Menü

Kutyát tartani? Miért ne?

Természetesen nem teljesítjük azonnal gyerekeink minden kívánságát, de ha kellő elszántság és megfontoltság áll mögötte, akkor legalább elgondolkodni érdemes rajta. Kifejezetten a kutyatartás példáján ez így néz ki:

Ha közli a hat évesnél idősebb gyermekünk, hogy szeretne egy kutyát, és a lakásunk, házunk körülményeinél fogva ez lehetséges is, akkor üljünk le és beszélgessünk! "Miért szeretnél kutyát?" - ez a kérdés azért fontos, mert kiszűrhető, hogy csak valakit utánozni szeretne, vagy más oka van rá.

"Tudod-e, mire van egy kutyának szüksége?" - az etetés, sétáltatás, fürdetés, játék fontos, hogy a gyerek számára világos legyen, tudnia kell, hogy ebből ki kell vennie a részét, de nem szabad mindezt úgy tálalni, mintha minden az ő feladata lenne. Ha úgy látjuk, hogy gyermekünk tisztában van minden következménnyel, akkor elkezdhetünk gondolkodni.

A kutyatartásnak ugyanis rendkívül sok az előnye, és sok nevelési területem a segítségünkre lehet. Például az időbeosztásra való tanításban. Ha gyermekünk tudja, hogy minden reggel fél 8-kor el kell vinni kedvencét sétálni, és tudatosítjuk benne, hogy ez heti három alkalommal az ő feladata, akkor könnyebben meg is fogja tenni, hiszen ott van előtte fáradságának tárgya, egy kisállat, akit szeret, és akivel jót akar tenni. Így könnyebb lesz gyermekünket napirendre szoktatni.

A legfontosabb, amit egy kutyától a gyermek tanulhat, a feltétel nélküli szeretet. Igen, a szeretettel való odafordulás, az odaadás, szelídség és empátia, csak úgy, mint az agresszió, tanult viselkedésforma. Ezért, ha indirekt módon akarjuk erre a magatartásra szoktatni gyermekünket, a kutyatartás az egyik legjobb módszer. A kutyák ugyanis odaadó állatok, a gazdájukért bármit megtesznek, felismerik a hangulatát, segíteni próbálnak rajta. Az pedig mindenkinek jól esik, ha valaki csak úgy szereti. Pszichésen tehát pozitívan hat az emberre egy kutya jelenléte. Szóval, ha kutyát szeretnénk, nem szabad, hogy megijesszen minket a felelősség, hiszen rengeteg élménnyel gazdagodhatunk.

5 tipp, hogy mit kezdj a szabadidőddel

Az élet folyamatos tanulás. Tanulás akkor, ha egy képzést szeretnénk elvégezni, és tanulás akkor is, ha önmagunkkal kapcsolatos feladataink vannak. Ugyanígy néhányunknak tanácsra lehet szüksége, ha arról van szó, mit kezdjen a temérdek szabadidejével. Nem mindenkinek a rohanó életmód a legnagyobb ellensége.

3 könyv a még mindig hosszú estékre

Élnek olyan szerencsés emberek a bolygón, akiket nemcsak a természet szépségével, hanem a betűk halmazával is el lehet kápráztatni. Ők szerencsések, mert szinte bárhol, bármikor le tudják kötni magukat mindössze szavak különféle kombinációjával. Nekik szeretnénk most kedvezni a következő könyvajánlóval.

A szelfi diszmorfia önbizalom romboló hatása

Sokak szerint a szelfizés a mai, önimádó, egocentrikus generáció hóbortja. Viszont egy önarcképfotó sokkal többet elárul rólunk, mint gondolnánk. Az okostelefonokon található képszerkesztő alkalmazások segítségével bárki modellt varázsolhat magából. A baj akkor jön el, amikor belenézünk a tükörbe és látottakkal nem vagyunk megelégedve.

Egyetem helyett – mi lesz veled a középiskola után?

Többféle lehetőségünk is van, hogy mit kezdjünk magunkkal a középiskola után. Az egyetem és a főiskola kézenfekvő megoldások, hiszen annyi a reklám körülötte. Ad neked még egy kis időt szabadon, hogy a fiatalságod élvezd, és tanulj, nemcsak szakmát, hanem az életet is. De nem ez az egyetlen lehetőséged.

Magányosan vagy állattal lakásban?

Talán emberek tízezrei viaskodnak a kérdéssel, hogy maradjanak-e egyedül egy tiszta lakásban, vagy inkább fogadjanak maguk mellé egy társat, aki után viszont bizony gyakran kell takarítani, és a higiéniára is ügyelni kell. Hogyan döntsünk?