Menü

A testmozgás 6 meglepő előnye

A testmozgás előnyeiről szinte mindenkinek eszébe jut, hogy fittebbek leszünk tőle, javítja a vérkeringést, elősegíti a súlycsökkenést vagy éppen csökkenti a magas vérnyomást. Azonban van néhány meglepő előnye is a sportnak, amit már kevesebben ismernek. Nézzünk meg, ezek közül néhányat, a teljesség igénye nélkül.

Késlelteti az öregedést

Kinek ne fordult volna már meg a fejében, hogy milyen jó lenne örökre fiatalnak maradni. Bár, sajnos ez egyelőre nem lehetséges, az öregedést késleltethetjük rendszeres testmozgással. A memória és a logika javulása a mentális leépülés ellen hat, a szív és a belső szervek izmainak erősödése, pedig a testet tartja fiatalabb formában.

Segít az ízületi gyulladáson

Bár kicsit ellentmondásosan hangzik, valóban sokat javít az ízületi gyulladásban szenvedők hétköznapjain a rendszer testmozgás. A mozgás hatására nem csak az izmok, hanem az ízületek is megerősödnek, ezáltal pedig enyhül a merevségük és az ebből fakadó fájdalom.

Alvásproblémákra is kiváló

Mivel a test edzése oldja a stresszt és a feszültséget, emellett pedig a hát- és egyéb izom eredetű fájdalmakon is segít, nagy mértékben javít az alvás minőségén is, arról nem beszélve, hogy sport hatására endorfin szabadul fel, ami a test úgymond saját, természetes fájdalomcsillapítója.

A rák megelőzésében is szerepet játszik

Szinte havonta kínálnak újabbnál újabb csodaszereket a rák ellen, azonban a testmozgás közvetve valóban segít a rák megelőzésében. A rákkal kapcsolatos esetek nagy részénél kiváltó okként szerepel a túlsúly és az anyagcsere helytelen működése, ezeket pedig a legjobban a sporttal tarthatjuk egészséges szinten.

Megelőzi a csontritkulást

Köztudott, hogy a rendszeres mozgás, főleg a futás és a séta erősíti a csontokat. Persze minél hamarabb kezdi el valaki, annál jobb, azonban idősebb korban sem késő bevonni az életünkbe a testmozgást. Nőknél kifejezetten ajánlott, mivel ők fokozottan ki vannak téve a csontritkulás veszélyeinek a változókortól.

Enyhíti az asztma tüneteit

Szintén meglepő lehet, hogy pont az asztma tüneteit enyhíti a sport, azonban a legtöbb sportorvos szerint megfelelő gyógyszerek mellett az asztmások is nyugodtan sportolhatnak, sőt. Általában az úszást javasolják, de mindenképp érdemes a betegnek előbb az orvosával konzultálni.

Kerékpározás, mint sport? Miért ne?

Ha sportról van szó, sokan ellenállóak lesznek. Nem minden mozgásforma izgalmas és szórakoztató, és a legtöbb nem is könnyű. De minden sportnak van haszna, ami miatt érdemes kipróbálni. Ez a kerékpározással is így van.

Pillangó hadművelet 2.0-3. Számok és mozgás

A mai bejegyzésben arról lesz szó, hogy milyen számszerű célokat tűztem ki magamnak az életmódváltásom során. Illetve, hogy hogyan állok neki a mozgásnak a régi rossz iskolai emlékek után…

Életmódváltás buktatókkal - semmi baj, megyünk tovább

Akinek nem ismeretlen fogalom a diéta, életmódváltás, akinek voltak már kitűzött célok az életében, aki elindult már valaha is az önmegvalósítás útján, az pontosan tudja, hogy ez a göröngyös út tele van buktatókkal, és bizony meg is botlunk időnként. Azt gondolod, ezért lelkiismeret furdalást kell érezned? Elmondom neked, hogy egyáltalán nem!

Hosszabbítsd meg az életed! Íme, öt dolog!

A Harvardi Egyetem kutatói közöltek egy mindenre kiterjedő tanulmányt, melyből kiderült a hosszabb élet öt kulcsa. A szakemberek szerint ezzel az öt szabállyal, évekkel is tovább élhetünk. Íme...

Pillangó hadművelet 2.0.-2. Alapelvek és motivációk

Mit használok cukor helyett? Milyen ételeket imádtam? Fogok-e enni édességet? Hol vezetem majd a fogyásom alakulását? Mik a spéci trükkjeim, amelyek segítenek a falásrohamok ellen? Ma, ezek derülnek ki fogyókúrás naplómból.