Menü

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Azt sose felejtsd el, hogy nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!

Elhiszem, hogy izgatott vagy és azonnal eredményt akarsz, ezért sokkal szigorúbban kezdesz neki a diétának, több dolgot is megvonsz magadtól a siker érdekében, esetleg egyből nekiugrasz egy keményebb sportnak, ez azonban hosszú távon nem fog működni, s hamarabb feladod, mint hinnéd. A szélsőséges szabályokra épülő fogyókúrák csak rövid távon működnek. Megpróbáltam megnevezni azt a három alapelvet, aminek segítségével tartós, maradandó változást érhetünk el, hidd el, jobb tudatosan átgondolva elkezdeni, mint belefáradva a folyamatos fogyókúrázásba. A rövid távú változásokat csak áldozatok árán, gyakran önkínzással és erős fegyelemmel lehet elérni, ez pedig minden, csak örömteli nem.

Első tanács: tervezz hosszútávra, haladj lassan, kerüld a szélsőséges megoldásokat!

Egy rapid fogyókúra látványos összeomlásához vezet. Koplalsz, majd tömöd magad váltakozva és kínoz a bűntudat folyamatosan, de kinek jó ez? Ne ostromold magad, tervezz meg olyan diétát, olyan ételekkel és élelmiszerekkel, amelyeket biztosan be tudsz tartani, könnyen tudsz követni, örömmel tudod hétről hétre folytatni. Olyan ételeket válassz, amelyeket szeretsz és amelyekhez könnyen beszerezhetőek az alapanyagok, és amelyeket mindig lesz időd elkészíteni.

Második kérésem: szeresd, amit csinálsz!

Nincs az az egészséges étrend, ami örökké kitart, ha utálod az adott ételt, ami a tányérodon van. Ha utálod a brokkolit, ne akarj mindenáron brokkolit dobozolni magadnak, válassz másik ételt. Ha kívánod a krumplit, készíts édesburgonyából köretet helyette, ha édesre vágysz, készüljön a császármorzsád zablisztből, cukormentes lekvárral. Csak apránként változtass a régi szokásaidon és kis lépésekkel haladj. Nincs értelme gyötörnöd magad, ha más megoldás is létezik. Nem kell salátával beérned, ha megeheted a kedvelt ételeidet is kicsit új köntösben.

Egyébként megjegyzem, hiába próbáltam egy salátát enni, mikor nassolni akartam, hiába akartam egy ilyen cserére törekedni, a este megettem azt is, amit egész nap kívántam, kezdhettem volna egyből azzal, kerülőutak helyett. Ha diétásabb alapanyagokkal dolgozunk, nyugodtan készíthetjük a kedvenc ételeinket, nem kell salátalevelet rágcsálni, felesleges.

Harmadik tippem: soha ne bántsd magad!

Nem kell a bűntudat, nem hiányzik a szorongás, felesleges a lelkiismeret-furdalás, amikor valami kevésbé "okosat" eszel, nem kell robotként tekintened magadra. Egy cukros süti nem mérgező, egyetlen étel sem tilos, s bizony néha melléeszünk. Na és? Én sem eszem 100%-osan folyamatosan, ettől még nem érzem magam hiteltelennek. A mérték a fontos és az, hogy az étkezéseink nagy része rendben legyen, s mellé válasszunk valami számunkra kedves mozgásformát.

Ha ezeket a szabályokat betartjuk, sokkal valószínűbb, hogy sikerrel járunk majd, de nagyon fontos, hogy reális, átgondolt, s hosszú távon is fenntartható célokat tűzzünk ki magunknak.

Tökmag versus szotyi

Nagy meleg ide, kánikula oda egy valami nem megy ki a divatból a nasizás, nasolás. Mielőtt még a tükör előtt keseregnénk az alakunk miatt szép sorjában számba fogom venni kedvenc tradicionális rágcsánkat, itt az ideje megtudni, hogy még is mit eszünk valójában.

Tudnivalók a vegán életmódról

A veganizmus az állati eredetű termékek használatának mellőzése és az ehhez kapcsolódó filozófia, ami elutasítja az érezni képes állatok árucikk státuszát, amely megnyilvánul a táplálkozás, a szórakozás, a ruházkodás és a higiéniai termékek választásában is.

Olívaolaj kiváló gyógyhatásai

Az olívaolaj rengeteg zsírsavat és fontos vitamint tartalmaz, vagyis egy nagyon hasznos termék az egészségünkre nézve. Napjainkban Olaszországban és Spanyolországban termesztik a legtöbb olajbogyót. Az olívaolaj az olajfa csonthéjas terméséből előállított zöldessárga, jellemző illatú, kellemes, édeskés ízű folyadék, mely nagyon egészséges.

Tudnivalók a 16: 8-as időszakos böjtölésről

Több fajtája is létezik a böjtnek, én most a 16/8-as módszert fogom bemutatni. Lényege, hogy az első és az utolsó étkezésünk között maximum 8 óra teljen el. Ezután egy 16 órás koplalási ciklus következik. Hosszúnak tűnik, de hamar hozzászokik a szervezet.

A csirkehús gyakori fogyasztásának veszélye

A hús alapvető emberi élelmiszer. Soha nem volt olyan olcsó, és soha nem fogyasztották olyan nagy mennyiségben, mint napjainkban. Egy kutatás szerint a nagyüzemi csirketartás során néhol arzén tartalmú hozamfokozókat is kapnak az állatok, ami benne marad a csirke húsában, és rákkeltő hatása is lehet.