Menü

Diétás ételek - vidd magaddal!

A diétánk egyik legkörülményesebb része kitalálni, hogy mely ételeket vihetjük magunkkal, ha elmegyünk otthonról. Ilyenkor magamnak is feladom a leckét, pláne, ha diszkréten szeretném megoldani (pl. egy lagziban legutóbb a diétás sütimet) és lehetőleg kis táskába is beférjen, hiszen nem hűtőtáskával indulunk vendégségbe, kirándulni, túrázni, bicajozni.

Természetesen megvan az a választásod is, hogy nem viszel semmit, tartasz egy csaló napot, eszed, amit a többiek, rántott húst, meg cukros sütit. Hamburgert vagy pizzát, meg csokis kekszet. Én azonban azt tanácsolom, gondold meg, mielőtt döntenél. Lehet, jobbat ajánlok, és mégiscsak bepakolsz néhány saját ételt.

Ha hirtelen indulunk el otthonról és nem tudtunk készülni, akkor dobj be pár cukormentes müzli szeletet, amit egyébként meg is vásárolhatsz bármelyik útba eső benzinkúton vagy élelmiszerboltban (már a kisboltokban is van cukormentes müzli szelet). Strandon egyél gyros tálat salátával, vendégségbe, vigyél egy zacskó kesudiót és csipegess Te is abból.

Ha azonban, tudjuk már pár órával, nappal előtte, hogy el fogunk menni otthonról, akkor készítsünk magunknak olyan ételeket, amiket magunkkal tudunk vinni, bárhová megyünk.

Bármikor készíthetünk szendvicset a diétánknak megfelelő kenyérből, vagy vihetünk puffasztott rizst a hús, felvágott mellé, egy kígyóuborkával. (Legutóbb nem vittem hozzá kést, így szeletelés nélkül harapdáltam némi pufirizs és a csirkemell sonka társaságában, biztos nem a legszebb étkezési mód, de a családom előtt különösebben nem zavart.) A szendvics tipikus utazós kaja, klasszikus úti ételünk. Ha nem édességet ennél, hanem valami rendesebb kaját, akkor, egy nagy salátás szendvics már mehet is a táskádba.

Gyümölcs. Nem kell hűteni, nem foglal nagy helyet, sokáig eláll, kéznél van. Alma, banán, barack, bármikor jól esik az embernek, s nagyon alacsony a kalóriatartalma. Lehetőleg ne kivit vigyünk, vagy olyan gyümölcsöt, melyet nehéz megpucolni, én ilyenkor a narancsot sem szívesen csomagolok, jobb az egyszerűbb, amit "piszkosmunka" nélkül is megehetünk a gyerekekkel.

A gyümölcsökkel mindössze annyi a bajom, hogy mellé jobb fehérjét is bevinni, különben elég hamar felszívódik, tehát ha otthon egy gyümölcsös túrót eszel, vagy egy banános fehérjeturmixot fogyasztasz, azzal sokkal jobban jársz, mintha csak magában gyümölcsöt eszel, tehát egy almával ne vágj neki hosszú útnak, egy óra múlva ugyanis, újra éhes leszel.

Főtt étel? Nem lehetetlen! Zabkorpában megforgatott és kisütött rántott húst szoktam vinni némi salátával, a rántott húst speciel hidegen még jobban szeretem, s a fasírttal is így vagyok, kenyér helyett zabbal összegyúrva igazán finom reformétel, próbáld ki!

Zabkását is főztem már vízzel otthon és került a táskámba az útra, valami olyan kis üvegbe, műanyagdobozba, amit el is dobtam, miután elfogyott. A zabkását is szeretem hidegen. (Csak kanalat is vigyél hozzá, én azt is el szoktam felejteni!)

Turmix. Ez megint csak egy jó "útinasi", rengetegféle módon elkészítheted, javaslok egy fehérjeturmixot némi gyümölccsel, így a felszívódása is rendben lesz és laktat is, a testnek valóságos vitaminbomba, s nem mellesleg igazi kényeztetés egy banános csokiturmix, vagy egy epres-vaníliás fehérje shake. Beteszem magam mellé az autóba, s mindig kéznél van.

Sokáig eláll és nagyon jó nasi: a keksz. Diétásan nagyon könnyen elkészíthető zabból, édesítővel, az ízesítésnek pedig csak a képzelet szab határt. Lehet csokis, kókuszos, aszalt gyümölcsös, magvas...gyakorlatilag kedved szerint variálhatod az otthoni hozzávalókból, nem fogod megunni, s egyszerű elkészíteni.

Nos, akkor újra megkérdezem. Viszel magaddal egy banánt, egy shaket, egy szendvicset és diétás zabpelyhes kekszet, vagy maradsz a hamburgernél, pizzánál, sült krumplinál, meg a nutellás palacsintánál?

C-vitamin bevitele télen? Egyszerűen!

Sokan azt gondolják, hogy a tél beállta nem teszi lehetővé, hogy a szervezetünknek szükséges napi C-vitamin-mennyiséget biztosítsuk. Pedig ez nem is olyan lehetetlen, sőt, egyszerűbb is, mint máskor. A titok, mint sokszor máskor is, az odafigyelésben rejlik.

A mérleg mondjon le – avagy az ünnepi evészet

Hamarosan karácsony és szilveszter, ünnepi evészet és rokonság, diós bejgli meg töltött káposzta, szaloncukor és társai. Készülj fel, húzós lesz, de nem feltétlen jár plusz 4 kilóval megint. Néhány rövid tanáccsal megreformálható az ünnepi menü! Lássuk csak!

Nincs időm főzni – hogyan oldjam meg?

Jókat enni mindenki szeret, de megfőzni nincs mindig idő. Ebből a problémából élnek meg annyira jól az éttermek, és azok a kifőzdék, amelyek hétköznap kifejezetten azért vannak nyitva, hogy a gondterhelt, fáradt emberek betérhessenek egy tál főtt ételre, ami még viszonylag megfizethető árban van. Mégis sokkal jobban vágyunk egy nehéz hét után otthoni ízekre.

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A gluténérzékenység rejtett tünetei

A gluténnal összefüggő betegségek mindegyike meglehetősen összetett, az egész szervezetet érintő problémák. A tünetek rendkívül változatosak lehetnek, és bármely életkorban jelentkezhetnek. Egyeseknél a jelek észre sem vehetőek, mások számára viszont megkeseríti a mindennapokat. Kezelése egyelőre csak a gluténmentes étrenddel megoldható, ezt egész életen át tartani kell. Ha a következő tüneteket érzékeled magadon, ajánlom, hogy egy szakembert keress fel és konzultálj vele!