Menü

Édesség krumpliból? Igen!

Lehet, hogy egy darab krumpli nem a legkreatívabb cikk témaötletem, de azt kell, hogy mondjam, hogy ez a recept könnyebben és gyorsabban elkészül, mint ez a cikk, nagyon finom és megéri kipróbálni. Az édesburgonyáról gyűjtött tapasztalataim és kedvenc receptem mindenkinek jól jöhet, aki foglalkozik azzal hogy mit eszik.

Az édesburgonyával érdemes megismerkedni, ha most beírnám a "gugliba", számtalan tulajdonsága győz meg minket a fogyasztásáról. Magas a C-, B2-, B6-, valamint E-vitamin tartalma mindenképp nyomós érv, továbbá gazdag ásványi anyagokban mint a kálium, a réz és a mangán, azonban alacsony a zsír- és koleszterintartalma és - neve ellenére - az édesburgonyát cukorbetegek is fogyaszthatják, ugyanis orvosilag bizonyítottan jobb táplálék a cukorbetegek számára mint a hagyományos krumpli. Nevével ellentétben nem rokona a burgonyának, csak a gumói hasonlítanak. Felhasználható köretnek, süthető, főzhető, grillezhető, de akár édes süteményt is lehet készíteni belőle.

Eddig csak azért ettem, mert ízlik, de most már tudom, hogy ezzel a szénhidráttal nem okozok gyors vércukorszint emelkedést, majd annak zuhanását. Az emésztőrendszernek áldás, hiszen remek rostforrás, bátran ajánlom héjastól is fogyasztani.

Bizonyos rákos megbetegedések, megelőzhetők vele. Szemészek állítása szerint nagyon jó a szemnek! Segít a PMS leküzdésében, segítséget jelent a nőknek a hangulatváltozások és a görcsök csökkentésében. Egy áldásos étel a szülés előtt, a terhesség, de a szoptatás alatt is. Megszelídíti a gyulladásokat.

Rengeteg olyan ételt elkészíthető belőle, amit szívem szerint bemásolnék, hogy véletlen se hagyja ki senki az étrendjéből, de amit szívből ajánlok, az igen egyszerű és laktató. Alaposan megmosunk, majd félbevágunk egy édesburgonyát és sütőben, fólia alatt héjastól addig sütjük, amíg villával könnyen bele nem tudunk szúrni. Miután megsült, megtöltjük például rántottával, vagy desszert gyanánt fahéjas párolt almával.

Ezen kívül természetesen fogyasztható salátákban, készíthető belőle édesburgonyás gnocchi, sült édesburgonya püré, lepény, brassói, brownie, krémleves és még sorolhatnám. Árban kicsit mondhatni húzósabb hagyományos társánál, de ha az egészségre gyakorolt hatásait nézzük, megéri többet áldozni rá.

Mivel most a nagyszülők elvitték a gyerekeimet az állatkertbe, felszabadult egy délutánom, ma dolgoznom sem kell, a takarítás megvár, a legjobb amit ilyenkor tehetek, hogy fogok egy ilyen édesburgonyás falatkát, bedőlök a kanapé közepére, átkapcsolom a tévét a mesecsatornáról a főzős műsorokra és betekerem magam a legpuhább takaróba.

Mesterséges édesítőszer: se nem jó, se nem rossz

A cukorhelyettesítők semmilyen egészségügyi előnnyel nem rendelkeznek, viszont kárt sem okoznak – derült ki egy nemrég megjelent tudományos összefoglalóból.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Ebédopció egészségesen

Nincs lehetőség a munkahelyeden, hogy megmelegítsd az ebédedet, de nem akarod minden nap ugyanazt a sajtos szendvicset nyammogni? Úgy érzed, nem jó az emésztésed, és nem laksz jól, hiába fogyasztasz el 3 szendvicset is főétkezésként?

Péksütemény helyett

A heti öt munkanapból öt munkanapon péksüteményt vagy szendvicset majszolsz reggelire? Nem muszáj! Létezik alternatív megoldás. Megmutatjuk mi az!