Menü

A leggyakoribb probléma: a hátfájás

Persze nem mindegy, hogy mitől alakult ki a hátfájás, de alapvetően ilyekor a hát izmai miatt érzünk fájdalmat. Vagy mert megerőltettük, vagy mert eleve nagyobb terhelésnek vannak kitéve, mint amennyit elbírnak. Most tekintsünk el az időskori problémáktól, hiszen azoknak rengeteg különböző oka lehet, mint például a csontritkulás, illetve a porckorongok kopása. Természetesen először érdemes orvoshoz fordulni és kideríteni, nincs-e komolyabb ok a háttérben, azonban, ha a túlterheltség az oka a fájdalomnak, egyszerűen orvosolhatjuk magunk is.

Az egyik legjobb módszer az úszás. Furcsának tűnhet, hogy a megoldás a plusz mozgás, azonban a vízben másképp terheljük az izmainkat, mint a szárazföldön. Sok gócpontról ilyenkor lekerül a nyomás, mi pedig megkönnyebbülve erősíthetjük az izmainkat. Nem csak a fájdalom enyhül, a tartásunk is javul, a rendszeres sporttól pedig még az alakunkon is javíthatunk.

Egy másik lehetőség, hogy beszerzünk egy kifejezetten ilyen célra tervezett matracot, hiszen rengeteget számít, hogy hol alszunk. Ez persze kombinálható az előző módszerrel, de akár önmagában is elég lehet. Már megfizethető áron is találunk kiváló ágymatracot, érdemes beruházni egybe, ha hasonló panaszaink vannak.

Szintén jó megoldás lehet a rendszeres masszázs. Nem kell feltétlen egyből egy masszázsszalonra gondolnunk, az alapvető lazító fogásokat akár párunk, vagy egy ismerősünk, családtagunk is elsajátíthatja. Ha egy kisebb izomgörcsnél komolyabb a probléma, olyankor érdemes előbb kikérni egy szakértő véleményét, aki majd megfelelő masszázsformát ajánl.

Végül pedig egy otthoni praktika, ami eredetileg a tartásunk javítására szolgál, viszont a tartásunk javulása maga után vonja a hátfájás enyhülését, ez pedig a fűző. Otthonra tetszésünk szerint választhatunk rengeteg formából és színből, azonban, ha utcára is szeretnénk hordani, kaphatók ruha alatt viselhető, szinte láthatatlan fajták is.

A sírás biológiája – 2. rész - Tippek

Habár a sírás sokaknak egy elkeserítő, esetleg szégyellnivaló téma, mégis léteznek olyan aspektusok, amelyek felől ezt is érdemes megközelíteni. Például, hogy hogyan érdemes kontrollálni. Tippek következnek.

Amit a vízről érdemes tudni

Naponta szajkózzuk, hogy eleget kell inni, napi 2-2,5 litert, de az igazi okát nem tudjuk. Csupán annyit, hogy ez így egészséges. Most többet is megtudhatunk a folyadékbevitel fontosságáról.

A fájdalom a barátunk?

Izomláz esetén a „láz” megnevezés az izomzat gyulladását jelenti, s általában edzés másnapján jelentkeznek. Az izomláz nem más, mint a testedzés hatására bekövetkező mikroszkopikus sérülés. Mi a teendőnk vele?

Hogyan működik az immunrendszer? – 2. rész

Cikksorozatunk első részében az immunrendszer felépítéséről, főbb szereplőiről, feladataikról és az egész rendszer összetettségéről írtunk. Az e heti részben az immunválasz folyamatának megismerését tűzzük ki célul.

A sírás biológiája – 1. rész

A kontrollálhatatlan sírás elszomorító, kényelmetlen, zavaró és kimerítő lehet. Megkönnyebbülést érhetünk el azonban, ha megértjük, mi okozza, és megtanuljuk, hogyan lehet kordában tartani.