Menü

Kismamából egyből bombanő. De miért is?

Mindig tudtam, hogy egyszer szóvá fogom tenni, mennyire zavar, amikor a közösségi oldalakon a szülést követően lapos hassal pózoló modell-anyukákat látok, vagy ismert személyiségeket, akik büszkén feszítenek 34-es farmerben, hosszú vékony lábakkal, vagy egyenesen a tengerpartról posztolnak bikiniben, természetesen tökéletes idomokkal. Sehol egy stria, se hajszálér, se túlsúly, se melegítő, se karikás szem, kócos haj. Ezt most nem is értem, akkor ők ezt mégis hogy?

Aki ismer, tudja, hogy 10 éve változtattam az életmódomon, két gyermekem van, végig sportoltam a terhességeim alatt, diétáztam is, ennek köszönhetően az egyikkel 12 kilót, a másikkal már csak 6-7kg-t, híztam. Gyönyörű, egészséges gyerekeket szültem, s nagyon boldog voltam, de nekem nem volt utána szép hasam, csak amolyan lógó bőr, amitől majdnem sokkot kaptam a zuhanyzóban. Nem volt feszes bőröm, inkább olyan megereszkedett. Nem voltak hosszú, barna modell lábaim (ja azok most sincsenek) hanem apró hajszáleres, hófehér, kissé narancsbőrös combjaim. Nem voltam patent minden nap talpig sminkben, se divatos ruhában, de ápolt voltam szülés után, mindig adtam magamra. Nem értem, miért és mikor lett hirtelen ilyen óriási elvárás, hogy valaki a szülőágyról feltámogatva máris úgy nézzen ki, mint aki egyenesen egy divatfotózásra indul.

Miért kell szupermodellként kinéznie egy frissen szült anyukának? Ez egy felesleges megfelelési kényszer és óriási nyomás. A szülés után rajtunk maradt pluszsúly természetes, annak köszönhető, hogy szervezetünk zsírtartalékokat halmozott fel a terhesség alatt, ami nem véletlen, hiszen a szoptatás miatt szükség van az energiaraktárak kialakítására.

Minden kismama más. Van, aki hiába figyel oda, mégsem tud egyhamar lefogyni a szülés után, mások a szoptatással gyorsan csont soványra fogynak. Velem utóbbi történt, azonban ez sem jó, hiszen ekkor a gyermek szinte minden fontos tápanyagot elvesz belőlünk, ami nem jó az anyukák egészségére nézve.

Gyorsan fogyni sosem jó, és ha az anyuka egyből szupermodellként feszít a babakocsi mögött, annak valahol lehet, hogy az egészsége, vagy a gyermekére fordított idő látja kárát, mert nem normális dolog vékony, izmos, szálkás bombázóként kinézni egy 6 hetes gyermekkel a karunkban.

Azt gondolom, hogy a szervezetünknek ugyanannyi időre van szüksége a teljes regenerálódásra, mint amennyi idei a terhességünk tartott. Természetesen vannak olyanok, akik hamarabb visszanyerik a formájukat, de soha ne az legyen a cél, hogy a háromhetes gyermekünket XS-es méretű miniszoknyában tologassuk, és mielőbb bikinit húzhassunk. Hagyjunk legalább annyi időt a testünknek, hogy visszarendeződjön, amennyi alatt megváltozott! Tehát legalább kilenc hónap kellene ahhoz, hogy újra visszanyerjük az alakunkat. Adjunk időt magunknak! A tartós fogyás titka a türelem, a megfelelő táplálkozás, és a rendszeres sport.

5 jó tanács az irodai ülőmunka egészségkárosító hatása ellen

Bár az állómunkánál kényelmesebbnek tűnhet, a folyamatos ülőmunka közel sem veszélytelenebb az egészségünkre nézve.

Önzetlen ember=több gyermek?

Mi történik azokkal, akik önzetlenül viselkednek, és áldozatokat hoznak másokért? Egy friss kutatás eredményei szerint az önzetlen emberek hajlamosabbak több gyermeket vállalni, és magasabb fizetéseket is érnek el életük során, mint önzőbb társaik.

Minden, amit a B7-vitaminról tudni érdemes

A B7-vitamin vagy közismertebb nevén biotin, egy vízben oldható vitamin, amely elengedhetetlen a test normális anyagcseréjéhez és működéséhez. De vajon tudjuk-e milyen mennyiségre van szükségünk belőle, és azt hogyan tudjuk bevinni a szervezetünkbe?

Immunrendszerünk védelme

A nyárias időjárás ellenére mégiscsak ősz van, ami kedvez a vírusos megbetegedéseknek. Ha nem szeretnénk ezek áldozatául esni, akkor védenünk kell magunkat és a szervezetünket.

Hagyd magad aludni!

Abban a rohanó világban, amiben élünk, nem az alvás szerepel az első helyen a fontossági sorrendben. Pedig az alvás, a pihenés alapvető dolog, létszükséglet, az egészséges életünk alapja és egy fontos hormon termelődésének az ideje. Jó hír azonban, hogy megfelelő táplálkozással ezen is segíthetünk!