Menü

Kerékpározás, mint sport? Miért ne?

A kerékpározás, mint sport, több formában is ismert. A legtöbben a Tour de France-ról ismerjük, de kevesen gondolunk arra, hogy állandó testmozgásként kipróbáljuk. Pedig rengeteg lehetőséget rejt magában.

Ami kell hozzá, az egy jó (vagy legalábbis a legtöbb hétköznapi célra használható) kerékpár. Egy rendes sportbicikli ára százezres nagyságrendekben mozog, ezért nem érdemes rögtön beruházni. De kezdetnek az, az eszköz is jó lesz, amivel munkába vagy iskolába szoktunk járni. Sőt, első lépésként talán lecserélhetjük a buszt/metrót/villamost/autót a biciklinkre. Ez a lépés önagában nem elég, de segít megszokni ezt a mozgásformát.

A kerékpározás első sorban a comb- és farizmokat dolgoztatja meg. Ideális testmozgás olyanoknak, akik nem szeretnek futni, vagy nem tehetik meg a rossz térdük vagy bokájuk miatt. Különböző pozícióváltásokkal áthelyezhetjük a testünk központját, ahová az izommunka összpontosul, ezzel akár hasra, vádlira vagy hátra is edzhetünk.

Ha már a napi 2-3 kilométer tekerést képesek vagyunk 6-7 kilométerre cserélni, érdemes új útvonalakat tervezni. A helyszín lehet bárhol, a lényeg, hogy egyhuzamban, viszonylag zavartalanul tudjuk folytatni a testmozgást. Ezért érdemes egy szomszéd faluba vagy városba áttekerni, esetleg a saját településünket kívülről teljes ívben megkerülni, teherbírás szerint akár többször is. Ez segít abban, hogy ne unjuk meg.

A biciklizés nagy előnye, hogy csapatban is űzhető. Elhívhatod a barátaidat, hogy tartsanak veled, akár minden hétvégén. Kirándulással is egybeköthetitek. Természetesen nem elég párszor megejteni, a többi sporthoz hasonlóan a kerékpározás sem hoz eredményt, ha nincs meg a rendszeresség. Viszont ha rendszeresen űzzük, nemcsak a combokat, feneket és csípőt formálja, hanem javítja a tartást és megfelelő kondíciót biztosít. A szórakoztatósága és az egészségünkre gyakorolt hatása miatt is érdemes kipróbálni.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.

Kalóriaszámolás - miért és hogyan?

A kalóriák rabja vagy, vagy fittyet hánysz az ételek pontos összetételére? Vajon a kalóriaszámolás jó módszer a fogyáshoz, s ha igen, mennyire hatékony? Ezekre kerestük a választ.