Menü

A vitaminokról röviden

  • Dátum: 2018.09.05., 06:41

A vitaminok alapvetően nélkülözhetetlenek az emberi szervezet számára, viszont nem mindegyiket vagyunk képesek magunk előállítani, van, amit táplálékkal tudunk csak bevinni. A D vitamin például egy köztes eset, mivel elő tudjuk állítani, viszont csak napsütés mellett, míg a C vitamint, ellentétben a legtöbb állattal, az ember képtelen maga megszintetizálni. A vegyes és változatos táplálkozás legtöbbször fedezi a vitaminszükségletünket, azonban sokszor nem mennyiségi, hanem minőségi éhezés hatására vitaminhiány léphet fel, aminek komoly következményei vannak. Nem feltétlen a mi táplálkozásunkkal van probléma, hiszen a mai félkész, illetve előre elkészített ételekben kevés a vitamin. Persze itt jön az, hogy nem csak a vitamint kell bevinnünk, hanem ha szükséges, akkor annak segédanyagát, illetve különböző ásványi anyagokat és nyomelemeket, ami egy még nehezebb feladat.

A vitaminokra és ásványi anyagokra három általánosan használt fogyasztói egység létezik. Az első az RDA – Recommended Dietary Allowance, vagyis az ajánlott napi fogyasztás minimális mennyisége. A második a DRI – Daily Reference Intake, vagyis a napi referenciafogyasztás, a harmadik pedig a DRV – Daily Recommended Value, vagyis a napi ajánlott érték.

A vitaminszedés tehát jól szabályozott, nem kell félni a túladagolástól, ha betartjuk az előírt mennyiségeket. Ezen kívül sokszor a korunk, fizikai állapotunk vagy egyéb tényezők miatt – tény például, hogy a modern átlagember vitaminszegényen étkezik- érdemes vitaminfogyasztásunkat biztosítani különböző készítmények szedésével.

A vitaminszedés kedvező hatásai azonban hetek, hónapok után jelentkeznek, ezért ne legyünk türelmetlenek. Várakozásunknak meg lesz a gyümölcse: jobb általános közérzet, nagyobb aktivitás, ellenállóbb immunrendszer, optimistább hangulat és alapvetően egyfajta kiegyensúlyozottság érzése.

Azonban mielőtt nekiesünk a polcoknak, gondoljuk át mire van szükségünk. Vegyük figyelembe, hogy nőként és férfiként eltérő minőségű és mennyiségű ásványi anyagra van szükségünk, a kor sem mindegy és a fizikai aktivitás is fontos. A gyógyszertárakban kapható készítményekkel kapcsolatban biztosan tud segíteni az eladó, de magunk is utána nézhetünk az alapvető információknak.

Amit nem mondtak el Neked az életmódváltásról

Mindenki az életmódváltás pozitív hozadékait hangoztatja, azt viszont nem szokás reklámozni, ami nem kellemes, ami áldozattal és lemondással jár. A diéta egy valóságos aknamező. Miért is?

A túlzásba vitt fehérjefogyasztás következményei

A túlzott fehérjebevitel máj- vagy vesekárosító hatása ma nem kellően alátámasztott, de dehidrációt, fáradékonyságot, ingerlékenységet és más kedvezőtlen jelenségeket valóban előidézhet, látens vagy tekintetbe nem vett ismert vesebetegségek esetén pedig ez a probléma is felszínre kerülhet. De ezek a feltételezések tényleg igazak, vagy csak mendemondák

Ételek pajzsmirigy- alulműködésére

A pajzsmirigy nem megfelelő működésének terápiája a gyógyszeres kezelés, viszont igen sokat tehetünk érte egy kellően összeállított étrenddel is.

Gluténérzékenység: divat vagy betegség?

apjaink egyre égetőbb kérdését adják a különböző ételintoleranciák, s míg a mai napra a cukorbetegek már nagyjából minden boltban tudnak maguknak vásárolni, a gluténérzékenyeknek még mindig nehéz dolguk van. Olykor az is problémát jelent, hogy ők maguk elfogadják ezt a betegséget, de ha azon túl is esnek, a környezetükkel megértetni a helyzetet még mindig nehéz.

Legjobb praktikák fáradtság ellen

A hosszú tél után, amelynek ideje alatt a szervezeted nem jutott napfényhez és elegendő friss táplálékhoz, itt az ideje, hogy pótold az energiatartalékaidat, és elhessegesd magadtól a szűnni nem kívánó fáradtság érzetét. A szakértők egyszerű, de annál hatékonyabb trükköket javasolnak számodra, amelyek segítségével könnyen lábra állíthatod magad.