Menü

Kutyát tartani? Miért ne?

Természetesen nem teljesítjük azonnal gyerekeink minden kívánságát, de ha kellő elszántság és megfontoltság áll mögötte, akkor legalább elgondolkodni érdemes rajta. Kifejezetten a kutyatartás példáján ez így néz ki:

Ha közli a hat évesnél idősebb gyermekünk, hogy szeretne egy kutyát, és a lakásunk, házunk körülményeinél fogva ez lehetséges is, akkor üljünk le és beszélgessünk! "Miért szeretnél kutyát?" - ez a kérdés azért fontos, mert kiszűrhető, hogy csak valakit utánozni szeretne, vagy más oka van rá.

"Tudod-e, mire van egy kutyának szüksége?" - az etetés, sétáltatás, fürdetés, játék fontos, hogy a gyerek számára világos legyen, tudnia kell, hogy ebből ki kell vennie a részét, de nem szabad mindezt úgy tálalni, mintha minden az ő feladata lenne. Ha úgy látjuk, hogy gyermekünk tisztában van minden következménnyel, akkor elkezdhetünk gondolkodni.

A kutyatartásnak ugyanis rendkívül sok az előnye, és sok nevelési területem a segítségünkre lehet. Például az időbeosztásra való tanításban. Ha gyermekünk tudja, hogy minden reggel fél 8-kor el kell vinni kedvencét sétálni, és tudatosítjuk benne, hogy ez heti három alkalommal az ő feladata, akkor könnyebben meg is fogja tenni, hiszen ott van előtte fáradságának tárgya, egy kisállat, akit szeret, és akivel jót akar tenni. Így könnyebb lesz gyermekünket napirendre szoktatni.

A legfontosabb, amit egy kutyától a gyermek tanulhat, a feltétel nélküli szeretet. Igen, a szeretettel való odafordulás, az odaadás, szelídség és empátia, csak úgy, mint az agresszió, tanult viselkedésforma. Ezért, ha indirekt módon akarjuk erre a magatartásra szoktatni gyermekünket, a kutyatartás az egyik legjobb módszer. A kutyák ugyanis odaadó állatok, a gazdájukért bármit megtesznek, felismerik a hangulatát, segíteni próbálnak rajta. Az pedig mindenkinek jól esik, ha valaki csak úgy szereti. Pszichésen tehát pozitívan hat az emberre egy kutya jelenléte. Szóval, ha kutyát szeretnénk, nem szabad, hogy megijesszen minket a felelősség, hiszen rengeteg élménnyel gazdagodhatunk.

Terjed az izomdiszmorfia

Sajnos az étkezési zavarok jelentkezhetnek már a gyermekkorban is. Sokáig csak az anorexiáról, bulimiáról olvashattunk, hallhattunk. Viszont egy kevésbé ismert betegség is létezik, ami az izomdiszmorfia.

Hátráltató szokásaink bűvkörében

Bizonyára tudjuk magunkról, ha rossz szokások rabjai vagyunk. Ezek nemcsak látványosak és sokszor taszítóak, de az egészségünkre is károsak lehetnek. Továbbá azzal is tisztában lehetünk, hogy jobb lenne ezektől megszabadulni, de eddig nem éreztünk magunkban kellő erőt hozzá.

A szívből jövő hála dupla öröm

Számos kutatás bizonyította, hogy a hála gyakorlása az egyik leghatékonyabb dolog az érzelmi és a pszichológiai jólét tekintetére nézve. Egy 75 évig tartó megfigyelésben kimutatták, hogy a hála a legerősebb indikátora a boldog életnek. Hasznos lenne ezt az érzést többet gyakorolni a mindennapokban is nem csak egy röpke pillanatig az ünnepek ideje alatt.

Segítség! Nincs időm magamra!

Nem ismeretlen a jelenség, hogy nincs időnk magunkra, mert mindig van mit csinálni, a tennivalók listáján mi magunk vagyunk az utolsó pont, és a nap végén mindig a „Majd holnap” kategóriába soroljuk magunkat. S ez így megy éveken keresztül. Mégis mit tehetünk ennek megváltoztatására?

A biorezonancia segít a dohányzás leszokásában

A stressz, a levegőben oldott gázok, méreganyagok, a mozgáshiány, a kevés folyadék fogyasztás, az alkoholos italok, a dohányzás, a drogok, és a gyógyszerek mind roncsolják egészségünket. Nem beszélve az elektromos készülékek okozta elektroszmogról, amelyek akadályozzák a szervezet harmonikus működését.