Menü

Halogatás a haladás mumusa

  • Dátum: 2018.11.26., 09:03

Első lépésben nézd meg magad külső szemmel, hogy miért halogatsz. Mintha egy orvos lennél, és próbálnád vizsgálni a beteget. Ezt úgy tudod megcsinálni, hogy mélyről előhozod magadból az igazi okot az 5 MIÉRT technikával: ötször felteszed a “miért?” kérdést és teljesen őszinte válaszokkal lépésenként mélyebbre ásol. Miután végrehajtottad láthatod, hogy egyáltalán nem az a probléma, hogy nincs kedved hozzá, hanem az, hogy túl sok a bizonytalan dolog, és egyszerűbb a szőnyeg alá söpörni az egészet.

Lehetséges okok:

fárasztó a feladat

félelem a kudarctól

szervezetlenség jellemez

bizonytalanság

tökéletességre való törekvés

önbizalomhiány

Töltsük fel magunkat, kapcsolódjunk ki!

Fordítsunk tudatosan időt arra, hogy visszatöltsük az energiaraktárainkat. Bár látszólag ez is lopja az időt, valójában sokkal többet tesz hozzá a hatékonyságunkhoz. Kezdjük a reggelt olyan tevékenységgel, amely energiát ad, lendületbe hoz! Ehhez nincs szükség telefonra, közösségi oldalak nézegetésére! Helyette inkább fogjunk egy könyvet a kezünkbe, vagy hallgassunk nyugtató zenét!

Használd a Pomodoro technikát!

Állíts be egy időzítőt 20-25 percre. Persze nem kell paradicsom alakúnak lennie, a telefonod is alkalmas erre. A lényeg, hogy ez alatt az idő alatt semmi mással ne foglalkozz, csak a tanulnivalóval. Nagyon fontos, hogy koncentrált, osztatlan legyen a figyelmed, mert csak így tudsz valóban hatékony lenni. Ha letelik az idő, nyugodtan hagyd abba, mozogj egyet, szívj friss levegőt, igyál valamit. Kb. 5-10 perc pihenés után állj neki megint egy 20-25 perces intenzív tanulási blokknak. Majd jöhet megint a szünet és így tovább. Tudományosan bizonyított, hogy kb. ennyi ideig tud az agy egyfolytában összpontosítani.

Legyünk szervezettek!

Használjunk egy olyan füzetet/applikációt, amelybe a teendők listáját vezethetjük. Ez sokat segíthet abban, hogy amikor esélyünk van valamit elintézni (pl. mert épp arra járunk), akkor valóban eszünkbe is jusson a feladat. A céljaink felírása gátolja a halogatás következtét.

Prioritásokkal óvatosan!

A fontossági sorrend pontos kezelése, mérlegelése két tevékenység között elengedhetetlen. Ugyanis, hogyha a lényegesen fontos dolgokat a nap végére hagyjuk, nagy eséllyel kerülhetünk a saját csapdánkba. Ne ígérjünk biztosra senkinek semmit, előbb gondoljuk át mik a teendőink!

A kevesebb néha több!

Reálisan gondold át a pontokat, ne tervezd túl magad. Hiszen az el nem végzett feladat tudata hiányérzetet kelthet, feszültséget generálhat benned.

Ígérj jutalmat magadnak!

A motiváció lendületet ad egy nehéz feladat átugrásához. Lepd meg magad apró ajándékokkal!

Kezd el még ma!

Ha kidolgozol egy működő rendszert, akkor többet nem lesz problémád azokkal a feladatokkal, amelyekhez nincs kedved. Igaz, hogy energiát kell beletenni a tökéletesítésébe, de ahogy csiszolgatod, úgy egyre több időt fogsz tudni spórolni vele, melyet magadra, barátaidra, vagy a családodra fordíthatsz. A lényeg, hogy tedd meg az első lépést, hiszen minden adott hozzá. Én nagyon drukkolok!

Szerző: Udvari Fanni

Segítség, kiégtem!

Kimerültnek érzed magad? Eltűnt a lelkesedésed, az életkedved? A kiégettség, vagy tipikus tünetei lehetnek ezek. Vajon mi az oka és hogy lehet tenni ellene?

A humor a legfontosabb! (és ez nem vicc)

A humor és a nevetés az életünk fontos része, segít átvészelni a szürke hétköznapokat, gyógyír a problémákra, nagyon pozitívan hat a párkapcsolatra, összefügg az immunrendszerrel

Neked mi a hobbid?

Nemcsak stressz-szintünket csökkenti, de életünket is változatossá teszi egy értelmes hobbi, egy hasznos szabadidős tevékenység, egy szórakoztató időtöltés. Neked mi a szenvedélyed?

8 ok, hogy miért menj táncházba egy sima buli helyett

Szórakozni mindenki szeret. Ennek vannak közismert, szűk körben ismert, és egészen sajátos módjai is. Kevesen tudnak ellenállni egy jó lagzinak, ahol élő zene és hangulatos díszítés biztosítja a táncos jókedvet. És ezt a hangulatot sok más buli is igyekszik megtartani. De ha valami újra vágysz, akkor mindenképpen próbáld ki a táncházat! Íme, nyolc érv, hogy miért.

Okok arra, hogy az egyedüllét jót tesz neked

Sokak rettegnek az egyedül töltött idő gondolatától. Bár a tartós magányról már kiderült, hogy több betegség, így a demencia kockázatát is megnöveli, az időnkénti egyedüllét számos egészségügyi előnnyel jár.