Menü

Ne robbanj le télen!

A telet nem sokan ússzák meg betegségek, megfázások, felfázások nélkül, az enyhébb idő a vírusoknak kedvez, támadnak a kórokozók! Mit tegyünk?

Számtalan tanács kering a köztudatban immunrendszerünk erősítésére, érdemes mégis megemlíteni néhány alapvető tudnivalót, hogy megerősítsük szervezetünket, immunrendszerünket. Mondanám, hogy sportoljunk a szabadban, tapasztalatból mondom, hogy amióta futok télen, (s egyáltalán nem túlöltözve) azóta soha nem kapnak el a betegségek, hiába üldöznek. Aki nem sportol télen, neki is van számtalan lehetősége arra, hogy ne kerüljenek mindenféle téli nyavalya fogságába.

Nagymamám sajnos már nincs velünk, de máig emlékszem, hogy citromolajat párologtatott télen, anya is átvette a szokást, megfékezi a vírusok terjedését, erre a célra a teafa- és a citromolaj ajánlott, ma veszek is egy üvegcsével.

Nézzük tovább: gyakori kézmosás. Ez szinte alap, mégis sokan nem tartják be, a gyerekeimnek folyton mondom, jusson eszükbe óvodában, iskolában megtenni ezt a fontos teendőt, mindössze pár mozzanat. Sajnos száraz a kezem, így minden kézmosás alkalmával be is kell krémeznem, de mégsem spórolom meg a szappanos és alapos kézmosást, kéztörlést.

Az étrend is a fontossági sorrend elején említendő. Minél színesebb, minél több zöld, minél több sárga, citrus, vitamin, ásványi anyag, olaj, gabona. D vitamint télen mindenképp pótoljunk, a fiaim reggel a D vitamin cseppekkel kezdik a reggelit, nem maradhat el, még nyáron is szedjük. A banán pedig mostanában nagy barátom, az avokádóval karöltve, zabpehellyel zabkásának vagy kevés mézzel turmixnak, vagy kakaóporral csokoládékrémnek álcázva.

Nem koplalunk. A tél nem a nyári fogyókúrák és léböjtkúrák meg koplalások és kalóriamegvonások ideje, kövezzetek meg érte, nem tartom helyesnek akkor sem, most sem, az immunrendszernek tápanyag kell: szénhidrát, jó zsírok, fehérje, vitaminok, ilyenkor felturbózni kell a szervezetet, nem kimeríteni.

Nem azt mondom, hogy jöhet a három tábla csoki, két túrórudi, meg egy csomag sajtos keksz, a zsírt, fehérjét és szénhidrátot nem így értettem, de éhezésbe ezúttal sem kezdünk. Mondjuk a karácsony nem is erről szól általában, ott viszont arra figyeljünk, hogy ne essünk át a ló túloldalára. Nem kell illemből vagy szokásból 3 rúd bejglit megenni.

Alvás. Ha korán kelsz, mint én, feküdj le korábban. Már hallom is a választ. Már miért ne menne? Ha kilenc órakor az ágyunk felé vesszük az irányt, s a szokás kialakult, a szervezet meghálálja a pihenést. Többet ér majd, mint az a plusz három óra a közösségi oldalakon. Ha nem pihensz eleget, gyengül az immunrendszered és nő a betegségek kockázata. Ezt ugye nem akarod?

Biztosan lehetne folytatni a sort, sokan védőoltásokkal próbálkoznak, gyógyteákat isznak, falumbéli idős emberek meg a savanyú káposztára, a hagymára, no meg a pálinkára esküsznek. Természetesen csak egészségügyi szempontok miatt.

Harc a lassú anyagcsere ellen

Sokak életét nehezíti meg a túlzottan lassú emésztés. Ennek oka, hogy a szervezetben nem működnek elég hatékonyan a metabolikus folyamatok, aminek olyan kellemetlen következményei lehetnek, mint például a székrekedés, de akár a hosszan tartó elhízásért is felelős lehet.

Az ételfüggőség kialakulásának rejtett okai

Ételfüggőség kínoz? Szinte nincs olyan nap, hogy ne kívánj meg egy kis csokit, egy kis sós rágcsálnivalót? Lehet, hogy teljesen mást kíván a szervezeted!

Szervezetünk összetartó ereje a kollagén

A kollagén szervezetünk legfontosabb fehérjéje. Egy rostos kötőszövet, amely megtalálható a csontjainkban, izmainkban, bőrünkben, szemünkben, hajunkban és még a körmünkben is

A délutáni alvás hatásai

A biológiai óránknak köszönhetően délután három és öt óra között napközbeni álmosságot, fáradtságot érzünk. Az igazság azonban az, hogy minél fáradtabb akkor, amikor végül este lefekszik, annál mélyebben fog tudni aludni.

Aranyszabályok vesénk védelméhez

A vesebetegségek az életminőséget nagyban befolyásoló „csöndes gyilkosok”. Mégis számos dolgot tehetünk, hogy a vesebetegségek kialakulásának kockázatát csökkentsük!