Menü

Kerékpározás, mint sport? Miért ne?

A kerékpározás, mint sport, több formában is ismert. A legtöbben a Tour de France-ról ismerjük, de kevesen gondolunk arra, hogy állandó testmozgásként kipróbáljuk. Pedig rengeteg lehetőséget rejt magában.

Ami kell hozzá, az egy jó (vagy legalábbis a legtöbb hétköznapi célra használható) kerékpár. Egy rendes sportbicikli ára százezres nagyságrendekben mozog, ezért nem érdemes rögtön beruházni. De kezdetnek az, az eszköz is jó lesz, amivel munkába vagy iskolába szoktunk járni. Sőt, első lépésként talán lecserélhetjük a buszt/metrót/villamost/autót a biciklinkre. Ez a lépés önagában nem elég, de segít megszokni ezt a mozgásformát.

A kerékpározás első sorban a comb- és farizmokat dolgoztatja meg. Ideális testmozgás olyanoknak, akik nem szeretnek futni, vagy nem tehetik meg a rossz térdük vagy bokájuk miatt. Különböző pozícióváltásokkal áthelyezhetjük a testünk központját, ahová az izommunka összpontosul, ezzel akár hasra, vádlira vagy hátra is edzhetünk.

Ha már a napi 2-3 kilométer tekerést képesek vagyunk 6-7 kilométerre cserélni, érdemes új útvonalakat tervezni. A helyszín lehet bárhol, a lényeg, hogy egyhuzamban, viszonylag zavartalanul tudjuk folytatni a testmozgást. Ezért érdemes egy szomszéd faluba vagy városba áttekerni, esetleg a saját településünket kívülről teljes ívben megkerülni, teherbírás szerint akár többször is. Ez segít abban, hogy ne unjuk meg.

A biciklizés nagy előnye, hogy csapatban is űzhető. Elhívhatod a barátaidat, hogy tartsanak veled, akár minden hétvégén. Kirándulással is egybeköthetitek. Természetesen nem elég párszor megejteni, a többi sporthoz hasonlóan a kerékpározás sem hoz eredményt, ha nincs meg a rendszeresség. Viszont ha rendszeresen űzzük, nemcsak a combokat, feneket és csípőt formálja, hanem javítja a tartást és megfelelő kondíciót biztosít. A szórakoztatósága és az egészségünkre gyakorolt hatása miatt is érdemes kipróbálni.

5 tipp, hogy mit kezdj a szabadidőddel

Az élet folyamatos tanulás. Tanulás akkor, ha egy képzést szeretnénk elvégezni, és tanulás akkor is, ha önmagunkkal kapcsolatos feladataink vannak. Ugyanígy néhányunknak tanácsra lehet szüksége, ha arról van szó, mit kezdjen a temérdek szabadidejével. Nem mindenkinek a rohanó életmód a legnagyobb ellensége.

Tudnivalók az edzés előtti étkezésről

A kívánt álomalak eléréséhez tudatos tervezésre, tájékozottságra van szükség. Ha fejben már eldöntöttük, hogy mit szeretnénk nem mindegy, hogyan vágunk bele. Egy jól átgondolt program segítségével az eredmény magáért fog beszélni.

Ugrókötelezés télen-nyáron

Hajlamosak vagyunk télen néhány plusz kilót felszedni, hiszen a vastag öltözék alatt úgysem látszik. A tavasz érkeztekor azonban fogjuk a fejünket, hogy a sztreccs trikók nem úgy állnak rajtunk, ahogy azt elképzeltük. Szerencsére télen is tehetünk valamit az ellen, hogy a tavasz beköszöntése ne csak aggódnivalót hozzon az életünkbe.

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Motivációs tippek téli futáshoz

Mint sok minden másnak az életben, a futásnak is egyik legfőbb alapját képezi a motiváció. Sport nélkül nehezen létezik kiegyensúlyozott étrend is, mivel ez a kettő kéz a kézben jár. Télen még nehezebb elindulni, mert hideg van és sötét, ráadásul esik a hó. Hogyan lépjünk mégis ki az ajtón?