Menü

Gyógynövények túlevés ellen

Varázserővel bíró gyógyteák, növények

A borsmenta hatékony gyomorvédő gyógynövény, mely mentoltartalma miatt az epeműködést is serkenti. Csersav, keserűanyagok, növényi savak vannak benne, egy-két pohár puffadás gátló hatású. Bizonyítottan jó görcsoldó, idegnyugtató, fejfájás-csillapító, fertőtlenítő, vértisztító, és hatásos a légúti megbetegedések kezelésében. A menstruációs zavarok ellen is alkalmazzák. Illóolaját hűtőkenőcsökben, rázókeverékekben viszketés mérséklésére használják.

Az édeskömény, melyben anetoltartalmú illóolaj, zsíros olaj és csersav is van. Intenzív íze miatt keverékekben is használják.

Az édesgyökér azonnal és hosszabb távon is javasolt gyomorégésben szenvedőknek. Különleges felfedezés. A növényből kivont glabridin értékes felfedezésnek bizonyul a diétázók és túlsúlyosak számára. Az ezzel kapcsolatos vizsgálatok szerint ez a hatóanyag képes módosítani a hízásért felelős géneket. Amellett, hogy képes optimalizálni a zsírégetést a szervezetben, megakadályozza a máj elzsírosodását.

A gyömbér azonnali segítség emésztési zavarok, gyomorrontás, hányinger, gyomorégés esetén a benne levő gingerol és shogaol miatt.

A kamilla nemcsak megfázás, de gyomorégés, görcsök, sőt, hasmenés esetén is javasolt. Étkezés után egy-két pohárral elfogyasztva hamar segít.

A körömvirág külsőleg és belsőleg is hasznos: gyomorégés, epehólyag-problémák, gyomorhurut esetén is segítség. Karotint, glikozidákat, keserűanyagot tartalmaz.

Az orbáncfűből készült tea nyugtató, szorongáscsökkentő, altató hatású, de gyomorégés, fekélyek esetén is gyakran használják. Glikozidákat, cseranyagot, pektint, kolint is tartalmaz.

Az apróbojtorján hazánkban gyakran előforduló, évelő, lágy szárú növény, amely a rózsafélék családjának tagja. 10 000 éves ősemberbarlangokban már fellehetők a nyomai, sőt a középkorban varázserőt tulajdonítottak neki: elbeszélések szerint a párna alá tett apróbojtorján mély álomba ringatja az embert. Hasmenésre, gyomor- és bélhurutra, krónikus májgyulladásra antibakteriális hatása miatt alkalmas, egyúttal az emésztőrendszert is stimulálja. A virágos-leves hajtás felső, 20-30 cm-es részét gyűjtjük teljes virágzáskor, júniustól augusztusig, 4 kg friss növényből 1 kg száraz herbát készíthetünk.

A fekete áfonya szintén egy természetes segítő a nehéz napokon. Gyümölcsbornak, likőrnek, szörpnek vagy teának elkészítve is nagyon jó hatású a bélflórára, mert ellenállóvá teszi a bél nyálkahártyáját. Egyes történetek szerint a második világháborúban a brit pilóták az éjszakai bevetések előtt marokszám ették a fekete áfonyát, ugyanis a benne rejlő anyagok segítik a retinasejtek gyors regenerálódását. Emésztési gondok gyógyírjaként hosszú évek óta ismert, a belőle készült bor és tea is segítségünkre lehet. A bor immunerősítő hatású, gyomor- és bélbántalmak ellen hatásos, a termésből készített tea szintén alkalmazható gyomor- és bélbántalmak, hasmenés, de retinaproblémák, látászavarok kezelésére is.

A mi kultúránkban a fahéj elsősorban desszertek ízesítőjeként ismert, de az illatos növény a gyógyászatban is fontos szerepet tölt be. A Dél-Ázsiából származó növény megelőzheti az emésztési zavarokat, emellett a hányinger és a hasmenés ellenszere is.

Ha viszont véglegesen el szeretnéd kerülni a túlevést, akkor alkalmazd a bűvös 10 perc technikát! A gyomor észlelő mikroszervei körülbelül 10 perc után tudatosítják az agyban, hogy mennyit ettél. Tehát van egy holtidő, amikor még alig csökken az éhségérzet, de már akár több száz kalóriát bevittél. Ezt úgy lehet kivédeni, hogy először csak egy kicsit eszel, és leállsz 10 percre. Ha vendégségben vagy töltsd el az időt beszélgetéssel, vagy igyál egy pohár vizet.

Udvari Fanni

Udvari Fanni

Tízórais doboz: van élet a szendvicsen túl!

Sokszor okoz fejtörést, hogy mit csomagoljunk iskolás gyermekünk tízórais dobozába. Nézzünk körül, mi mindent tehetünk egy picike uzsonnás dobozba, ami egészséges, finom és garantáltan megeszi a gyerekünk!

Tudnivalók a telített és a telítetlen zsírokról

Az ember által felhasznált zsírok alkotóelemei a hosszú szénláncú zsírsavak és a glicerin. A köztük lévő különbségek alapja a szénlánc alakja és hossza, valamint a szénatomokhoz köthető hidrogénatomok száma. Az egészségtudatos táplálkozásnál fontos tudni mennyit vigyünk be ezekből a szervezetünkbe.

Az edzés utáni étkezés szabályai

Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

Mesterséges édesítőszer: se nem jó, se nem rossz

A cukorhelyettesítők semmilyen egészségügyi előnnyel nem rendelkeznek, viszont kárt sem okoznak – derült ki egy nemrég megjelent tudományos összefoglalóból.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.