Menü

Bőrbarnító ételek

Létezik néhány olyan étel, melyet könnyen segítségül hívhatunk, ha a nyári bőrszínt szeretnénk megőrizni. Ahhoz, hogy minél hosszabb ideig megmaradjon a nyári bőrszínünk, érdemes megválogatni, hogy mi kerül a tányérunkra. A béta-karotint és a likopint tartalmazó gyümölcsök és zöldségek hozzájárulhatnak a nyáron szerzett barnaságunk tartósságához.Általánosságban elmondható, hogy minél élénkebb a színe a zöldségnek, gyümölcsnek, annál több karotinoidot tartalmaz.

A sárgarépa az egyenletes barnaságért felel. Az összes zöldség közül a legnagyobb mennyiségben tartalmazza a béta-karotint, ez pedig köztudottan a barnaság forrása. Rágcsálhatjuk napközben nyersen, ahogy én szoktam, vagy főve, párolva, köretben, vagy levesben esetleg főzelékként.

A finom sárgabarack segít a fiatalos bőr megtartásában, jótékony hatása vitathatatlan. Ez a lédús és édes gyümölcs tartalmaz A vitamint, béta-karotint, káliumot, kálciumot, foszfort, C vitamint és ként. A sejteket energiával tölti fel, fogyasszuk, amíg szezonális!

Kedvencünk a sütőtök! Érdekes, hogy kicsi korban a gyerekeim minden formában szerették, én pedig az illatát sem bírtam, amikor készítettem nekik, ma már én vagyok függő, gyerekeim ma már csak sütőtökkrém-levesként kérik, úgy azonban két nagy tállal is bekanalaznak, ropogós pirított tökmaggal a tetején. Hamarosan jön a sütőtök szezon!

A bőrbarát ételek mellett a bőrápolás a második pillére a nyári bőrszín megőrzésének. A túlzásba vitt napozás, a szolárium, az uszodák klóros vize, a légkondicionáló berendezések erősen igénybe veszik a bőrt, megfelelő hidratálással segíthetjük a regenerációt. Számtalan napozás utáni testápoló krém, olaj, szérum segít megnyugtatni az UV sugárzásnak bőrt.

A harmadik pillérünk a szép bőrért folytatott harcban természetesen a gyakran emlegetett folyadékfogyasztás! Semmilyen krém, kezelés, pakolás nem számít, ha nem iszunk, vagy alszunk eleget. Ez tény.

S végül, ha már ételeket emlegettem, nem tudom ezt a cikket sem befejezni egyik kedvenc receptem nélkül. A sütőtökkrém-levest anyukámtól tanultam. Hat főre a következők a hozzávalók: 2 kg sütőtök, egy vöröshagyma, kókuszolaj, fűszerek: csipet só, vegeta, friss gyömbér, bors, bazsalikom, őrölt szerecsendió, s a habaráshoz 1-2 dl főzőtejszín vagy tejföl. Ha esetleg túl híg, akkor 1-2 evőkanál zabpehelyliszt. A sütőtököt meghámozzuk, felkockázzuk. Pici olajon egy fej hagymát megdinsztelünk. Rátesszük a kockákra vágott sütőtököt és felöntjük annyi vízzel, hogy épp ellepje. Ha a sütőtök megfőtt, botmixerrel pürésítjük, majd tejföllel vagy tejszínnel - ha nagyon híg, akkor esetleg egy teáskanál zabpehellyel vagy zabpehely liszttel behabarjuk, forralunk egyet rajta és kész is. Fokhagymás olajon pirított kenyérkockákkal, vagy sajttal, pirított dióval, pár csepp tökmagolajjal vagy mindezekkel egyszerre tálaljuk.

szerző és kép: Martinka Dia

A sírás biológiája – 2. rész - Tippek

Habár a sírás sokaknak egy elkeserítő, esetleg szégyellnivaló téma, mégis léteznek olyan aspektusok, amelyek felől ezt is érdemes megközelíteni. Például, hogy hogyan érdemes kontrollálni. Tippek következnek.

Amit a vízről érdemes tudni

Naponta szajkózzuk, hogy eleget kell inni, napi 2-2,5 litert, de az igazi okát nem tudjuk. Csupán annyit, hogy ez így egészséges. Most többet is megtudhatunk a folyadékbevitel fontosságáról.

A fájdalom a barátunk?

Izomláz esetén a „láz” megnevezés az izomzat gyulladását jelenti, s általában edzés másnapján jelentkeznek. Az izomláz nem más, mint a testedzés hatására bekövetkező mikroszkopikus sérülés. Mi a teendőnk vele?

A saláta uncsi. Ja, nem!

Ha változatosan és laktatóan el tudsz készíteni egy salátát, már izgalmasabbá tetted a megszokott, napi étrended. Egy kis kreativitással különleges íz világú és változatos textúrájú salátákat állíthatsz össze. Néhány tipp ebben segíthet most!

Hogyan működik az immunrendszer? – 2. rész

Cikksorozatunk első részében az immunrendszer felépítéséről, főbb szereplőiről, feladataikról és az egész rendszer összetettségéről írtunk. Az e heti részben az immunválasz folyamatának megismerését tűzzük ki célul.