson

Bár kicsit ellentmondásosan hangzik, valóban sokat javít az ízületi gyulladásban szenvedők hétköznapjain a rendszer testmozgás. A mozgás hatására nem csak az izmok, hanem az ízületek is megerősödnek, ezáltal pedig enyhül a merevségük és az ebből fakadó fájdalom.

Alvásproblémákra is kiváló

Mivel a test edzése oldja a stresszt és a feszültséget, emellett pedig a hát- és egyéb izom eredetű fájdalmakon is segít, nagy mértékben javít az alvás minőségén is, arról nem beszélve, hogy sport hatására endorfin szabadul fel, ami a test úgymond saját, természetes fájdalomcsillapítója.

A rák megelőzésében is szerepet játszik

Szinte havonta kínálnak újabbnál újabb csodaszereket a rák ellen, azonban a testmozgás közvetve valóban segít a rák megelőzésében. A rákkal kapcsolatos esetek nagy részénél kiváltó okként szerepel a túlsúly és az anyagcsere helytelen működése, ezeket pedig a legjobban a sporttal tarthatjuk egészséges szinten.

Megelőzi a csontritkulást

Köztudott, hogy a rendszeres mozgás, főleg a futás és a séta erősíti a csontokat. Persze minél hamarabb kezdi el valaki, annál jobb, azonban idősebb korban sem késő bevonni az életünkbe a testmozgást. Nőknél kifejezetten ajánlott, mivel ők fokozottan ki vannak téve a csontritkulás veszélyeinek a változókortól.

Enyhíti az asztma tüneteit

Szintén meglepő lehet, hogy pont az asztma tüneteit enyhíti a sport, azonban a legtöbb sportorvos szerint megfelelő gyógyszerek mellett az asztmások is nyugodtan sportolhatnak, sőt. Általában az úszást javasolják, de mindenképp érdemes a betegnek előbb az orvosával konzultálni.

Így viselkedj edzőteremben!

Kaptál edzéstervet, vettél edzőruházatot, van időd, kialakítottál egyfajta napirendet, esetleg társaságod is lett, - pár barátod vagy barátnőd, aki elkísér-, minden adott egy kiadós edzéshez, figyelsz a megfelelő étrendre, minden megvan! Vagy mégsem?

A fájdalom a barátunk?

Izomláz esetén a „láz” megnevezés az izomzat gyulladását jelenti, s általában edzés másnapján jelentkeznek. Az izomláz nem más, mint a testedzés hatására bekövetkező mikroszkopikus sérülés. Mi a teendőnk vele?

A foci a konyhában kezdődik?

A mai sztárfocisták étrendje szigorú elvekre épül. A sporttáplálkozás fejlődött, a klubok már nemcsak dietetikusokat, hanem “teljesítményséfeket” alkalmaznak, akiknek az a feladatuk, hogy győztes formát és magas teljesítményt segítő fogásokat készítsenek a csapatoknak, s egyre nagyobb figyelmet kapnak a mérkőzések utáni gyulladáscsökkentő ételek is.

Búcsúzz el a jojó-effektustól!

Manapság sokan kezdenek bele pár napos, hetes sanyargató diétába a siker reményében. Viszont mint mindennek, ennek is böjtje van. A gyors, rövid idő alatt elért testsúlycsökkenés nem egészséges a szervezet számára. A lényeg a hosszútávon fenntartható életmód, amiből a jojó-effektust ki kell iktatnunk!

Diéta pasival

Bizonyos kor felett a férfiaknak is lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy jó formában maradjanak, ne hízzanak el. Edzésre és diétára van szükségük, ez persze kényelmetlen nekik, hiszen nem sok kedvük van életmódváltáshoz, szigorú étrendhez. Hogyan segíthetünk nekik?