Menü

Nem indul a fogyás? Ezért.

Gyakran úgy érezzük, hogy mindent megteszünk a fogyás érdekében, az eredmény mégis várat magára. Az áttörés nem történik meg, a fogyás nem indul be látványosan, a kilók nem olvadnak úgy, ahogy vártuk. Vajon tényleg mindent jól csinálunk? Vegyük nagyító alá a problémát!

Nagyon sok üres kalóriát vihetünk be észrevétlenül a nassolással, érzelmi evéssel, stressz evéssel. Egy zacskó mogyoró hiába számít valamivel egészségesebb rágcsálnivalónak, 1200 kalóriát is jelenthet. Ezt önuralommal küzdhetjük le, s megpróbáljuk felismerni a valódi éhséget, megkülönböztetni a „valamit úgy ennék” érzéstől. Akkor is eszünk sajnos, amikor nem is vagyunk éhesek, ez pedig egyértelműen megakadályozza, hogy leadjunk a pluszkilóinkból.

Hátráltatja a fogyás megindulását, ha észrevétlenül nyúlunk az üdítőitalok után. A cukros változatok egyértelműen hizlalóak, az édesítőszerrel készült verziók pedig ugyan cukormentesek, ám becsapják a szervezetet, s az a tapasztalatom, hogy nem véletlenül leszek éhes utánuk.

Főzz magadra! Az éttermi menük fogyasztása sem javasolt fogyókúra idején, hiába tűnik olcsóbb és kényelmesebb megoldásnak, sokkal jobban járunk, ha magunk készítjük, dobozoljuk az ételeinket, így megvan a lehetőségünk diétásabb, zsírszegényebb, szénhidrátszegényebb módon főzni, az adagokat pedig magunk kiporciózni.

Túl sok zsiradékot használunk. Az olívaolaj, a kókuszolaj, a hidegen sajtolt növényi olajok remek alternatívák a zsírfogyasztásra, azonban ezekből sem jó sokat enni. Húsokat készíthetünk sütőzacskóban, zsiradék hozzáadása nélkül. Süteményekben a vajat vagy az olajat én nagyon gyakran helyettesítem más folyadékkal, tejjel, növényi tejjel, gyümölcslével. Sok felesleges kalóriát megspórolunk!

A túlzott fehérjefogyasztás sem jó. Sokan még extra fehérjét is bevisznek az étkezéseiken kívül, azonban hiába szereztünk be márkás proteinporokat, turmixolunk drága shakeket magunknak, ha nem edzünk mellé, az ilyen turmixok is csak felesleges kalóriákká válnak.

Nem iszunk elég vizet. Akár kezdhettem volna ezzel is a cikket, képzeletben az elejére is nyilazom. A megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás elengedhetetlen bármiféle diétánál, fogyókúránál. Alap dolog, ha elfelejted, állíts magad mellé egy flakon vizet, mellettem is van egy.

Nem reggelizel. Ez nagyon nagy hiba, az elhízottak nagy részéről elmondható, hogy kihagyja a reggelit, pedig egy jó reggelivel indítva a napot, rengeteg értékes tápanyaghoz juthatunk, egy omlett vagy egy zabkása nem vesz el sok időt a reggeli rohanásból, mégis délig bőven ellát energiával, nem lesz szükséges a mogyorós zacskóra, sem extra adag cukros kávékra az éhség ellen.

Főzés közben túl sokat kóstolsz. Ez csapda számomra is. Amikor azt hiszem, csak az íze miatt kóstolgatok, valójában már egy fél adag elfogyasztott ételnél járok mennyiségben és kalóriában, erre nem tudok tippet, én általában rágózom és akkor nem akarok folyton belekóstolni a készülő ételbe.

A diéták sok buktatóval járnak, a tippek nem értek véget, nagyon sok dologra kell odafigyelni, látszólag apróságnak tűnő szokásokon változtatni. A legnagyobb baj, amit elkövethetünk mégis az, ha nem hiszünk magunkban, ha nem rendelkezünk kellő önbizalommal, hogy igenis mi is meg tudjuk csinálni.

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!