Menü

Gyógynövények túlevés ellen

Varázserővel bíró gyógyteák, növények

A borsmenta hatékony gyomorvédő gyógynövény, mely mentoltartalma miatt az epeműködést is serkenti. Csersav, keserűanyagok, növényi savak vannak benne, egy-két pohár puffadás gátló hatású. Bizonyítottan jó görcsoldó, idegnyugtató, fejfájás-csillapító, fertőtlenítő, vértisztító, és hatásos a légúti megbetegedések kezelésében. A menstruációs zavarok ellen is alkalmazzák. Illóolaját hűtőkenőcsökben, rázókeverékekben viszketés mérséklésére használják.

Az édeskömény, melyben anetoltartalmú illóolaj, zsíros olaj és csersav is van. Intenzív íze miatt keverékekben is használják.

Az édesgyökér azonnal és hosszabb távon is javasolt gyomorégésben szenvedőknek. Különleges felfedezés. A növényből kivont glabridin értékes felfedezésnek bizonyul a diétázók és túlsúlyosak számára. Az ezzel kapcsolatos vizsgálatok szerint ez a hatóanyag képes módosítani a hízásért felelős géneket. Amellett, hogy képes optimalizálni a zsírégetést a szervezetben, megakadályozza a máj elzsírosodását.

A gyömbér azonnali segítség emésztési zavarok, gyomorrontás, hányinger, gyomorégés esetén a benne levő gingerol és shogaol miatt.

A kamilla nemcsak megfázás, de gyomorégés, görcsök, sőt, hasmenés esetén is javasolt. Étkezés után egy-két pohárral elfogyasztva hamar segít.

A körömvirág külsőleg és belsőleg is hasznos: gyomorégés, epehólyag-problémák, gyomorhurut esetén is segítség. Karotint, glikozidákat, keserűanyagot tartalmaz.

Az orbáncfűből készült tea nyugtató, szorongáscsökkentő, altató hatású, de gyomorégés, fekélyek esetén is gyakran használják. Glikozidákat, cseranyagot, pektint, kolint is tartalmaz.

Az apróbojtorján hazánkban gyakran előforduló, évelő, lágy szárú növény, amely a rózsafélék családjának tagja. 10 000 éves ősemberbarlangokban már fellehetők a nyomai, sőt a középkorban varázserőt tulajdonítottak neki: elbeszélések szerint a párna alá tett apróbojtorján mély álomba ringatja az embert. Hasmenésre, gyomor- és bélhurutra, krónikus májgyulladásra antibakteriális hatása miatt alkalmas, egyúttal az emésztőrendszert is stimulálja. A virágos-leves hajtás felső, 20-30 cm-es részét gyűjtjük teljes virágzáskor, júniustól augusztusig, 4 kg friss növényből 1 kg száraz herbát készíthetünk.

A fekete áfonya szintén egy természetes segítő a nehéz napokon. Gyümölcsbornak, likőrnek, szörpnek vagy teának elkészítve is nagyon jó hatású a bélflórára, mert ellenállóvá teszi a bél nyálkahártyáját. Egyes történetek szerint a második világháborúban a brit pilóták az éjszakai bevetések előtt marokszám ették a fekete áfonyát, ugyanis a benne rejlő anyagok segítik a retinasejtek gyors regenerálódását. Emésztési gondok gyógyírjaként hosszú évek óta ismert, a belőle készült bor és tea is segítségünkre lehet. A bor immunerősítő hatású, gyomor- és bélbántalmak ellen hatásos, a termésből készített tea szintén alkalmazható gyomor- és bélbántalmak, hasmenés, de retinaproblémák, látászavarok kezelésére is.

A mi kultúránkban a fahéj elsősorban desszertek ízesítőjeként ismert, de az illatos növény a gyógyászatban is fontos szerepet tölt be. A Dél-Ázsiából származó növény megelőzheti az emésztési zavarokat, emellett a hányinger és a hasmenés ellenszere is.

Ha viszont véglegesen el szeretnéd kerülni a túlevést, akkor alkalmazd a bűvös 10 perc technikát! A gyomor észlelő mikroszervei körülbelül 10 perc után tudatosítják az agyban, hogy mennyit ettél. Tehát van egy holtidő, amikor még alig csökken az éhségérzet, de már akár több száz kalóriát bevittél. Ezt úgy lehet kivédeni, hogy először csak egy kicsit eszel, és leállsz 10 percre. Ha vendégségben vagy töltsd el az időt beszélgetéssel, vagy igyál egy pohár vizet.

Udvari Fanni

Udvari Fanni

Légy nagyon óvatos a villámdiétával

A nagymértékű fogyást ígérő diéták mindig gyanúsak. A divatfogyókúrák ígéreteiben csak úgy röpködnek a kilók, amelyek gyors eredményt hoznak tömérdek mellékhatással. Az a pár plusz kiló nem ettől fog eltűnni, egészségünkben viszont könnyen kárt tehetünk.

Egészségtudatosan, de boldogan

Egészséges-e a tej? Együnk-e húst? Mennyi szénhidrát fogyasztása ideális? Kerüljük el a glutént? Kevés zsírt együnk magasabb szénhidrátbevitellel, vagy alacsony szénhidráttartalom mellett sok húst és zsírt fogyasszunk? És így tovább…

Lépcsőfokok a táplálkozási piramis legmagasabb szintjéhez

A helyes étrenddel fittséget, jó alakot és egészséges életet élhetünk, tele lehetünk energiával a nap folyamán. Kevesen ehetnek meg büntetlenül bármennyit, ha tudni szeretnéd, miből mennyit szabad enned, akkor érdekes lehet számodra a következő cikk.

Értékes ételek, amiket nem eszünk

Mindenkinek megvannak a kedvelt, bevált, gyakran elkészített vagy étteremben rendelt ételei, s természetesen azok is, amelyeket kevésbé szeret. Számos olyan tápanyagról lemondunk azonban, ami fontos lenne, hogy alkalmanként a tányérunkra kerüljön.

Attól, mert „mentes”, még nem fogyaszt

Nagy divat manapság a „mentes” étrend. Való igaz, a mentes ételek ugyan tehermentesítik a szervezetet számos allergén élelmiszertől, megszüntethetnek fennálló gyulladásokat, gyomorproblémákat, azonban biztos benne mindenki, hogy ettől fogyni is fog? Csak kérdezem.