Menü

A testmozgás 6 meglepő előnye

A testmozgás előnyeiről szinte mindenkinek eszébe jut, hogy fittebbek leszünk tőle, javítja a vérkeringést, elősegíti a súlycsökkenést vagy éppen csökkenti a magas vérnyomást. Azonban van néhány meglepő előnye is a sportnak, amit már kevesebben ismernek. Nézzünk meg, ezek közül néhányat, a teljesség igénye nélkül.

Késlelteti az öregedést

Kinek ne fordult volna már meg a fejében, hogy milyen jó lenne örökre fiatalnak maradni. Bár, sajnos ez egyelőre nem lehetséges, az öregedést késleltethetjük rendszeres testmozgással. A memória és a logika javulása a mentális leépülés ellen hat, a szív és a belső szervek izmainak erősödése, pedig a testet tartja fiatalabb formában.

Segít az ízületi gyulladáson

Bár kicsit ellentmondásosan hangzik, valóban sokat javít az ízületi gyulladásban szenvedők hétköznapjain a rendszer testmozgás. A mozgás hatására nem csak az izmok, hanem az ízületek is megerősödnek, ezáltal pedig enyhül a merevségük és az ebből fakadó fájdalom.

Alvásproblémákra is kiváló

Mivel a test edzése oldja a stresszt és a feszültséget, emellett pedig a hát- és egyéb izom eredetű fájdalmakon is segít, nagy mértékben javít az alvás minőségén is, arról nem beszélve, hogy sport hatására endorfin szabadul fel, ami a test úgymond saját, természetes fájdalomcsillapítója.

A rák megelőzésében is szerepet játszik

Szinte havonta kínálnak újabbnál újabb csodaszereket a rák ellen, azonban a testmozgás közvetve valóban segít a rák megelőzésében. A rákkal kapcsolatos esetek nagy részénél kiváltó okként szerepel a túlsúly és az anyagcsere helytelen működése, ezeket pedig a legjobban a sporttal tarthatjuk egészséges szinten.

Megelőzi a csontritkulást

Köztudott, hogy a rendszeres mozgás, főleg a futás és a séta erősíti a csontokat. Persze minél hamarabb kezdi el valaki, annál jobb, azonban idősebb korban sem késő bevonni az életünkbe a testmozgást. Nőknél kifejezetten ajánlott, mivel ők fokozottan ki vannak téve a csontritkulás veszélyeinek a változókortól.

Enyhíti az asztma tüneteit

Szintén meglepő lehet, hogy pont az asztma tüneteit enyhíti a sport, azonban a legtöbb sportorvos szerint megfelelő gyógyszerek mellett az asztmások is nyugodtan sportolhatnak, sőt. Általában az úszást javasolják, de mindenképp érdemes a betegnek előbb az orvosával konzultálni.

Nem indul a fogyás? Ezért.

Gyakran úgy érezzük, hogy mindent megteszünk a fogyás érdekében, az eredmény mégis várat magára. Az áttörés nem történik meg, a fogyás nem indul be látványosan, a kilók nem olvadnak úgy, ahogy vártuk. Vajon tényleg mindent jól csinálunk? Vegyük nagyító alá a problémát!

Az a bűvös nasidoboz…

Egy zöld műanyagdoboz. Vagy kék. Szögletes, vagy kör alakú. Nem túl kicsi. Tele nasikkal. Finom és üres kalóriák. Érzelmi evés. Stressz evés. Talán többen is szenvedünk néha ettől.. Mit lehet tenni ez ellen?

Nem kerül ennyibe, hogy lefogyj!

A diéták és fogyókúrák útvesztőjében gyakran választjuk a kényelmesnek tűnő, gyors megoldásokat, még akkor is, ha rengeteg pénzünkbe kerül. Biztosan nincs más megoldás?

Újratervezés

Az őszi időszak is lehet kedvcsináló, mind a sportban, mind a diétában, sosem késő belevágni abba a bizonyos újévi, vagy jövő nyári formába. S mégis, hogyan is kellene elkezdeni, vagy újrakezdeni a mozgást?

Nem eszem húst, baj?

Gyakori manapság, ha valaki elvből, vagy egészségügyi okokból, illetve bármilyen más megfontolásból nem eszik húst, sem állati eredetűt, vagy egyszerűen csökkenti az étrendjében a húsételek fogyasztását. Fehérjére azonban a szervezetünknek szüksége van, hogyan tudjuk pótolni ezt, ha nem eszünk húst?