Menü

Ezeket ne próbáld ki!

Amikor kaptam egy emailt nemrég azzal a címmel, hogy "diéták, amiket soha ne próbálj ki", bevallom azonnal megnyitottam, hogy elolvashassam. Pedig pont arra kaptam figyelmeztetést, hogy ezeket még véletlen se, de ettől függetlenül gondoltam elolvasom, abból baj nem lehet, viszont fontos, hogy tényleg ne ezekből merítsünk ötletet az őszi, téli, tavaszi, nyári formánkhoz.

Már az első két diéta-típusnál fogtam a fejem, csináltam már én is mindenféle léböjt napot meg tojásdiétát meg túródiétát meg a Jóisten tudja még mit nem, ezek azonban minden képzeletemet felülmúlták.

Amikor fogyásról van szó, céljaink elérése érdekében hajlamosak vagyunk mindenféle fogyókúrás módszert kipróbálni, még olyan megoldásokat is megkeresünk, melyek károsak az egészségünkre nézve. Semmiképp sem járunk jó úton, ha szélsőséges vagy inkább meghökkentő diétás tanácsokat próbálunk ki, vagy elképesztő ételekkel kompenzáljuk az (amúgy normális) éhség érzetet. Ez mind tévút és nem jó irány.

A legextrémebb fogyókúrák egyike az alvós "Csipkerózsika-diéta", melynek lényege, hogy átaludjuk a napot, mert legalább addig sem eszünk, hanem kalóriát égetünk. Ez még önmagában nézve nem is lenne káros, bár nem tudom a munkahelyemen mit szólnának, ha egész nap az asztalomra dőlve aludnék. Ja és amúgy tanár vagyok, így valószínű a diákjaim is meglepődnének.

A jégkocka diétát is hallottam már, őrült ötlet! Jégkockákkal elvenni az éhségérzetet és égetni a kalóriákat nemcsak ostobaság és alaptalan, de még káros is. Valószínű jó nagy falásrohammal fejezném be a koplalós egész napos jégkocka szopogatást, de még egy jó kis torokgyulladással is gazdagabb lehetnék.

A fényevésről is hallottunk, olvastunk már, számomra felfoghatatlan, hogy valaki erre képes legyen, abszurd az egész és hihetetlen, hogy vannak követői.

A bébiétel-diéta még azt mondom nem is olyan extrém és újkeletű, erről már hallottam, legalább ennek a módszernek nincs káros tartalma, kerülendő étele, maximum egy koplalás az egész, mert a bébiétel neve is utal arra, hogy a mennyiség nem felnőtt szervezetnek készült. Valószínű - még ha ízlene is a bolti bébiétel - egy raklappal kellene elfogyasszak belőle ahhoz, hogy életben maradjak. De már a kisfiaimnak is nagyobb étvágya volt bébi korában, mint egy üveg bébiétel!

Az egészen biztos, hogy hosszan lehetne folytatni az őrült fogyókúrák sorát, ha mindenki hozzászólhatna, hogy mi a legbutább diéta, amit kipróbált élete során, azt hiszem hosszú lenne a sor, mi nők ebben jók vagyunk, én magam is tudnék mesélni, hogy mennyi minden szerepel a negatív listámon. Az egyetlen, ami működik, ami nem káros, ami tényleg hatásos és hosszútávon is tartható, az egy normális életmódváltás, mértékletesség és mellé pedig némi mozgás. De ezt valamiért soha senki sem akarja a drága fogyasztóbogyók és extrém diéták helyett kipróbálni.

Legerősebb zsírégető fűszerek, amelyek megduplázhatják a fogyást

Kapszulák helyett próbáld ki, hogy más alapanyagokkal főzöl. Gondoltad volna, hogy vannak olyan zsírégető fűszerek, amelyek jobbá, finomabbá, ízletesebbé teszik ételeidet és közben a fogyást is segítik? Pedig így van!

Az energetizáló, csodatévő citromos víz

Egyre többször ajánlják neked a citromos víz fogyasztását? Nem csoda! Többek között ilyen fantasztikus hatásai vannak ennek az egyszerű varázsitalnak.

Túlzásba vitt edzés negatív hatásai

Tény, sportra mindenkinek szüksége van. Ám van az a pont, amikor az edzés fanatizmusba csap át, ami károkat okozhat, a túledzettség, másnéven exorexia. A külső környezeti behatások is hozzájárulnak, hogy az amúgy is instabil nő, férfi intenzívebb edzésekbe kezdjen.

A káposztafogyasztás áldásos hatásai

A káposzta változatai mindenki számára elérhető, számtalan módon felhasználható, olcsó, emellett pedig rendkívül egészséges. Egy csésze savanyú káposztában mindössze 27 kalória és 0 gramm zsír található, továbbá 7 gramm szénhidrátot, 4 gramm rostot, valamint 1 gramm fehérjét is tartalmaz.

A plusz súly pszichológiai háttere

Az elhízás hátterében álló pszichológiai okok sokrétűek. Általában elmondható azonban, hogy a gyermekkori táplálkozási szokásoknak meghatározó szerepük van abban, hogyan viszonyul a személy az étkezéshez. Ha mindkét szülő túlsúlyos, a gyermek esélye arra, hogy szintén súlyfelesleggel küzködjön75% körül mozog.