Menü

Ne robbanj le télen!

A telet nem sokan ússzák meg betegségek, megfázások, felfázások nélkül, az enyhébb idő a vírusoknak kedvez, támadnak a kórokozók! Mit tegyünk?

Számtalan tanács kering a köztudatban immunrendszerünk erősítésére, érdemes mégis megemlíteni néhány alapvető tudnivalót, hogy megerősítsük szervezetünket, immunrendszerünket. Mondanám, hogy sportoljunk a szabadban, tapasztalatból mondom, hogy amióta futok télen, (s egyáltalán nem túlöltözve) azóta soha nem kapnak el a betegségek, hiába üldöznek. Aki nem sportol télen, neki is van számtalan lehetősége arra, hogy ne kerüljenek mindenféle téli nyavalya fogságába.

Nagymamám sajnos már nincs velünk, de máig emlékszem, hogy citromolajat párologtatott télen, anya is átvette a szokást, megfékezi a vírusok terjedését, erre a célra a teafa- és a citromolaj ajánlott, ma veszek is egy üvegcsével.

Nézzük tovább: gyakori kézmosás. Ez szinte alap, mégis sokan nem tartják be, a gyerekeimnek folyton mondom, jusson eszükbe óvodában, iskolában megtenni ezt a fontos teendőt, mindössze pár mozzanat. Sajnos száraz a kezem, így minden kézmosás alkalmával be is kell krémeznem, de mégsem spórolom meg a szappanos és alapos kézmosást, kéztörlést.

Az étrend is a fontossági sorrend elején említendő. Minél színesebb, minél több zöld, minél több sárga, citrus, vitamin, ásványi anyag, olaj, gabona. D vitamint télen mindenképp pótoljunk, a fiaim reggel a D vitamin cseppekkel kezdik a reggelit, nem maradhat el, még nyáron is szedjük. A banán pedig mostanában nagy barátom, az avokádóval karöltve, zabpehellyel zabkásának vagy kevés mézzel turmixnak, vagy kakaóporral csokoládékrémnek álcázva.

Nem koplalunk. A tél nem a nyári fogyókúrák és léböjtkúrák meg koplalások és kalóriamegvonások ideje, kövezzetek meg érte, nem tartom helyesnek akkor sem, most sem, az immunrendszernek tápanyag kell: szénhidrát, jó zsírok, fehérje, vitaminok, ilyenkor felturbózni kell a szervezetet, nem kimeríteni.

Nem azt mondom, hogy jöhet a három tábla csoki, két túrórudi, meg egy csomag sajtos keksz, a zsírt, fehérjét és szénhidrátot nem így értettem, de éhezésbe ezúttal sem kezdünk. Mondjuk a karácsony nem is erről szól általában, ott viszont arra figyeljünk, hogy ne essünk át a ló túloldalára. Nem kell illemből vagy szokásból 3 rúd bejglit megenni.

Alvás. Ha korán kelsz, mint én, feküdj le korábban. Már hallom is a választ. Már miért ne menne? Ha kilenc órakor az ágyunk felé vesszük az irányt, s a szokás kialakult, a szervezet meghálálja a pihenést. Többet ér majd, mint az a plusz három óra a közösségi oldalakon. Ha nem pihensz eleget, gyengül az immunrendszered és nő a betegségek kockázata. Ezt ugye nem akarod?

Biztosan lehetne folytatni a sort, sokan védőoltásokkal próbálkoznak, gyógyteákat isznak, falumbéli idős emberek meg a savanyú káposztára, a hagymára, no meg a pálinkára esküsznek. Természetesen csak egészségügyi szempontok miatt.

Szorongáscsökkentő gyógynövények egyenesen a természetből

Manapság sajnos vírusként terjed a szorongás, a stressz és a depresszió, amelyek népbetegségnek számítanak. Az elmét rendszeresen tisztítani kell relaxációval, pihenéssel. A gyógynövények varázserővel hatnak egy fáradságos, kihívásokkal teli napon.

Mit egyen a gyerek, ha sportol?

Fociedzés vége, este fél hét: a fiam farkaséhesen esik be a kocsiba, bizonyára sok szülőnek ismerős ez a szitu. Köztudott, hogy a megfelelő vitaminok és tápanyagok bevitele egy sportoló gyerek életében mennyire fontos.

Véradás egészségre gyakorolt hatásai

Manapság az emberi szervezet az egyetlen forrás, ahonnan vérhez juthatnak a rászorulók, ezért nagy szükség van arra, hogy minél több egészséges ember adakozzon. Egy nemrégiben megjelent tanulmány szerint azon túl, hogy ezzel akár életeket is menthetünk, még az egészségünket is óvjuk általa.

Betegek világnapja: sok népbetegség megelőzhető lenne helyes korai táplálással

Magyarországon a diabétesz, az elhízás és a kardiovaszkuláris betegségek is egyre többeknek okoznak problémát, pedig a népbetegségek megelőzésért mi magunk tehetünk a legtöbbet. Immunrendszerünknek fontos szerepe van többek között a betegségek elkerülésében és egészségünk megőrzésében, ezért érdemes kiemelt figyelmet fordítani védekezőképességünk megerősítésére. 1993 óta február 11-én tartják a betegek világnapját, amelynek alkalmából az Első 1000 Nap elnevezésű egészségügyi tájékoztató kampány szakemberei a betegségmegelőzés és a kisgyermekkori immun erősítés fontosságára hívták fel a figyelmet.

Az alkohol és a depresszió kapcsolata

Az italproblémákkal küszködők depressziós tünetei gyakran a túlzott alkoholbevitel fogyasztása után alakulnak ki. Sajnálatos módon nagyon sokakat érint manapság ez a téma. Nem is beszélve arról, hogy egy bulit sem tudunk már elképzelni legalább két pohár ital nélkül.