Menü

Kerékpározás, mint sport? Miért ne?

A kerékpározás, mint sport, több formában is ismert. A legtöbben a Tour de France-ról ismerjük, de kevesen gondolunk arra, hogy állandó testmozgásként kipróbáljuk. Pedig rengeteg lehetőséget rejt magában.

Ami kell hozzá, az egy jó (vagy legalábbis a legtöbb hétköznapi célra használható) kerékpár. Egy rendes sportbicikli ára százezres nagyságrendekben mozog, ezért nem érdemes rögtön beruházni. De kezdetnek az, az eszköz is jó lesz, amivel munkába vagy iskolába szoktunk járni. Sőt, első lépésként talán lecserélhetjük a buszt/metrót/villamost/autót a biciklinkre. Ez a lépés önagában nem elég, de segít megszokni ezt a mozgásformát.

A kerékpározás első sorban a comb- és farizmokat dolgoztatja meg. Ideális testmozgás olyanoknak, akik nem szeretnek futni, vagy nem tehetik meg a rossz térdük vagy bokájuk miatt. Különböző pozícióváltásokkal áthelyezhetjük a testünk központját, ahová az izommunka összpontosul, ezzel akár hasra, vádlira vagy hátra is edzhetünk.

Ha már a napi 2-3 kilométer tekerést képesek vagyunk 6-7 kilométerre cserélni, érdemes új útvonalakat tervezni. A helyszín lehet bárhol, a lényeg, hogy egyhuzamban, viszonylag zavartalanul tudjuk folytatni a testmozgást. Ezért érdemes egy szomszéd faluba vagy városba áttekerni, esetleg a saját településünket kívülről teljes ívben megkerülni, teherbírás szerint akár többször is. Ez segít abban, hogy ne unjuk meg.

A biciklizés nagy előnye, hogy csapatban is űzhető. Elhívhatod a barátaidat, hogy tartsanak veled, akár minden hétvégén. Kirándulással is egybeköthetitek. Természetesen nem elég párszor megejteni, a többi sporthoz hasonlóan a kerékpározás sem hoz eredményt, ha nincs meg a rendszeresség. Viszont ha rendszeresen űzzük, nemcsak a combokat, feneket és csípőt formálja, hanem javítja a tartást és megfelelő kondíciót biztosít. A szórakoztatósága és az egészségünkre gyakorolt hatása miatt is érdemes kipróbálni.

Futni jó

A futás talán az egyik a testet legintenzívebben megmozgató sport, emellett pedig természetes mozgásforma.

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Konditerembe jársz? Esetleg aerobikozol? Úszol? Valami egyéb sportot űzöl? Néhány sportegyesület a nyári szünidő alatt szünetelteti az edzéseket is, de ez nem azt jelenti, hogy nem kell időt fordítanod magadtól is a mozgásra. Íme, négy érv, hogy miért éri meg edzened a nyár folyamán.

Mit sportoljak? – III. A futás

Mostanában a futás reneszánszát éli, de még mindig vannak, akik nehezen szánják rá magukat. Pedig, az egyik legrugalmasabban űzhető testmozgás.

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Tíz gyors tipp, amellyel máris életmódot váltottál

Nagyon gyakran a pénz és az idő a legelső két kifogás, ha életmódváltásról beszélünk. Engedd meg, hogy megpróbáljalak meggyőzni az ellenkezőjéről, ígérem mindössze tíz változtatás és máris rengeteget tettél az egészségesebb élethez vezető úton, sem drága nem lesz, sem időigényes. Ne lapozz tovább, olvasd el a tíz tanácsom.