Menü

A sírás biológiája – 2. rész - Tippek

Habár a sírás sokaknak egy elkeserítő, esetleg szégyellnivaló téma, mégis léteznek olyan aspektusok, amelyek felől ezt is érdemes megközelíteni. Például, hogy hogyan érdemes kontrollálni. Tippek következnek.

A sírás kordában tartására léteznek mentális, illetve fizikális síkon kivitelezhető praktikák. Nézzük, mik ezek

Mentális megközelítés

Sétálj el! Ha elsétálsz egy sírást kiváltó helyzetből, sokat segíthetsz magadon. Nem fogsz könnyekben kitörni. Ha túl mérges, szomorú vagy frusztrált vagy, könnyen sírásra görbülhet a szád, tehát ha elkerülöd ezeket a szituációkat, és akkor térsz vissza, ha már lenyugodtál, az segíthet, hogy visszanyerd az önkontrollt.

Használj szavakat! Ha nem tudsz kielégítően kommunikálni, ingerültté válhatsz, ami sírási reakciót indíthat be. Ha megtanulod, hogyan fejezd ki tisztán az érzelmeidet, hogyan maradj nyugodj, és ezt szavakba tudod önteni, az segíteni fog sarokba szorítani az „ellenséget”.

Legyen támaszod és elterelő hadműveleteid! Szerezz valamit, amire támaszkodhatsz (vizuálisan), például egy stressz labdát, és tudatosan nézz rá, mielőtt belelépsz a helyzetbe, amiről sejted, hogy sírást válthat ki belőled. Az elterelés egy másik népszerű technika. Koncentrálj egy tevékenységre vagy egy feladatra: hallgass felemelő zenét, vagy kezdeményezz beszélgetést!

Gondolj valami pozitívra vagy viccesre! A negatív gondolatokat helyettesítsd pozitív megfelelőkkel, vagy gondolj valami viccesre, netalán hülyeségre, ostobaságra. Ha egy stresszel teli szituáció mulatságosabb oldalát nézzük, mindig könnyebbé tudjuk azt tenni saját magunk számára, és a sírásmegelőzésben is aktív szerepünk lehet.

Fizikális megközelítés

Koncentrálj a légzésedre! Ha mély levegőt veszel, és a légzésedre figyelsz, könnyebben visszanyerheted a kontrollt.

Pislogj és mozgasd a szemeidet! Ha mozgatod a szemeidet, és közben pislogsz is, az segíthet megelőzni, hogy a könnyeid a külvilágon kössenek ki.

Lazítsd el az arcizmaidat! Ha sírsz, az arcizmaid megfeszülnek. Viszont ha arra fókuszálsz, hogy az arcizmaid relaxált állapotban legyenek, megelőzheted a sírást.

Szabadulj meg a torkodban lévő csomótól! Az érzelmeken alapuló sírás az idegrendszerre is hatással van. Egyrészt a torok hátsó részén lévő izmokat felnyitja, ezért érezzük olykor azt a bizonyos csomót a torkunkban. Kortyolgassunk vizet, nyeljünk és ásítsunk, mert ezek mind segíthetnek az érzés megszűnésében.

Mozogjunk! A mozgás endorfint szabadít fel a testben, amitől jól fogjuk magunkat érezni, és ez egy remek mód arra, hogy eltereljük a figyelmünket a letörtségről.

Forrás: www.medicalnewstoday.com

Az ellenálló baktériumok már a jelen problémái

Az antibiotikumok kezdenek megbukni. Az antibiotikum rezisztens (tehát nem reagáló, nem érzékeny) baktériumok már évente több, mint 750 ezer halált okoznak. Úgy jósolják, ez a szám drámaian növekedni fog, hacsak nem teszünk ellene szóló intézkedéseket.

Mitől lesz boldog egy család?

Ha belépünk egy boldog család otthonába, azt vesszük észre, hogy jól érezzük magunkat. Mindenki ilyen családra vágyik, de ne csak vágyjunk, tegyünk is érte!

Színek, illatok, élmények - mi segít a tanulásban?

A környezetünk nagyon sok mindent befolyásol az életünkben. A tanulás és elsajátítás is olyan dolgok, melyekre nemcsak a saját befogadóképességünk van hatással, hanem a magunk körül tapasztalt jelenségek is. Mi minden teheti könnyebbé a tanulást a környezetünkben?

Miért gondolunk néha olyan dolgokat, amelyek ránk nem jellemzőek?

Igen, néha a legangyalibb kisgyerek is belegondol, hogy milyen lenne az uzsonnáját egy az egyben hozzávágni a tanító nénihez. És ez a gondolat a felnőttekben ugyanígy megfogalmazódik, ha nem is ilyen kontextusban. „Mi lenne, ha ahelyett, hogy átadom a helyemet a buszon, elkiáltanám magam, hogy én fáradt vagyok, és hagyjon engem mindenki békén?” És ez még az egyik legszolidabb verzió volt. De honnan jönnek ezek?

Körömerősítés természetes úton

A köröm egészsége és szépsége a mai modern világban a nőiesség egyik kifejező eszköze is egyben, viszont a higiénia miatt is nagyon fontos odafigyelni rá. A szép és természetes megjelenés hátterében az erős körmök állnak, aminek eléréséhez most néhány hatásos tippel, illetve jól bevált praktikával szeretnék szolgálni nektek.