Menü

Négy étel, amit érdemes edzés előtt fogyasztani

Nagyon sokan esnek abba a hibába, hogy (már) edzés előtt (sem) visznek be magasabb energiájú tápanyagot a szervezetükbe, mert épp a meglévőekből szeretnének fogyni vagy építkezni. Ez komoly sérülésekhez és a szervezet gyengüléséhez vezethet, ráadásul akármilyen keményen is próbálkozunk, a kívánt eredményt nem fogjuk elérni. Íme négy étel, melyet edzés előtt érdemes fogyasztani, és elegendő energiát biztosítanak a hatékonyság eléréséhez.

Omlett tojásfehérjéből és zöldségekkel

A tojás önmagában is tele van aminosavakkal és fehérjével, melyek az izomépítők egyik alapszükséglete, de edzés előtti energiaraktár feltöltőnek is jó. Érdemes zöldségekkel kombinálni (paradicsom, brokkoli, hagyma, stb.), melyek magas rosttartalma segíti az emésztést, ráadásul csökkentik az éhségérzetet.

Banán

A banán az egyik legmegosztóbb gyümölcs az edzésben jártasak között, mivel az egyik legédesebb, legtöbb szénhidrátot, és ezáltal a legtöbb kalóriával rendelkező finomságról beszélünk. Ez viszont azt is jelenti, hogy a glikogénraktárakat gyorsan feltölti, mely igen hatékony edzéshez vezethet. Izomépítés esetén a banán a hosszú idejű edzéshatékonyságot hozhatja magával, állóképességi edzéseknél (pl. maraton) pedig mindenképp fontos a szénhidrátpótlás a szervezet számára, melynek egyik természetes módja a trópusi gyümölcs lehet.

Szárított gyümölcs

Szintén egy olyan ételről beszélünk, melyről pozitívan és negatívan is szoktak nyilatkozni az egészséges étkezést tekintve. Tény, magas cukor- és kalóriatartalma van a legtöbb aszalt gyümölcsnek is, mely edzés előtt jótékony hatással lehet a szervezetre. Ez esetben már fontos a mértékletesség tartása, érdemes ezért más kalóriaszegény ételekkel, esetleg joghurttal kombinálni.

Zabkása, zabpehely

Tipikus edzéskajának számít, nem véletlen: komplex szénhidrátot tartalmaz, lassan szívódik fel, azáltal folyamatosan energiát szolgáltatva a szervezet számára akár órákig. Magas rosttartalma segíti az emésztést és nem igazán érzünk éhségérzetet, ráadásul a szénhidrátraktárakat is telíti, melyhez hosszabb állóképességi edzéseknél nyúl a szervezet. Fontos, hogy ne közvetlenül edzés előtt, hanem legalább 1-2 órával korábban fogyasszuk, hiszen a felszívódása lassú és időigényes, utána viszont energikusabbak leszünk, mint valaha. Néhány gyümölccsel, kókuszreszelékkel, fahéjjal vagy egyéb fűszerrel kombinálva pedig komplett reggelit tudunk belőle faragni

Előrelépés a szülés utáni depresszió kezelésében

A szülés utáni depresszió inkább a fiúgyermeknek életet adó nőket érinti. Ez azonban nem feltétlenül rossz hír, hiszen a szakemberek így a kezelésre is jobban fel tudnak készülni.

Miért jó, ha nincs „vakbelünk”?

Az emberi testet tekinthetjük a természet csodájának, de olykor gondolhatjuk, hogy egy meglehetősen pongyola verzió. Tökéletlenre lett tervezve, hajlamos a hibákra, és látszólag számos felesleges része van. S amíg azt gondoljuk, miért is vannak manduláink, van egy szerv, ami nélkül talán még is jobb lehet: a féregnyúlvány (a köznyelvben az úgynevezett vakbél).

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?

Gyors szívverés – kezdjek aggódni?

Az egészségünkkel kapcsolatban soha nem lehetünk elég óvatosak, ezért minden apró jelre figyelmeztetésképpen kell tekintenünk. Így van ez a szívünk egészsége esetében is, hiszen szerencsére ez a szervünk szorgos munkája mellett azonnal jelez, ha valami gond van. Nekünk csak meg kell tanulnunk figyelni rá.

Az alkoholmentes élet titka

Az alkoholfogyasztás kultúránként változó van, ahol bárhol lehet inni, és a mennyiség miatt is elnézőbbek, máshol meg egyszerűen tilos. Tudjuk, hogy káros a szervezetre, a testünkre és a lelkünkre is, mégis hajlamosak vagyunk mértéktelenül is fogyasztani. Aztán jön a macskajaj, a megbánás– és a következő alkalom. De vajon mi történne velünk, az egészségünkkel, ha többé nem néznénk a pohár aljára?