Menü

Diétás ételek - vidd magaddal!

A diétánk egyik legkörülményesebb része kitalálni, hogy mely ételeket vihetjük magunkkal, ha elmegyünk otthonról. Ilyenkor magamnak is feladom a leckét, pláne, ha diszkréten szeretném megoldani (pl. egy lagziban legutóbb a diétás sütimet) és lehetőleg kis táskába is beférjen, hiszen nem hűtőtáskával indulunk vendégségbe, kirándulni, túrázni, bicajozni.

Természetesen megvan az a választásod is, hogy nem viszel semmit, tartasz egy csaló napot, eszed, amit a többiek, rántott húst, meg cukros sütit. Hamburgert vagy pizzát, meg csokis kekszet. Én azonban azt tanácsolom, gondold meg, mielőtt döntenél. Lehet, jobbat ajánlok, és mégiscsak bepakolsz néhány saját ételt.

Ha hirtelen indulunk el otthonról és nem tudtunk készülni, akkor dobj be pár cukormentes müzli szeletet, amit egyébként meg is vásárolhatsz bármelyik útba eső benzinkúton vagy élelmiszerboltban (már a kisboltokban is van cukormentes müzli szelet). Strandon egyél gyros tálat salátával, vendégségbe, vigyél egy zacskó kesudiót és csipegess Te is abból.

Ha azonban, tudjuk már pár órával, nappal előtte, hogy el fogunk menni otthonról, akkor készítsünk magunknak olyan ételeket, amiket magunkkal tudunk vinni, bárhová megyünk.

Bármikor készíthetünk szendvicset a diétánknak megfelelő kenyérből, vagy vihetünk puffasztott rizst a hús, felvágott mellé, egy kígyóuborkával. (Legutóbb nem vittem hozzá kést, így szeletelés nélkül harapdáltam némi pufirizs és a csirkemell sonka társaságában, biztos nem a legszebb étkezési mód, de a családom előtt különösebben nem zavart.) A szendvics tipikus utazós kaja, klasszikus úti ételünk. Ha nem édességet ennél, hanem valami rendesebb kaját, akkor, egy nagy salátás szendvics már mehet is a táskádba.

Gyümölcs. Nem kell hűteni, nem foglal nagy helyet, sokáig eláll, kéznél van. Alma, banán, barack, bármikor jól esik az embernek, s nagyon alacsony a kalóriatartalma. Lehetőleg ne kivit vigyünk, vagy olyan gyümölcsöt, melyet nehéz megpucolni, én ilyenkor a narancsot sem szívesen csomagolok, jobb az egyszerűbb, amit "piszkosmunka" nélkül is megehetünk a gyerekekkel.

A gyümölcsökkel mindössze annyi a bajom, hogy mellé jobb fehérjét is bevinni, különben elég hamar felszívódik, tehát ha otthon egy gyümölcsös túrót eszel, vagy egy banános fehérjeturmixot fogyasztasz, azzal sokkal jobban jársz, mintha csak magában gyümölcsöt eszel, tehát egy almával ne vágj neki hosszú útnak, egy óra múlva ugyanis, újra éhes leszel.

Főtt étel? Nem lehetetlen! Zabkorpában megforgatott és kisütött rántott húst szoktam vinni némi salátával, a rántott húst speciel hidegen még jobban szeretem, s a fasírttal is így vagyok, kenyér helyett zabbal összegyúrva igazán finom reformétel, próbáld ki!

Zabkását is főztem már vízzel otthon és került a táskámba az útra, valami olyan kis üvegbe, műanyagdobozba, amit el is dobtam, miután elfogyott. A zabkását is szeretem hidegen. (Csak kanalat is vigyél hozzá, én azt is el szoktam felejteni!)

Turmix. Ez megint csak egy jó "útinasi", rengetegféle módon elkészítheted, javaslok egy fehérjeturmixot némi gyümölccsel, így a felszívódása is rendben lesz és laktat is, a testnek valóságos vitaminbomba, s nem mellesleg igazi kényeztetés egy banános csokiturmix, vagy egy epres-vaníliás fehérje shake. Beteszem magam mellé az autóba, s mindig kéznél van.

Sokáig eláll és nagyon jó nasi: a keksz. Diétásan nagyon könnyen elkészíthető zabból, édesítővel, az ízesítésnek pedig csak a képzelet szab határt. Lehet csokis, kókuszos, aszalt gyümölcsös, magvas...gyakorlatilag kedved szerint variálhatod az otthoni hozzávalókból, nem fogod megunni, s egyszerű elkészíteni.

Nos, akkor újra megkérdezem. Viszel magaddal egy banánt, egy shaket, egy szendvicset és diétás zabpelyhes kekszet, vagy maradsz a hamburgernél, pizzánál, sült krumplinál, meg a nutellás palacsintánál?

Azért fáj, mert nem ittál eleget...

Legalább 2-3 liter folyadékra lenne szükségünk minden nap – ezt nem véletlenül halljunk gyakran, hiszen testünk számára az egyik legfontosabb a megfelelő folyadékbevitel. Ha nem figyelünk erre tudatosan, akkor annak nagyon sok negatív következménye lehet.

Magyarországi nemzetiségek konyhája – Horvátok

A Magyarországon élő nemzetiségek közül a következő, amelynek konyhájával megismerkedhetünk, a horvátoké. A népszerű ételeket a legtöbben ismerik, de nem árt, ha ezeket otthon is el tudjuk készíteni.

Ha nyár, akkor leves

A kánikulában mi sem esik jobban, mint egy hűsítő, jéghideg ital, viszont enni is kell valamit. Miért is ne lehetne mindkettőt egyszerre?

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Magyarországi nemzetiségek konyhája – Görögök

A görögök nem nagy számban élnek itt, ők is nagyjából egyetlen településen és környékén. Noha ma már legtöbben magyarul is ugyanúgy, vagy jobban beszélnek, mint görögül, a konyhaművészetükben megőrizték az anyaország ízeit. Ebből következik egy kis válogatás.