Menü

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Azt sose felejtsd el, hogy nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!

Elhiszem, hogy izgatott vagy és azonnal eredményt akarsz, ezért sokkal szigorúbban kezdesz neki a diétának, több dolgot is megvonsz magadtól a siker érdekében, esetleg egyből nekiugrasz egy keményebb sportnak, ez azonban hosszú távon nem fog működni, s hamarabb feladod, mint hinnéd. A szélsőséges szabályokra épülő fogyókúrák csak rövid távon működnek. Megpróbáltam megnevezni azt a három alapelvet, aminek segítségével tartós, maradandó változást érhetünk el, hidd el, jobb tudatosan átgondolva elkezdeni, mint belefáradva a folyamatos fogyókúrázásba. A rövid távú változásokat csak áldozatok árán, gyakran önkínzással és erős fegyelemmel lehet elérni, ez pedig minden, csak örömteli nem.

Első tanács: tervezz hosszútávra, haladj lassan, kerüld a szélsőséges megoldásokat!

Egy rapid fogyókúra látványos összeomlásához vezet. Koplalsz, majd tömöd magad váltakozva és kínoz a bűntudat folyamatosan, de kinek jó ez? Ne ostromold magad, tervezz meg olyan diétát, olyan ételekkel és élelmiszerekkel, amelyeket biztosan be tudsz tartani, könnyen tudsz követni, örömmel tudod hétről hétre folytatni. Olyan ételeket válassz, amelyeket szeretsz és amelyekhez könnyen beszerezhetőek az alapanyagok, és amelyeket mindig lesz időd elkészíteni.

Második kérésem: szeresd, amit csinálsz!

Nincs az az egészséges étrend, ami örökké kitart, ha utálod az adott ételt, ami a tányérodon van. Ha utálod a brokkolit, ne akarj mindenáron brokkolit dobozolni magadnak, válassz másik ételt. Ha kívánod a krumplit, készíts édesburgonyából köretet helyette, ha édesre vágysz, készüljön a császármorzsád zablisztből, cukormentes lekvárral. Csak apránként változtass a régi szokásaidon és kis lépésekkel haladj. Nincs értelme gyötörnöd magad, ha más megoldás is létezik. Nem kell salátával beérned, ha megeheted a kedvelt ételeidet is kicsit új köntösben.

Egyébként megjegyzem, hiába próbáltam egy salátát enni, mikor nassolni akartam, hiába akartam egy ilyen cserére törekedni, a este megettem azt is, amit egész nap kívántam, kezdhettem volna egyből azzal, kerülőutak helyett. Ha diétásabb alapanyagokkal dolgozunk, nyugodtan készíthetjük a kedvenc ételeinket, nem kell salátalevelet rágcsálni, felesleges.

Harmadik tippem: soha ne bántsd magad!

Nem kell a bűntudat, nem hiányzik a szorongás, felesleges a lelkiismeret-furdalás, amikor valami kevésbé "okosat" eszel, nem kell robotként tekintened magadra. Egy cukros süti nem mérgező, egyetlen étel sem tilos, s bizony néha melléeszünk. Na és? Én sem eszem 100%-osan folyamatosan, ettől még nem érzem magam hiteltelennek. A mérték a fontos és az, hogy az étkezéseink nagy része rendben legyen, s mellé válasszunk valami számunkra kedves mozgásformát.

Ha ezeket a szabályokat betartjuk, sokkal valószínűbb, hogy sikerrel járunk majd, de nagyon fontos, hogy reális, átgondolt, s hosszú távon is fenntartható célokat tűzzünk ki magunknak.

Mit egyen a gyerek, ha sportol?

Fociedzés vége, este fél hét: a fiam farkaséhesen esik be a kocsiba, bizonyára sok szülőnek ismerős ez a szitu. Köztudott, hogy a megfelelő vitaminok és tápanyagok bevitele egy sportoló gyerek életében mennyire fontos.

Levesek – amelyek lehetnének népszerűbbek

Egyes kultúrákban levest enni sem szokás. A franciák például leginkább valami könnyű salátát esznek előétel gyanánt. Mi viszont élünk-halunk az ízletes levesekért, sőt, újabb és újabb variációkat találunk ki, amelyeket elkészíthetünk. Pedig vannak hagyományos levesek, melyek a megérdemeltnél kisebb figyelmet kapnak. Belőlük láthatunk egy rövidebb összeállítást.

Betegek világnapja: sok népbetegség megelőzhető lenne helyes korai táplálással

Magyarországon a diabétesz, az elhízás és a kardiovaszkuláris betegségek is egyre többeknek okoznak problémát, pedig a népbetegségek megelőzésért mi magunk tehetünk a legtöbbet. Immunrendszerünknek fontos szerepe van többek között a betegségek elkerülésében és egészségünk megőrzésében, ezért érdemes kiemelt figyelmet fordítani védekezőképességünk megerősítésére. 1993 óta február 11-én tartják a betegek világnapját, amelynek alkalmából az Első 1000 Nap elnevezésű egészségügyi tájékoztató kampány szakemberei a betegségmegelőzés és a kisgyermekkori immun erősítés fontosságára hívták fel a figyelmet.

Stevia a diétázók kedvenc édesítőszere

A stevia egy nullkalóriás, természetes élelmiszer, ami hazánkban is nagyon elterjedt. A fogyókúra idejében hatalmas megerőltetést okozna, ha ki kellene teljesen iktatni az édes ízt. A következőkben be szeretném mutatni ezt a sokunk által kedvelt különleges növényt.

Érdekességek a grapefruitról

A citrusfélék magas C-vitamin-tartalmuk miatt sokkal hatásosabbak a vitamintabletták fogyasztásánál. Közkedvelt gyümölcs, sokak barátja fogyókúra idején. Viszont biztos vagyok benne, hogy a következőkben olyan információkat is olvashattok róla, amelyek újak lehetnek számotokra.