Menü

Diétás ételek - vidd magaddal!

A diétánk egyik legkörülményesebb része kitalálni, hogy mely ételeket vihetjük magunkkal, ha elmegyünk otthonról. Ilyenkor magamnak is feladom a leckét, pláne, ha diszkréten szeretném megoldani (pl. egy lagziban legutóbb a diétás sütimet) és lehetőleg kis táskába is beférjen, hiszen nem hűtőtáskával indulunk vendégségbe, kirándulni, túrázni, bicajozni.

Természetesen megvan az a választásod is, hogy nem viszel semmit, tartasz egy csaló napot, eszed, amit a többiek, rántott húst, meg cukros sütit. Hamburgert vagy pizzát, meg csokis kekszet. Én azonban azt tanácsolom, gondold meg, mielőtt döntenél. Lehet, jobbat ajánlok, és mégiscsak bepakolsz néhány saját ételt.

Ha hirtelen indulunk el otthonról és nem tudtunk készülni, akkor dobj be pár cukormentes müzli szeletet, amit egyébként meg is vásárolhatsz bármelyik útba eső benzinkúton vagy élelmiszerboltban (már a kisboltokban is van cukormentes müzli szelet). Strandon egyél gyros tálat salátával, vendégségbe, vigyél egy zacskó kesudiót és csipegess Te is abból.

Ha azonban, tudjuk már pár órával, nappal előtte, hogy el fogunk menni otthonról, akkor készítsünk magunknak olyan ételeket, amiket magunkkal tudunk vinni, bárhová megyünk.

Bármikor készíthetünk szendvicset a diétánknak megfelelő kenyérből, vagy vihetünk puffasztott rizst a hús, felvágott mellé, egy kígyóuborkával. (Legutóbb nem vittem hozzá kést, így szeletelés nélkül harapdáltam némi pufirizs és a csirkemell sonka társaságában, biztos nem a legszebb étkezési mód, de a családom előtt különösebben nem zavart.) A szendvics tipikus utazós kaja, klasszikus úti ételünk. Ha nem édességet ennél, hanem valami rendesebb kaját, akkor, egy nagy salátás szendvics már mehet is a táskádba.

Gyümölcs. Nem kell hűteni, nem foglal nagy helyet, sokáig eláll, kéznél van. Alma, banán, barack, bármikor jól esik az embernek, s nagyon alacsony a kalóriatartalma. Lehetőleg ne kivit vigyünk, vagy olyan gyümölcsöt, melyet nehéz megpucolni, én ilyenkor a narancsot sem szívesen csomagolok, jobb az egyszerűbb, amit "piszkosmunka" nélkül is megehetünk a gyerekekkel.

A gyümölcsökkel mindössze annyi a bajom, hogy mellé jobb fehérjét is bevinni, különben elég hamar felszívódik, tehát ha otthon egy gyümölcsös túrót eszel, vagy egy banános fehérjeturmixot fogyasztasz, azzal sokkal jobban jársz, mintha csak magában gyümölcsöt eszel, tehát egy almával ne vágj neki hosszú útnak, egy óra múlva ugyanis, újra éhes leszel.

Főtt étel? Nem lehetetlen! Zabkorpában megforgatott és kisütött rántott húst szoktam vinni némi salátával, a rántott húst speciel hidegen még jobban szeretem, s a fasírttal is így vagyok, kenyér helyett zabbal összegyúrva igazán finom reformétel, próbáld ki!

Zabkását is főztem már vízzel otthon és került a táskámba az útra, valami olyan kis üvegbe, műanyagdobozba, amit el is dobtam, miután elfogyott. A zabkását is szeretem hidegen. (Csak kanalat is vigyél hozzá, én azt is el szoktam felejteni!)

Turmix. Ez megint csak egy jó "útinasi", rengetegféle módon elkészítheted, javaslok egy fehérjeturmixot némi gyümölccsel, így a felszívódása is rendben lesz és laktat is, a testnek valóságos vitaminbomba, s nem mellesleg igazi kényeztetés egy banános csokiturmix, vagy egy epres-vaníliás fehérje shake. Beteszem magam mellé az autóba, s mindig kéznél van.

Sokáig eláll és nagyon jó nasi: a keksz. Diétásan nagyon könnyen elkészíthető zabból, édesítővel, az ízesítésnek pedig csak a képzelet szab határt. Lehet csokis, kókuszos, aszalt gyümölcsös, magvas...gyakorlatilag kedved szerint variálhatod az otthoni hozzávalókból, nem fogod megunni, s egyszerű elkészíteni.

Nos, akkor újra megkérdezem. Viszel magaddal egy banánt, egy shaket, egy szendvicset és diétás zabpelyhes kekszet, vagy maradsz a hamburgernél, pizzánál, sült krumplinál, meg a nutellás palacsintánál?

Mit egyen a gyerek, ha sportol?

Fociedzés vége, este fél hét: a fiam farkaséhesen esik be a kocsiba, bizonyára sok szülőnek ismerős ez a szitu. Köztudott, hogy a megfelelő vitaminok és tápanyagok bevitele egy sportoló gyerek életében mennyire fontos.

Levesek – amelyek lehetnének népszerűbbek

Egyes kultúrákban levest enni sem szokás. A franciák például leginkább valami könnyű salátát esznek előétel gyanánt. Mi viszont élünk-halunk az ízletes levesekért, sőt, újabb és újabb variációkat találunk ki, amelyeket elkészíthetünk. Pedig vannak hagyományos levesek, melyek a megérdemeltnél kisebb figyelmet kapnak. Belőlük láthatunk egy rövidebb összeállítást.

Betegek világnapja: sok népbetegség megelőzhető lenne helyes korai táplálással

Magyarországon a diabétesz, az elhízás és a kardiovaszkuláris betegségek is egyre többeknek okoznak problémát, pedig a népbetegségek megelőzésért mi magunk tehetünk a legtöbbet. Immunrendszerünknek fontos szerepe van többek között a betegségek elkerülésében és egészségünk megőrzésében, ezért érdemes kiemelt figyelmet fordítani védekezőképességünk megerősítésére. 1993 óta február 11-én tartják a betegek világnapját, amelynek alkalmából az Első 1000 Nap elnevezésű egészségügyi tájékoztató kampány szakemberei a betegségmegelőzés és a kisgyermekkori immun erősítés fontosságára hívták fel a figyelmet.

Stevia a diétázók kedvenc édesítőszere

A stevia egy nullkalóriás, természetes élelmiszer, ami hazánkban is nagyon elterjedt. A fogyókúra idejében hatalmas megerőltetést okozna, ha ki kellene teljesen iktatni az édes ízt. A következőkben be szeretném mutatni ezt a sokunk által kedvelt különleges növényt.

Érdekességek a grapefruitról

A citrusfélék magas C-vitamin-tartalmuk miatt sokkal hatásosabbak a vitamintabletták fogyasztásánál. Közkedvelt gyümölcs, sokak barátja fogyókúra idején. Viszont biztos vagyok benne, hogy a következőkben olyan információkat is olvashattok róla, amelyek újak lehetnek számotokra.